printlogo


کد خبر: 258549تاریخ: 1401/8/9 00:00
احضار محسن کاوه و پژمان درستکار به کمیته انضباطی
فدراسیون کشتی مچ خودش را می‌گیرد؟



جلسه کمیته انضباطی فدراسیون کشتی برای بررسی علل محرومیت سجاد غلامی از رقابت‌های کشتی آزاد امیدهای جهان، روز سه‌شنبه برگزار می‌شود. سجاد غلامی در امیدهای قهرمانی جهان سرم تقویتی تزریق کرده بود که این کار خلاف قوانین اتحادیه جهانی بوده و به همین دلیل هم دیسکالیفه شد تا تیم کشتی آزاد امید ایران قهرمانی را از دست بدهد. حالا قرار است که فدراسیون کشتی مقصر این حادثه را پیدا کند.

محسن وظیفه
روزنامه‌نگار

یک هفته‌ای از ماجرای دیسکالیفه شدن سجاد غلامی می‌گذرد و هنوز این سوژه مهمی برای رسانه‌هاست تا مشخص شود که چه کسی در این ماجرا مقصر بوده است. سجاد غلامی کشتی‌گیر وزن 86 کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد امیدها بود که به دلیل تزریق سرم تقویتی بدون هماهنگی با اتحادیه جهانی کشتی دیسکالیفه شد و در حالی‌که امیدهای ایران برای رسیدن به عنوان قهرمانی فقط شش امتیاز لازم داشتند اما او از جدول مسابقات حذف شد تا قهرمانی را از تیم ایران بگیرد. ضربه مهلکی که به نظر می‌آید اشتباه چند نفر باعث شده چنین افتضاحی به بار بیاید.
رئیس فدراسیون کشتی ابتدا اعلام کرد که خود کشتی‌گیر دروغ گفته و مقصر است و مدعی شد که به پزشک تیم ملی به دروغ گفته با مربیان تیم ملی هماهنگ کرده که این سرم تزریق شود. همان موقع هم از برخورد با این کشتی‌گیر و از احضارش به کمیته انضباطی خبر داد. حتی علیرضا دبیر همان شب اول که این اتفاق رخ داد از برخورد سنگین با این کشتی‌گیر و محرومیتی دو ساله برای این کشتی‌گیر خبر داد اما حالا خبر آمده که فدراسیون محسن کاوه و پژمان درستکار را به کمیته انضباطی احضار کرده است. یعنی مدیر تیم‌های ملی و سرمربی تیم ملی کشتی آزاد هم باید توضیح بدهند که چه اتفاقی رخ داده است. این در حالی است که به همراه سجاد غلامی و پزشک تیم، محسن کاوه و پژمان درستکار هم باید در کمیته انضباطی حاضر شوند. درست همزمان با مصاحبه علیرضا رضایی که در رسانه نزدیک به فدراسیون کشتی گفته بزرگترهای تیم باید پاسخگو باشند؛ بزرگترهای تیم هم احضار شدند!
چرخش عجیبی رخ داده که شاید تحت تأثیر فشار جامعه کشتی بوده و یا شاید هم قرار است که زیر پای بزرگتر تیم خالی شود اما از همان روز نخست هم انگشت اتهام به سوی مدیر تیم‌های ملی و سرمربی تیم ملی کشتی آزاد بود که این افراد چرا در جریان قوانین نبودند و یا اگر هم کشتی‌گیر در غیاب آنها دروغ گفته، کجا بودند که این کشتی‌گیر از غیبت آنها سوء‌استفاده کرده؟
آخرین واکنش به این ماجرا هم از سوی علیرضا رضایی بود؛ پیشکسوت کشتی ایران در تازه‌ترین مصاحبه خود به نوعی محسن کاوه را مورد اتهام قرار داده. البته اسمی از او نیاورده اما مدعی شده که باید بزرگتر تیم مورد بازخواست قرار بگیرد: «به نظر من کشتی‌گیر تقصیری ندارد، تقصیر بزرگتر تیم است. این تیم به لحاظ فنی و مدیریتی بزرگتر دارد، اگر قرار باشد کسی در این ماجرا محروم شود، بزرگتر تیم است نه کشتی‌گیر.»
حالا بزرگتر تیم چه کسی است؟ محسن کاوه و بعد هم پژمان درستکار که هر دو با حکم علیرضا دبیر به این مسئولیت رسیده‌اند. در این ماه‌های اخیر انتقادات زیادی از فدراسیون کشتی شد به واسطه مسئولیت‌هایی که به محسن کاوه داده. او هم سرمربی جوانان است و هم مدیر تیم‌های ملی کشتی آزاد و طبیعتاً اگر کار درست پیش رفته بود و سلسله مراتبی وجود داشت، الان باید محسن کاوه خودش پیگیر مقصر این حادثه می‌شد و به عنوان مدیر تیم‌های ملی، سرمربی را سین جیم می‌کرد که چه اتفاقی رخ داده اما حالا خودش جزو مقصرین است اما با این‌حال خیلی نمی‌توان به نتیجه کمیته انضباطی امید داشت. اگر چه کار مهم و بزرگی است اما چطور می‌توان باور کرد که فدراسیون کشتی با دو تن از نزدیکترین افراد به مدیریت فدراسیون برخورد کند؟ این اتفاقات در ایران بعید و عجیب است و خیلی نباید به آن دلخوش بود. مگر اینکه قرار باشد کسی حذف شود.

 


Page Generated in 0.0064 sec