printlogo


کد خبر: 258498تاریخ: 1401/8/8 00:00
دیاباته نشان داد که می‌توان روی او حساب کرد
رحیم یوسفی: پرسپولیس مدتی است بانشاط بازی نمی‌کند


امیرمحمد قراگزلو
خبرنگار

رحیم یوسفی هافبک سابق پرسپولیس در گفت‌و‌گو با ایران ورزشی روی این موضوع تأکید می‌کند که پرسپولیس از بازی مقابل تراکتور به بعد فوتبال خوبی را بازی نکرده به همین دلیل معتقد است بازیکنان با توجه به تعطیلات طولانی باید روی توانایی بدنی و مشکلاتشان در این زمینه خیلی کار کنند.
 
کیفیت فنی بازی پرسپولیس مقابل مس کرمان را چگونه ارزیابی کردید؟
پرسپولیس سه امتیاز با ارزش را گرفت و جایگاه خودش را در صدر حفظ کرد اما حقیقت امر به این نکته باز می‌گردد که پرسپولیس با وجود اینکه مقابل حریف کرمانی‌اش پیروز شد اما فوتبال چندان خوبی را بازی نکرد. نتیجه گرفتن هنر بزرگی است که پرسپولیس نشان داده به خوبی از آن بهره می‌برد اما بازی دو تیم در نیمه اول هیچ بار فنی نداشت هر چند در نیمه دوم پرسپولیس هجومی‌تر بازی کرد و تیم حریف را تحت فشار قرار داد. در این بازی تماشاگری هم نبود که بازیکنان را تهییج کند اما به هر حال انتظارها از پرسپولیس بیشتر است و باید سرخپوشان تیم حریف را تحت فشار قرار دهند تا به خواسته‌شان برسند. پرسپولیس با توجه به بازیکنانی که در اختیار دارد باید حضور زیادی بر روی دروازه حریفان داشته باشد اما به هیچ وجه حضور پر رنگی روی دروازه مس وجود نداشت؛ نکته‌ای که از نظر من باید حتماً در پرسپولیس برطرف شود.
در رابطه با زوج لوکادیا و دیاباته که با گلزنی مهاجم اهل مالی پرسپولیس همراه شد، چه نظری دارید؟
دیاباته نشان داد که مهاجم خوبی است و می‌توان روی او حساب باز کرد چون بازی پرسپولیس در حال گره خوردن بود که این بازیکن مانند لوکادیا که گل‌های حساسی را برای پرسپولیس به ثمر رسانده عمل کرد و موفق شد که گل سه امتیازی حساسی را برای تیمش به ثمر برساند و تیم پرسپولیس را با برد از زمین خارج سازد البته من در این رابطه هم به سر مربی پرسپولیس نقد دارم چون معتقدم پرسپولیس حتماً باید با دو مهاجم در همه بازی‌هایش خصوصاً در ورزشگاه آزادی بازی کند و با یک مهاجم اصولاً بازی پرسپولیس هجومی و چشم‌نواز نمی‌شود و قادر نیست که حریف را تحت فشار قرار دهد.
در خصوص خط میانی پرسپولیس چه صحبتی دارید؟
هافبک‌های خوبی به لحاظ فنی و تکنیکی در پرسپولیس حضور دارند اما من نمی‌دانم چرا موقعیت توسط هافبک‌ها ساخته نمی‌شود و ما در طول نود دقیقه شاهد آن هستیم که خیلی کم موقعیت ساخته می‌شود و ما نمی‌توانیم فرصت‌های خوبی را برای مهاجمان ساخته و پرداخته کنیم و بیشتر به‌دنبال این هستیم که از اتفاقات استفاده کنیم. در نیمه اول ترابی بسیار بد کار کرد و هر چه توپ به او رسید را تحویل تیم حریف داد و در نیمه دوم هم آنچنان که باید و شاید بازی خوبی را از هافبک پرسپولیس و سایر هافبک‌های این تیم شاهد نبودیم. در این رابطه البته خط میانی پرسپولیس یک مشکل بزرگ هم داشت و آن مسأله به این نکته باز می‌گشت که هر بازیکنی در هر منطقه‌ای که توپ را از دست می‌دهد باید برای بازپس‌گیری توپ اقدام کند اما متأسفانه ما چنین کاری را از هافبک‌ها و سایر بازیکنان پرسپولیس شاهد نیستیم و انگار هر بازیکنی بیشتر از آنکه برای تیم بازی کند، برای خودش بازی می‌کند و در واقع پرسپولیس به نظرم از بازی مقابل تراکتور به بعد خوب بازی نکرده است.
در رابطه با صدر‌نشینی پرسپولیس قبل از تعطیلات چه نظری دارید؟
خدا را شکر که پرسپولیس در آخرین بازی قبل از تعطیلاتش هم برنده شد و با برد و صدر‌نشینی به تعطیلات رفت اما این مسأله موجب نمی‌شود که ما ایرادهای تیم را نادیده بگیریم و به طور مثال از کنار این نکته بی‌تفاوت عبور کنیم که پرسپولیس هجومی بازی نمی‌کند و بیشتر از آنکه شاهد بازی هجومی از سوی بازیکنان باشیم، شاهدیم که بازیکنان کمتر از خلاقیت‌های خودشان استفاده می‌کنند. این در حالی است که در فوتبال روز دنیا دائماً شاهد فوتبال رو به جلو هستیم و تیم‌ها به گونه‌ای بازی می‌کنند که دائماً روی دروازه همدیگر هستند و نکته بد‌تر این است که حتی بازیکنان خلاقی مانند ترابی و صادقی هم کمتر دریبل می‌زنند به گونه‌ای که انگار جرأت پرداختن به کارهای انفرادی از آنها گرفته شده است.
در رابطه با تعطیلات طولانی مدت و دربی بعد از آن چه نظری دارید؟
به نظر من بازیکنان پرسپولیس مشکل بدنی دارند و باید مربی بدنساز روی آنها با توجه به تعطیلات طولانی به شکل ویژه کار کند. نکته دیگر به این مسأله باز می‌گردد که در زمینه اجرای تاکتیک‌های مختلف و تنوع تاکتیکی هم باید روی بازیکنان تیم کار شود تا در دربی و سایر بازی‌ها نمایش خوبی از بازیکنان ببینیم؛ نکته‌ای که به لحاظ سرعتی و تاکتیکی شرایط بازیکنان پرسپولیس را ارتقا دهد.


Page Generated in 0.0064 sec