printlogo


کد خبر: 258601تاریخ: 1401/8/9 00:00
صحبت‌های مربیان درباره VAR


ژوزه مورایس؛ سرمربی سپاهان:
وقتی VAR نباشد باید به تصمیمات داور احترام بگذاریم
ژوزه مورایس سرمربی سپاهان درباره نبود کمک داور ویدیویی در فوتبال ایران می‌گوید: «وقتی VAR نباشد ما باید به تصمیمات داور احترام بگذاریم. ایشان (علیرضا فغانی) داور خوبی است و نیازی نیست که ما اینجا بخواهیم به داوری اعتراض کنیم. اگر قرار بود پیروز شویم، فکر می‌کنم آن صحنه اتفاقی نبود که ما ببریم. چیزی که ما از روی نیمکت دیدیم، پنالتی بود، ولی باید دوباره آن صحنه را ببینیم. اگر VAR باشد شاید وضعیت فرق کند.»

جواد نکونام؛ سرمربی سپاهان:
با VAR وقت مفید فوتبال ایران 30 دقیقه می‌شود
به نظر من اگر در فوتبال ایران VAR باشد وقتی مفید بازی ما ۳۰ تا ۴۰ دقیقه می‌شود. زیرا برای هر توپی که به دست می‌خورد می‌خواهند از طریق VAR صحنه را بررسی کنند. فوتبال ما از پایه دچار مشکل است چون به تیم‌های پایه‌مان اهمیت نمی‌دهیم، چنین مشکلاتی رخ می‌دهد. در رأس کار هم تا فدراسیون نخواهد اتفاقی نمی‌افتد. پس باشگاه‌ها باید فوتبال پایه‌شان درست شود.

مهدی رحمتی؛ سرمربی آلومینیوم:
VAR تا 20 سال دیگر به فوتبال ایران نمی‌آید
مدت‌هاست صحبت از ورود VAR به ایران می‌شود اما من فکر نمی‌کنم تا ۲۰ سال آینده هم VAR وارد فوتبال ایران شود و باید برای آن فکری کرد.  برای جبران این مسأله می‌توان تعداد داوران را بیشتر کرد تا چشم‌های بیشتری فوتبال ما را نظارت کند مثل همان ایامی که داوران روی خط دروازه را داشتیم که خیلی به تیم داوری کمک می‌کردند.

مهدی تارتار؛ سرمربی ذوب‌آهن:
دوست دارم عدالت رعایت شود
در یکی از بازی‌ها داور به اشتباه برای ما اعلام پنالتی کرد اما بازیکن ما شرف داشت که به داور گفت بازیکن حریف با من برخوردی نداشته و عدالت اجرا شد.
 من دوست دارم برای همه تیم‌ها این عدالت اجرا شود اما برای این مهم باید VAR وارد فوتبال مان شود و کسی ضرر نکند.
 امیدوارم همه صداقت داشته باشند.

امیر قلعه‌نویی؛ سرمربی گل‌‌گهر:
نبود VAR باعث شرمندگی است
امیدوارم VAR به فوتبال ما بیاید زیرا هم به آن احتیاج داریم و هم احساس شرمندگی و تحقیر می‌کنیم. شما بازی‌های دیگر را ببینید. در کشور قطر وقتی فوتبال را می‌بینیم انگار این بازی در کره خاکی نیست و در فضایی دیگر است. در سال 85-86 میلادی من در قطر بازی می‌کردم اما انگار آن زمان که من بازی می‌کردم مربوط به 500 سال پیش بوده است ولی ما هنوز VAR نداریم. نمی‌دانم علتش چیست که شرایط این‌گونه شده است و چه حساب و کتابی است که نمی‌آورند. ما باید VAR را به فوتبال‌مان بیاوریم، داوران‌مان ما هم زحمت می‌کشند و هم دستمزدشان کم است. با آمدن VAR عدالت برقرار می‌شود.

حمید مطهری؛ سرمربی نساجی:
VAR از نان شب واجب‌تر است
می‌دانم داوران ما بهترین هستند اما VAR از اهم واجبات است. از نان شب واجب‌تر است. امیدوارم این مانور تبلیغاتی نباشد و فدراسیون کار  VARرا انجام بدهد. این نیاز همه تیم‌ها است که عدالت رعایت شود.

محمد ربیعی؛ سرمربی مس رفسنجان:
توصیه می‌کنم هرچه سریع‌تر VAR را بیاورید
من جزو مربیانی هستم که خیلی کم در مورد داوری صحبت می‌‌کنم. من هم به فدراسیون توصیه می‌کنم اگر می‌خواهد کوچکترین حقی از هیچ تیمی در لیگ برتر ضایع نشود، هرچه سریع‌تر اقدام به آوردن کمک داور ویدیویی بکند تا داوران در اجرای صحیح عدالت دچار مشکل نشوند.

