printlogo


کد خبر: 258580تاریخ: 1401/8/9 00:00
شش بازی، سه پیروزی و سه تساوی
اولتیماتومی که خیلی خوب جواب داد

جعفر برزگر
روزنامه نگار

تیم آلومینیوم اراک تا هفته پنجم و قبل از بازی با سپاهان هر سه بازی خانگی‌اش مقابل هوادار، پرسپولیس و تراکتور را با شکست پشت سر گذاشته بود. اتفاقی که اصلاً خوشایند هواداران این تیم نبود. همین هم باعث شد تا محمد رجاییان مدیرعامل باشگاه در مصاحبه‌ای با روزنامه ایران ورزشی در تاریخ 17 شهریور و دو روز قبل از بازی حساس تیمش مقابل سپاهان در نقش جهان خیلی صریح ضمن حمایت از کادرفنی گلایه‌اش را هم بیان کند. او که از جنس فوتبال اراک است، بعد از آن سه باخت مدعی شد که: «‌از همه هواداران به خاطر سه باخت خانگی عذرخواهی می‌کنم. بازیکنان باید به خودشان بیایند و متوجه شوند این اتفاق نباید برای ما بیفتد. برعکس در بیرون خانه نتایج خوبی می‌گیریم. تیم من تیم جوانی است و یک مقدار فشار شاید تیم را تحت تأثیر قرار دهد. در بیرون خانه خوب کار می‌کنیم و توانستیم صنعت نفت را شکست دهیم و از مس رفسنجان تساوی گرفتیم. بابت این سه باخت عذرخواهی می‌کنم و امیدوارم در ادامه راه به آنچه مدنظرمان است دست پیدا کنیم. مطمئناً با سعی و تلاش و کوشش قول می‌دهیم از این بهتر شویم. مسلماً هوادار دوست دارد تیمش برنده باشد و ما هم دنبال این موضوع هستیم. به بازی زیبا امتیاز نمی‌دهند، اما باید پله به پله جلو برویم و سعی می‌کنیم روز به روز بهتر شویم. در بیرون خانه خوب کار می‌کنیم، اما در داخل خانه فشار مضاعفی روی تیم است که رفته رفته آن را رفع می‌کنیم و به نتایج دلخواه می‌رسیم. روزی که این راه را شروع کردم پیه همه چیز را به تنم مالیدم. خیلی سخت به کارم ادامه می‌دهم تا تیم مدنظرم را بسازم. انتظارمان این است که در کنار بازی خوب برنده هم بشویم. اگر فقط خلق موقعیت کنیم و به گل نرسیم فایده‌ای ندارد و این مهم کادر فنی را تبرئه نمی‌کند. ما اگر در هر بازی 10 فرصت گل را خلق کنیم خیلی خوب است اما اگر به گل تبدیل نشود هواداران را راضی نخواهد کرد. به همین دلیل این نقیصه هم باید برطرف شود.»
البته که مهدی رحمتی سرمربی آلومینیوم اراک این حرف‌ها را برنتابید و پاسخ مدیرعاملش را داد: «می‌خواهم از مدیرعامل باشگاه گلایه کنم. قبل از مطرح کردن گلایه‌ام باید از آقای رجاییان بابت حضور در نقل و انتقالات باشگاه، پیگیری مطالبات بازیکنان و تجهیز ورزشگاه خانگی اراک تشکر کنم، اما گله‌ام این است در شرایطی که ما یکی از حساس‌ترین بازی‌های فصل را در اصفهان مقابل سپاهان داشتیم، آقای رجاییان مصاحبه‌ای با روزنامه ایران ورزشی انجام داده و اعلام کرده خوب بازی کردن تیم دلیل تبرئه کادر فنی نیست.»
این بار رجاییان برای حفظ آرامش تیمش وارد جر و بحث رسانه‌ای با سرمربی‌اش نشد و ترجیح داد در سکوت، فقط به حمایتش ادامه دهد. اما همه این اتفاقات و مطرح شدن گلایه‌های مدیرعامل تأثیر خودش را گذاشت و از همان بازی با سپاهان ما شاهد تیم آلومینیوم متحول شده‌ای شدیم.
به طوری که شاگردان مهدی رحمتی در شش بازی بعدی نه تنها رنگ شکست را ندیدند بلکه با سه پیروزی و سه تساوی جهش فوق‌العاده‌ای در جدول داشتند و در پایان هفته یازدهم در رده پنجم و بالاتر از تیم‌هایی مثل نساجی، تراکتور، مس رفسنجان، فولاد و تیم‌های دیگر قرار گرفتند. البته او بعد از تساوی خارج از خانه مقابل پیکان در هفته هشتم گفته بود که: «‌شک ندارم از روزی که توپ‌های ما به گل تبدیل شود جهشی خیره‌کننده در بالای جدول خواهیم داشت. مهم این است که تیم من صلابت و قدرت دارد.»
حالا آلومینیوم اراک بعد از جام جهانی و شروع دوباره لیگ برتر باید تا پایان فصل با تیم‌های ذوب‌آهن، گل‌گهر، نفت مسجدسلیمان و فولاد روبه‌رو شود. برای رحمتی شاید سخت باشد که تیمش را تا آن موقع در شرایط مسابقه حفظ کند.
 


Page Generated in 0.0082 sec