printlogo


کد خبر: 258574تاریخ: 1401/8/9 00:00
صنعت‌نفت باز هم تغییر می‌خواهد
آقا فیروز بی خبر در استانبول!

سمیرا شیرمردی
روزنامه نگار
صنعت‌نفت آبادان این فصل شرایط خوبی ندارد. این تیم کارش را با رضا پرکاس شروع کرد اما در ۶ هفته ابتدایی تنها یک برد و یک تساوی به دست آورد و در بقیه بازی‌ها شکست خورد. این ۴ امتیاز باعث شد باشگاه تصمیم به تغییر بگیرد. در واقع با توجه به اینکه لیگ هم به خاطر بازی‌های تدارکاتی تیم ملی ایران تعطیل شده بود، باشگاه صنعت‌نفت آبادان از این فرصت استفاده کرد تا کادرفنی خود را تغییر دهد. به این ترتیب همزمان با تغییر مدیرعامل باشگاه زردپوشان آبادانی، رضا پرکاس هم برکنار شد. در رابطه با گزینه جانشینی پرکاس، نام‌های زیادی از جمله وینفرد شفر، علیرضا منصوریان و... به گوش می‌رسید اما در نهایت فیروز کریمی به‌عنوان سرمربی جدید صنعت‌نفت آبادان انتخاب شد. کریمی در همان ابتدا از روزهای درخشان تیم صحبت کرد و اینکه صنعت‌نفت آبادان می‌تواند جزو ۵ تیم بالای جدول باشد. با این صحبت‌ها، هواداران امیدوار شدند اما کریمی در ۵ هفته‌ای که لیگ برگزار شد، تنها ۲ امتیاز از تساوی با مس رفسنجان و پیکان به دست آورد تا شرایط بدتر از قبل شود.
حالا دومین تعطیلی لیگ هم فرا رسید. این بار طولانی‌تر از قبل. در واقع این تعطیلی لیگ به خاطر حضور تیم ملی ایران در جام جهانی قطر، حدوداً ۲ ماه خواهد بود. پس فرصت پیش آمده تا تیم‌هایی که به فکر تغییر یا تقویت هستند، دست به کار شوند. در این مورد کمتر کسی فکر می‌کرد صنعت‌نفت آبادان باز هم به‌دنبال تغییر باشد اما ظاهراً این‌طور است. آبادانی‌ها از نتایج راضی نیستند و بیشتر از هر زمانی احساس خطر می‌کنند. بر این اساس، تصمیم گرفتند که باز هم گزینه‌های سرمربیگری را بررسی کنند تا بلکه نفری انتخاب شود که بتواند تیم را از این شرایط بحرانی نجات دهد.
این در حالی است که فیروز کریمی به استانبول سفر کرده تا کنار خانواده‌اش باشد. کریمی تمرینات را تا شنبه تعطیل اعلام کرد و قرار است از یکشنبه کار را شروع کنند اما نمی‌داند باشگاه صنعت‌نفت آبادان احتمالاً او را کنار بگذارد و سرمربی دیگری را انتخاب کند. کریمی حتی استانبول را برای اردوی صنعت‌نفت آبادان به باشگاه پیشنهاد داد اما باشگاه به خاطر هزینه‌های زیاد این اردو و البته سرمای استانبول قبول نکرد تا اردو در تهران یا کیش برگزار شود.
در حالی که کریمی قصد دارد شنبه برگردد تا یکشنبه تمرینات را استارت بزند، باشگاه این روزها به‌دنبال بررسی گزینه‌های سرمربیگری است تا بتواند نفر جدیدی را انتخاب کند.
در مورد گزینه‌ها هنوز نامی به گوش نمی‌رسد اما حضور وینفرد شفر به طور حتمی کنسل است چراکه شفر اعلام کرد فعلاً قصد ندارد در ایران سرمربیگری کند و در شرایط مناسب‌تری به ایران برمی‌گردد.
به این ترتیب احتمالاً باشگاه باز هم سراغ نفراتی مثل علیرضا منصوریان، عبدالله ویسی و رضا عنایتی خواهد رفت تا با آنها مذاکره کند البته در صورتی که بحث برکناری فیروز کریمی نهایی شود. چراکه در جلسه دیروز هیأت مدیره باشگاه صنعت‌نفت آبادان که در تهران برگزار شد، هنوز در این رابطه به جمع‌بندی نهایی نرسیدند. چراکه تعدادی از اعضا معتقدند باید باز هم به کریمی فرصت داده شود تا بلکه با تمرینات بدنسازی موردنظر تیم را به روزهای خوبش برگرداند اما اکثر اعضا موافق این مسأله نیستند و معتقدند در صورتی که با یک سرمربی کاربلد به توافق رسیدند، نباید فرصت را از دست بدهند و زودتر تغییرات را اعلام و اعمال کنند.
با این شرایط به نظر می‌رسد تیم صنعت‌نفت آبادان در آستانه یک تغییر دیگر در کادرفنی‌اش است که باید دید این بار کدام گزینه هدایت تیم را به عهده خواهد گرفت. نکته جالب این است که در حالی که هنوز تصمیم نهایی برای تغییر در کادرفنی صنعت‌نفت آبادان گرفته نشده، عده‌ای گزینه‌های عجیب و غریب به باشگاه معرفی می‌کنند که بدون شک این نفرات نمی‌توانند تیم را نجات دهند.


Page Generated in 0.0054 sec