ریکاردو ساپینتو؛ سرمربی استقلال:
VAR را باید داشته باشیم
چون فوتبال بحث جزئیات است
باید این سیستم VAR را داشته باشیم، چون فوتبال بحث جزئیات است.
بازی‌‌ها رقابتی هستند و یک پنالتی، یک آفساید و یا یک گل سالم تیم برنده را مشخص می‌کند.
اگر در بازی گذشته VAR داشتیم الان یک امتیاز با پرسپولیس فاصله داشتیم. دو امتیاز از ما گرفته شده است.
 امیدوارم این مسأله در لیگ حل شود. من صداقت بازی‌ها را دوست دارم.

محمدرضا مهاجری؛ سرمربی نفت مسجدسلیمان:
مگر ما چقدر توان داریم؟
مگر ما چقدر توان و زور داریم که این همه اشتباه علیه ما صورت بگیرد و باز هم نتیجه بگیریم؟ ما یک تیمی هستیم که باید با حداقل‌هایی که وجود دارد، فوتبال بازی کنیم و خودمان را ثابت کنیم. وقتی این همه اتفاق علیه ما می‌افتد، شکل خوبی ندارد. اشتباهات تأثیرگذار نتیجه بازی را عوض می‌کند. قبول داریم که اشتباهات داوری هم جزیی از بازی است اما نه به شکلی که همه می‌بینند ولی تیم داوری آن را نادیده می‌گیرند.

مازیار زارع؛ سرمربی ملوان:
باید برای داوران کلاس توجیهی بگذارند
برای داوران باید کلاس توجیهی بگذارند. همان‌طور که چپ و راست ما را محروم می‌کنند، باید به داوران هم رفتار یاد بدهند.

مجتبی حسینی؛ سرمربی پیکان:
تا زمانی که VAR نیاید درست نیست
درباره داوران صحبت کنیم
تا زمانی که کمک داور ویدیویی نیاید، درست نیست که درباره داوران صحبت کنیم. در سطح اول فوتبال جهان هم VAR به کمک داوران می‌آید و تا زمانی که این سیستم وارد ایران نشود، همه با انتقاد ما از داوران فکر می‌کنند، بهانه می‌گیریم. کمیته داوران باید اشراف خوبی بر داوران داشته باشد و کلاس‌های آموزشی خوبی برگزار کند. اگر کمک داور ویدیویی در فوتبال ایران اجرا شود، بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

شاهرخ بیانی؛ مربی هوادار:
الان کی به داوری اعتراض ندارد؟
روند تیم‌مان خوب است ولی از روند داوری‌ها صدمه می‌بینیم. کمیته داوران باید روی چینش داوران حساس باشند. ما داریم لطمه می‌خوریم‌.
پرسپولیس و استقلال هم مثل ما معترض هستند، الان کی معترض نیست؟ تیم‌ها هر هفته زحمت می‌کشند و با یک سوت اشتباه بازی از دست می‌رود.
داوران باید حساس‌تر باشند. ما دوست داریم قضاوت‌ها عادلانه باشد تا خستگی در تن‌مان نماند.

قربان بردیف  سرمربی تراکتور:
درباره اشتباهات داوری حرف نمی‌زنم
من اصلاً در خصوص داوری صحبت نمی‌کنم و در خصوص داوران ایرانی هم هیچگاه نظر نداده‌ام و معتقد هستم که بازیکنانم در زمین باید کار را تمام کنند. من چه در روسیه و چه در ایران هیچگاه در مورد داوری حرف نزده‌ام و حرف هم نخواهم زد.

گل محمدی؛ سرمربی پرسپولیس:
داورها گوشی ارتباطی ندارند چه رسد به VAR
اتفاقی که در دربی پارسال رخ داد همیشه درباره آن بازی صحبت دارم. بهتر است کارشناسان فیلم آن بازی را ببینند. امسال هم داوران شرایط بهتری نسبت به سال‌های گذشته دارند. ممکن است در برخی بازی‌ها مشکلاتی باشد اما بخشی از این مشکلات طبیعی است. داوران می‌توانند بهتر باشند اما باید امکانات لازم را در اختیار آنها بدهیم. آنها حتی گوشی ارتباطی ندارند چه برسد به اینکه بخواهیم VAR داشته باشند.











 


Page Generated in 0.0061 sec