printlogo


کد خبر: 258508تاریخ: 1401/8/8 00:00
قمار خطرناک ساپینتو

آیسان سعیدی
روزنامه‌نگار ورزشی
 
استقلال برابر هوادار همان تیم تمام هفته‌های اخیر بود. تیمی که عمده برنامه خود را روی محور یک ستاره آماده بنا کرده و همه چیز حول محور او می‌چرخد. ریکاردو ساپینتو سرمربی استقلال البته که به این پلن اعتقاد خاصی دارد. او در تمام تیم‌هایی که مربیگری کرده همیشه یک ستاره محور تیمش قرار داشته. او یک مربی ستاره‌باز است که تاکتیک تیمش را بر پایه ستاره‌هایش می‌چیند. حالا و بعد از گذشت 11 هفته از ابتدای فصل مشخص شده که او چرا تا این اندازه برای خرید محمد محبی اصرار داشت. ستاره‌ای که در فصل گذشته در لیگ پرتغال یک خط در میان به میدان می‌رفت اما ساپینتو از همان لحظات کوتاهی که محبی در لیگ پرتغال بازی کرده بود، دریافت که در فوتبال بی‌کیفیت و بی‌مایه ایران چنین مهره‌ای به درد او می‌خورد و عصای دست او خواهد شد.
او پس از خرید محبی، این ستاره را محور تیمش قرار داده و محبی نیز پاسخ اعتماد او را به بهترین شکل داده است. حضور محبی کسب امتیاز برای استقلال را گارانتی می‌کند. در استقلال پرستاره این فصل البته ستاره‌های فراوانی حضور دارند؛ از قایدی گرفته تا شهباززاده، یامگا، پیمان بابایی و حتی مطهری. اما ساپینتو محبی را نگین انگشتری تیمش می‌داند و تیمش را حول محور او بنا کرده. این نگاه البته چندان اشتباه نیست و نتیجه داده اما تمرکز بیش از اندازه روی محبی سبب شده تا ستاره‌های دانه درشت دیگر نظیر قایدی و یامگا در استقلال به حاشیه بروند. ستاره‌هایی که هر کدام از آنها می‌توانند محور یک تیم باشند و هر تیمی آرزوی داشتن آنها دارد اما ساپینتو با بی‌اعتنایی به آنها خود را از یک پتانسیل بی‌بدیل محروم ساخته. او نتوانسته از قایدی همان بازیکن پیش از جدایی از استقلال بسازد و یامگا را به فرم ایده‌آل فصل پیش نزدیک کند.
نتیجه اینکه همه دارایی‌هایش را روی محبی قمار کرده که البته خطرناک است و عاقلانه نیست. قماری که ممکن است به از دست رفتن قهرمانی منجر شود. خطر محرومیت و مصدومیت را نباید دست‌کم گرفت.


Page Generated in 0.0053 sec