printlogo


کد خبر: 258551تاریخ: 1401/8/9 00:00
خبر


پاداش جهانی صربستان
۱۰ کشتی‌گیر حقوق‌بگیر شدند
پیش از رقابت‌های جهانی صربستان، فدراسیون کشتی قول پرداخت حقوق ماهیانه به مدال‌آوران این رقابت‌ها تا مسابقات جهانی سال آینده را داده بود. بر این اساس اولین حقوق ماهیانه مدال‌آوران رقابت‌های جهانی کشتی در صربستان به ترتیب به مدال‌آوران طلا 15 میلیون تومان، نقره 7 میلیون تومان و برنز 5 میلیون تومان، پرداخت شد. در کشتی آزاد رحمان عموزاد و کامران قاسم‌پور حقوق مدال طلا را می‌گیرند. رضا اطری، محمد نخودی و حسن یزدانی حقوق مدال نقره را گرفتند. یونس امامی و امیرحسین زارع هم به اندازه مدال برنز حقوق می‌گیرند. در کشتی فرنگی هم محمدرضا ‌گرایی و امین میرزازاده حقوق نقره را می‌گیرند و محمدهادی ساروی هم حقوق مدال برنز را دریافت می‌کند.


والیبال نشسته قهرمانی جهان
ترکیب تیم ملی نهایی شد
در فاصله دو روز مانده به اعزام تیم ملی والیبال نشسته ایران به مسابقات قهرمانی جهان، ترکیب این تیم نهایی شد.  داود علیپوریان، صادق بیگدلی، حمیدرضا عباسی، مهدی بابادی، مرتضی مهرزاد، مجید لشگری، رمضان صالحی، میثم علی پور، حسین گلستانی، سید محمدحسین حسینی جد، محمد نعمتی و جمال نظری، بازیکنانی هستند که ترکیب ۱۲ نفره تیم ملی والیبال نشسته ایران را در مسابقات قهرمانی جهان تشکیل می‌دهند.  این ترکیب با حذف مسعود امامی نهایی شد. مسابقات والیبال نشسته قهرمانی جهان ۱۳ تا ۲۰ آبان ماه (۴ تا ۱۱ نوامبر) به میزبانی بوسنی و همزمان در دو بخش مردان و بانوان برگزار می‌شود. دو تیم برتر این مسابقات صاحب سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس می‌شوند. ایران مدافع عنوان قهرمانی مسابقات والیبال نشسته قهرمانی جهان است که سه‌شنبه عازم بوسنی می‌شود.


کاراته رده‌های سنی قهرمانی جهان
سه لشگر برای یک طلا
پرونده تیم ملی کاراته ایران با تنها یک مدال طلا بسته شد و سایر کاراته‌کاهای ایران در هر سه رده سنی نوجوانان، جوانان و زیر ۲۱ سال با شکست برابر رقبای خود از دور مسابقات خارج شدند.
این دوره از مسابقات با حضور بیش از ۱۸۰۰ ورزشکار از ۱۰۴ کشور جهان به میزبانی ترکیه در قونیه ترکیه آغاز شد و در نهایت با شناخت تیم‌ها و نفرات برتر در هر دو بخش کاتا و کومیته دختران و پسران به پایان رسید که تیم کشورمان تنها موفق به کسب یک نشان طلا شد.
علیرضا حیدری کاراته‌کای ایران در وزن ۷۵- کیلوگرم تنها کسی بود که در سه رده سنی از ایران به فینال مسابقات رسید و موفق شد مدال طلا را با غلبه بر «عمر فاروک» چهره مطرح کاراته کشور میزبان به دست بیاورد. آتوسا گلشاد‌نژاد دیگر شانس ایران برای کسب مدال بود که در دیدار رده‌بندی ۳ بر صفر نتیجه را به «جنیفر هیلاری» از فرانسه واگذار کرد و از دستیابی به مدال بازماند. اعزام سه رده سنی برای یک مدال طلا نشان‌دهنده اوضاع نگران‌کننده کاراته ایران است.
 


Page Generated in 0.0058 sec