printlogo


کد خبر: 258562تاریخ: 1401/8/9 00:00
قلعه آنفیلد هم فرو ریخت
پایان فخرفروشی به یک رکورد!



لیورپول برای دو همین هفته متوالی به یک تیم در خطر سقوط باخت و حالا روند این فصل آنها با سرعت زیاد در سراشیبی قرار گرفته است.
فصلی که قرار بود خیلی امیدوارکننده برای لیورپول باشد تبدیل به یک کابوس شده است و به نظر می‌رسد که روزهای بدتری هم در پیش باشد.
رکورد شکست ناپذیری در آنفیلد که لیورپولی‌ها به آن فخر می‌فروختند و مربوط به 29 بازی و 19 ماه می‌شد، توسط لیدز شکسته شد، تیمی که در روز مسابقه در رتبه نوزدهم جدول قرار داشت. شاگردان جسی مارش اولین برد خود در هشت بازی اخیر را به لطف گلزنی کریزنسیو سامرویل در دقیقه 89 کسب کردند تا هواداران حاضر در آنفیلد را با برد 2-1 خود ساکت کنند. فقط 7 روز از شکست سرخ‌های آنفیلد مقابل ناتینگهام فارست، تیم رتبه بیستم جدول، گذشته بود و هواداران لیورپول نمی‌توانستند یک شوک دیگر را تحمل کنند.
روند غیرقابل درک نتایج ضعیف لیورپول باعث شده همه به‌دنبال جوابی برای این شرایط باشند و کسی که باید بیش از همه جوابگو باشد، یورگن کلوپ، سرمربی تیم است: «در شرایط فعلی خیلی چیزها شبیه ما نیستند. متأسفم که این‌طور شده اما شرایط همین است که می‌بینید. نمی‌دانم تا چه حد می‌توانید درک کنید اما ما سعی می‌کنیم که آن را درک کنیم. شرایط این است و روی راه‌حل‌های آن کار خواهیم کرد.»
این چهارمین شکست لیورپول در این فصل بود و آنها همچنان سایه‌ای از تیمی هستند که تا همین چند ماه پیش سختکوشانه برای کسب چهارگانه رؤیایی قهرمانی می‌جنگید. سرخ‌ها 13 امتیاز از منچسترسیتی که روز شنبه صدرنشین موقت شد عقب هستند و در رتبه نهم قرارگرفته‌اند و شرایطی دارند که حتی بعید به نظر می‌رسد توانایی مبارزه برای حضور در جمع چهار تیم برتر و کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را داشته باشند.
آنها نمی‌توانند شکایتی از نتیجه بازی داشته باشند حتی با وجودی که دروازه‌بان لیدز، ایلان ملیه، چندین مهار در نیمه دوم داشت. تیم میهمان در چهار دقیقه ابتدایی بازی توسط رودریگو مورنو و روی ناهماهنگی جو گومز و الیسون بکر به گل رسید. گل تساوی محمد صلاح در دقیقه 14 به نظر می‌رسید که اوضاع را آرام کرده باشد.
لیورپول اما در تمام بازی سختی کشید. ملیه سه بار جلوی گلزنی داروین نونیس و روبرتو فیرمینو را گرفت. با وجود این لیدز هم موقعیت‌های خوبی برای گلزنی داشت. برندن ارونسون توپ را به تیر دروازه زد و الیسون هم ضربات پاتریک بمفورد و جک هریسون را بخوبی مهار کرد تا اینکه در دقیقه 89 سامرویل جلوی چشمان بهت‌زده آنفیلدی‌ها گل پیروزی لیدز را زد. این اولین برد لیدز از سال 2001 در آنفیلد بود و به همین دلیل بود که آنها به شکل دیوانه‌واری شادی می‌کردند.

برنده اصلی
برنده بزرگ این مسابقه دیگر تیم‌ها از بین شش تیم بزرگ انگلیس بودند. لیورپول می‌دانست که برنده شدن در این مسابقه می‌تواند نقش حیاتی برای عقب نماندن بیشتر از این از تیم‌های بالای جدول را داشته باشد. منچسترسیتی را فراموش کنید. آنها برای لیورپول غیرقابل دسترس هستند. اما تاتنهام، نیوکاسل، چلسی و منچستریونایتد، تیم‌هایی هستند که لیورپول باید در مورد عقب افتادن از آنها نگران باشد.

بازنده بزرگ
رکورد و آماری که همه دوست داشتند ادامه داشته باشند از بین رفت. ویرجیل فان دایک هرگز در لیگ برتر انگلیس در آنفیلد با لیورپول نباخته بود اما حالا او شکست در کارنامه‌اش دارد. رکورد غرورآفرین مدافع هلندی که به 70 بازی بدون شکست می‌رسید از بین رفت و تیم یورگن کلوپ هم برای اولین بار از آوریل سال 2017 در زمین خود باخت. وقتی پاس رو به عقب گومز به جایی رفت که الیسون بکر چند متر با آن فاصله داشت و رودریگو براحتی آن را وارد دروازه کرد، فان دایک با بهت و حیرت به صحنه نگاه می‌کرد.


Page Generated in 0.0062 sec