printlogo


کد خبر: 258627تاریخ: 1401/8/10 00:00
با این وضعیت شجاع و حسین خط می‌خورند
کی‌روش: الاهلی زیر قولش زد

روند آماده‌سازی تیم ملی کاملاً طبق برنامه پیش می‌رفت. کی‌‌روش قرار بود از این هفته تمرینات جدی تیم ملی را با حضور ملی‌پوشان شاغل در لیگ برتر، لیگ ستارگان قطر و لیگ امارات شروع کند و منتظر بازگشت لژیونرهای اروپایی در یک هفته منتهی به جام جهانی باشد.
زودتر از ملی‌پوشان لیگ برتری و احمد نوراللهی که در شباب الاهلی امارات بازی می‌کند، سه ملی‌پوش قطری از چند روز پیش تمرینات‌شان در کمپ را زیر نظر مربی پرتغالی شروع کرده بودند. محمدحسین کنعانی‌زادگان و شجاع خلیل‌زاده، دو مدافع الاهلی و امید ابراهیمی، هافبک الوکره قطر بازیکنانی بودند که زیر نظر کی‌روش تمرین می‌کردند و منتظر تکمیل اردوی تیم ملی بودند، ولی سرمربی تیم ملی ناگهان امروز خبر داد که دو نفر اول مجبور شده‌اند به قطر برگردند. تصمیم باشگاه الاهلی از آن جهت عجیب است که مسابقات لیگ ستارگان قطر از مدت‌ها قبل تعطیل شده و بقیه بازیکنان خارجی این تیم به اردوهای تیم ملی برگشته‌اند.
کی‌روش در مصاحبه‌ای که صبح دیروز در حاشیه تمرین تیم ملی داشت با انتقاد از تصمیم باشگاه قطری گفت: «متأسفانه باشگاه الاهلی اجازه تمرین کردن بازیکنان با ما را نداد و ما فرصت تمرین کردن با دو بازیکن تأثیرگذارمان یعنی شجاع خلیل‌زاده و کنعانی‌زادگان را از دست دادیم. ما با باشگاه الاهلی صحبت کردیم. همه بازیکنان ملی‌پوش دیگر کشورها از جمله تونسی، استرالیایی و الجزایری در اختیار کشورهای‌شان قرار گرفتند به غیر از دو بازیکن ما که در بین ما حضور ندارند. قوانین فیفا واضح است و بازیکنان می‌توانند ۱۴ نوامبر یعنی هفت روز قبل از آغاز جام جهانی در اختیار تیم‌ملی قرار بگیرند. ما نمی‌توانیم گله کنیم چرا که این قانون است.»
کی‌روش در پاسخ به این سؤال که آیا ارتباط فدراسیون‌های ایران و قطر می‌تواند این مشکل را حل کند، گفت: «سؤالی که پیش می‌آید به فدراسیون فوتبال ایران یا قطر ارتباطی ندارد، بلکه راجع به باشگاه الاهلی قطر است. ما درک نمی‌کنیم که چرا این مشکل به وجود آمده است. من به همراه نایب‌رئیس فدراسیون به باشگاه رفتیم و به‌صورت حضوری تشکر کردیم.
حتی اگر به منابع رسمی باشگاه الاهلی مراجعه کنید، آنها تشکر کردند اما به یک باره گفتند خیر و عقب کشیدند. آنها حق‌شان است که این کار را بکنند. به نوعی حق دارند این کار را بکنند اما درک نمی‌کنیم چرا این باشگاه همه ملی‌پوشان را ترخیص کرده و ملی‌پوشان قطر ۶ ماه در اردو هستند و فقط شجاع و کنعانی‌زادگان در قطر نشسته‌اند. این موضوع را درک نمی‌کنم.»
او در پاسخ به این سؤال که آیا خلیل‌زاده و کنعانی‌زادگان به همراه الاهلی تمرین می‌کنند، گفت: «من اطلاعی ندارم. ما برنامه‌های تمرینی آنها را بررسی می‌کنیم اما چیزی که می‌توانم بگویم این است که در حال حاضر فقط هشت بازیکن در اختیار داریم.» نکته مهم دیگر مصاحبه کی‌روش این است که دوری این بازیکنان از تمرینات تیم ملی ممکن است به قیمت خط خوردن آنها تمام شود. مربی پرتغالی گفت: «پنج هفته بازی نکردن این دو بازیکن، حضورشان را در لیست تیم ملی سخت می‌کند.» شاید هم این جملات کی‌روش برای این است که بتواند باشگاه الاهلی را تحت فشار بگذارد و دو ملی‌پوش ایرانی هرچه زودتر به تمرینات تیم ملی برگردند. الاهلی در حالی چنین تصمیمی گرفته که بازی بعدی این تیم بعد از جام جهانی، یعنی حدود 50 روز دیگر برگزار می‌شود!


Page Generated in 0.0048 sec