printlogo


کد خبر: 258587تاریخ: 1401/8/9 00:00
رأفت: دربی بدون هوادار قشنگ نیست

پایان رأفت مهاجم سابق پرسپولیس معتقد است حتماً اگر دیاباته به شرایط آرمانی برسد در کنار لوکادیا قرار خواهد گرفت و بسته به شرایط حریفان، سرمربی پرسپولیس از دو مهاجم خارجی‌اش که شم خوبی در گلزنی دارند استفاده خواهد کرد.
در بازی مقابل مس کرمان چطور شد که دیاباته از ابتدا به بازی گرفته نشد؟!
من فکر می‌کنم شاید دیاباته شرایط نود دقیقه‌ای بازی کردن را هنوز پیدا نکرده، به همین دلیل سرمربی پرسپولیس ترجیح داد که از او از ابتدای بازی استفاده نکند. دیاباته در دیدار مقابل ملوان خیلی کم بازی کرد اما در بازی مقابل مس کرمان از ابتدای نیمه دوم به بازی گرفته شد. مهاجمی که به عنوان مهاجم نوک خیلی خوب بازی می‌کند و در کنار لوکادیا که خیلی خوب فضا‌سازی و بازیسازی می‌کند قادر است نمایش‌های خیلی قوی‌ای ارائه دهد و در نقش گلزن عالی ظاهر شود، با وجود این من فکر می‌کنم هنوز شاید دیاباته شرایط نود دقیقه بازی کردن را ندارد، به همین دلیل حتماً در آینده حضور بیشتری را از این مهاجم در ترکیب اصلی شاهد خواهیم بود.
فکر نمی‌کنید پرسپولیس باید با دو مهاجم بازی کند؟
بازی با دو مهاجم که فوق‌العاده است خصوصاً برای حریفی مانند مس که دفاعی بازی می‌کرد و عقب کشیده بود. این روش واجب بود و موجب شد تا تیم مس عقب‌تر برود و دو مهاجم آنها هم عقب بروند در چنین شرایطی بود که شانس گلزنی پرسپولیس بیشتر شد و پرسپولیس به گل برتری در نیمه دوم رسید. پرسپولیس باید در ورزشگاه آزادی با دو مهاجم بازی کند هر چند معمولاً با هافبک‌ها بیشتر تیم‌ها را می‌برد و شکست می‌دهد اما فعلاً بازیکنانی مانند ترابی و صادقی خودشان را خوب پیدا نکردند و در شرایط آرمانی قرار ندارند.
تعطیلات به دلیل جام جهانی به ضرر پرسپولیس که صدر جدول را در اختیار دارد تمام نخواهد شد؟
تعطیلات خیلی طولانی است و به نظر من به ضرر پرسپولیسی که در بهترین شرایط قرار داشت تمام خواهد شد اما به هر حال چاره‌ای نیست و پرسپولیس هم مجبور است مانند بقیه تیم‌ها از تصمیم گرفته شده تمکین کند. البته تعطیلات لیگ ایران بسیار طولانی است و برخلاف تیم‌های اروپایی که تا یک هفته قبل از جام جهانی هم مسابقات‌شان ادامه پیدا خواهد کرد باید چیزی نزدیک دو ماه از مسابقات به دور باشند که این مسأله خیلی به ضرر باشگاه‌های ایرانی و در رأس آنها تیم پرسپولیس که در صدر جدول حضور دارد تمام خواهد شد.
اما لیگ ما هم شرایطی دارد که به نظر تعطیلات هم خیلی به ضرر فوتبال ما تمام نخواهد شد؟
در حالی که بازی‌ها بدون تماشاگر برگزار می‌شود و درآمد تیم‌ها از این بابت صفر است و حق پخش هم به تیم‌ها پرداخت نمی‌شود فوتبال ما حتی با تعطیلی هم خیلی متضرر نمی‌شود. بارها به این مسأله پرداخته شد که تیم‌ها به بخش خصوصی واگذار شوند که عملاً این موضوع هم عملی نشد تا فوتبال ما به شکل همان آماتور جلو برود و به فعالیت خودش ادامه دهد.
دربی هم بعد از جام جهانی برگزار می‌شود، شرایط این بازی خاص را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
دربی به دلیل فاصله دو تیم سرخابی بازی شش امتیازی محسوب می‌شود و در تعیین صدرنشینی و حتی قهرمانی هم تأثیر‌گذار خواهد بود البته این در حالی است که هواداران بیایند. در غیر این صورت دربی هم زیبا نخواهد شد و دربی هم بدون تماشاگر به دل هیچ هواداری نمی‌چسبد. در شرایطی که تماشاگران نیایند انگار به زور تیم‌ها با هم بازی می‌کنند به همین دلیل امیدوارم زمینه بازی تیم‌ها هر چه زودتر فراهم شود.
در رابطه با تیم‌هایی که شانس قهرمانی دارند چه توضیحی دارید؟
من فکر می‌کنم شانس‌های اصلی قهرمانی پرسپولیس و استقلال هستند و در کنارش تیم‌های گل‌گهر و سپاهان هم شانس‌های دیگر قهرمانی هستند.

 


Page Generated in 0.0057 sec