printlogo


کد خبر: 258461تاریخ: 1401/8/8 00:00
خبر


رفع دغدغه ملی‌پوشان والیبال نشسته
ویزای بوسنی بالاخره صادر شد
ویزای تیم‌های ملی والیبال نشسته برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان صادر شد. طی یکی دو هفته اخیر و با توجه به ایجاد موجی از عدم صدور ویزا برای نمایندگان رشته‌های مختلف، این نگرانی به وجود آمده بود که شاید ویزای ملی‌پوشان والیبال نشسته نیز صادر نشود. این در حالی بود که صدور ویزا نیز قرار نبود از سوی سفارت بوسنی در ایران صورت بگیرد. کشوری که البته در گذشته هم در زمینه صدور ویزا، شرایط سختی را برای تیم‌های اعزامی ایران ایجاد کرده بود. پس از رایزنی‌های فراوان، قرار بر آن شد تا نماینده‌ای از ایران به سفارت بوسنی در ترکیه برود و ویزاها در این کشور صادر شود. در نهایت این اتفاق ظهر دیروز رخ داد و ویزای تیم‌های مردان و بانوان ایران صادر شد تا دغدغه اعزام این دو تیم مدعی به رقابت‌های قهرمانی جهان حل شود. رقابت‌های والیبال نشسته قهرمانی جهان طی روزهای 10 تا 21 آبان ماه به میزبانی شهر سارایوو در کشور بوسنی و هرزگووین برگزار می‌شود و تیم‌های ملی مردان و بانوان ایران در این مسابقات به میدان خواهند رفت.
 
 
رنکینگ جدید تیم‌های پایه والیبال
نوجوانان دوم، جوانان در رده هشتم
 فدراسیون جهانی والیبال جدیدترین رنکینگ تیم‌های ملی در رده‌های پایه را اعلام کرد. در این رده‌بندی تیم پسران زیر 19 سال ایران با 106 امتیاز و یک پله صعود در جایگاه دوم جهان قرار گرفت. در رنکینگ اعلام شده از سوی FIVB بلغارستان با 112، ایران با 106 و هلند با 105 امتیاز در جایگاه اول تا سوم جدول قرار دارند. آرژانتین، ایتالیا و روسیه نیز به ترتیب با 90، 80 و 72 امتیاز در جایگاه‌های چهارم تا ششم رنکینگ جهانی جای گرفتند.
تیم والیبال جوانان پسر نیز در این رده‌بندی با 55 امتیاز و چهار پله صعود در جایگاه هشتم جهان قرار گرفت. در این رنکینگ اعلام شده ایتالیا، هلند و آرژانتین به ترتیب با کسب 130، 106 و 96 امتیاز در جایگاه اول تا سوم جدول قرار گرفتند.
 
 
لیگ والیبال ترکیه
باخت تورشاد در شب کم فروغ سعادت
در هفته ششم رقابت‌های لیگ والیبال ترکیه تیم‌های تورشاد و بورسا مقابل هم قرار گرفتند که این مسابقه با نتیجه 3 بر صفر و با امتیازهای 26 بر 24، 25 بر 23 و 25 بر 10 به سود بورسا خاتمه پیدا کرد.
بردیا سعادت، پشت خط‌زن ملی‌پوش تیم والیبال تورشاد در این بازی در ترکیب تیمش حضور داشت و تنها موفق به کسب 9 امتیاز برای تیمش شد. او 6 امتیاز از حمله و 3 امتیاز از سرویس به دست آورد.

 


Page Generated in 0.0049 sec