printlogo


کد خبر: 258608تاریخ: 1401/8/9 00:00
خط حمله در بدترین شرایط ممکن
وضعیت قرمز در اردوی پرتغال

امیررضا همایون
روزنامه نگار

تیم ملی فوتبال پرتغال برای صعود به قطر 2022 شرایط ویژه‌ای را تجربه کرد. شاگردان سانتوس که در مرحله مقدماتی با  تیم‌های صربستان، جمهوری ایرلند، لوکزامبورگ و آذربایجان همگروه بودند، در کمال ناباوری و با شکست مقابل صربستان در بازی آخر از صعود مستقیم به قطر بازماندند. آنها در ادامه راه برای صعود به جام جهانی به مصاف مقدونیه شمالی رفتند و در نهایت به صورت ناپلئونی مسافر قطر شدند. این دوره جام جهانی برای سانتوس و فدراسیون پرتغال بسیار مهم است چراکه این دوره به احتمال فراوان آخرین دوره حضور رونالدو در این رقابت‌ها  است. آنها هم به همین علت امیدوارند پس از سال‌ها انتظار برای اولین‌بار در تاریخ به جام زرین قهرمانی جهان برسند. اتفاقی که البته بعید به نظر می‌رسد‌ زیرا سلسائو اروپا با مشکلات بسیاری از جمله وضعیت نامطلوب بازیکنانش در خط حمله در تیم‌های باشگاهی‌شان مواجه است. نکته‌ای که اگر ادامه‌دار باشد توانایی کم کردن شانس این تیم برای رسیدن به موفقیت در قطر را دارد.
 
ژوتا و فلیکس کابوس سانتوس
بی‌شک حضور دیگو ژوتا، کریس رونالدو، برونو فرناندز و ژائو فیلکس در جام جهانی برای کادر فنی پرتغال اهمیت بسیاری دارد چراکه  بار خط حمله این تیم در بازی‌های اخیر به دوش این بازیکنان بوده است. اما این مهاجمان آن هم در فاصله نزدیک تا آغاز رقابت‌ها از شرایط مطلوبی که آنها را در موقعیت آرمانی برای حضور در مهم‌ترین تورنمنت فوتبالی جهان قرار دهد، بر خوردار نیستند. دیگو ژوتا که در بازی حساس لیورپول مقابل سیتی مصدوم شد و با اعلام پزشکان باشگاه رویای همراهی پرتغال در قطر برای این بازیکن به پایان رسیده است. اما دیگر مهاجمان این تیم هم شرایط خوبی ندارند، به طور مثال ژائو فلیکس ستاره جوان اتلتیکومادرید که کارشناسان فوتبال امید بسیاری برای درخشش او داشتند، شرایط خوبی در خط حمله این تیم اسپانیایی ندارد.
 بهبود شرایط فوق ستاره
بدون هیچ تردیدی مهم‌ترین ستاره پرتغال در قطر کریس رونالدو است. او که از اول فصل از شرایط خوبی در منچستریونایتد برخوردار نبود و در مواردی توسط سرمربی این تیم هم از لیست بازی کنار گذاشته می‌شد، برخلاف پیش‌بینی‌ها در چند هفته اخیر شرایط خوبی را تجربه کرده است. او که پنجشنبه هفته گذشته موفق شد در بازی مقابل شریف تیراستول گلزنی کند، به همراه برونو فرناندز شرایط بهتری نسبت به دیگر عناصر هجومی پرتغال دارد.
اما چیزی که مشخص است تیم ملی پرتغال در آستانه آغاز رقابت‌های بیست و دومین دوره جام جهانی از شرایط مطلوبی برای حضور در این رقابت‌ها برخوردار نیست و به نظر می‌رسد اگر این موضوع ادامه‌دار باشد سانتوس و تیمش را از مسیر رسیدن به موفقیت در جام جهانی دور کند. موضوعی که اگر رخ دهد به معنای بر باد رفتن رویای رسیدن به قهرمانی جهان برای رونالدو و بسیاری از بازیکنان حال حاضر تیم ملی فوتبال پرتغال خواهد بود.

 


Page Generated in 0.0059 sec