printlogo


کد خبر: 258453تاریخ: 1401/8/8 00:00
رنگرز: کشتی فرنگی در بلگراد شکست نخورد
هیچ مربی در ایران عاقبت به خیر نشد

محسن وظیفه
روزنامه‌نگار

 سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی اولین نشست خبری خود را با رسانه‌ها برگزار کرد. او که چند ماه پیش به این مهم انتخاب شد حالا در اولین نشست خبری خود به یک نکته مهم اشاره می‌کند و آن‌هم سرنوشت تلخ مربیان تیم ملی است. او معتقد است که هیچ مربی در ایران عاقبت به خیر نشده و اشاره مستقیم دارد به سرنوشتی که محمد بنا داشته. آن‌ هم با وجود موفقیت‌های زیادی که در سال‌های اخیر داشته. رنگرز در بخش دیگری از صحبت‌هایش از نتایج کشتی فرنگی در بلگراد حمایت کرد: «کشتی فرنگی سال‌ها برهوت مدال بود. کسب سه مدال شکست نیست.»
 کار زیاد است و زمان کم
حسن رنگرز، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ابتدا به زمان اندک تا بازی‌های المپیک اشاره کرد و از وضعیت سختی که در برخی از اوزان وجود دارد، گفت: «کمتر از ۲ سال تا المپیک زمان داریم و شرایط برخی اوزان ما سخت و نگران‌کننده است. برای کسب افتخار در المپیک حداقل ۴ سال و در شرایط استاندارد ۸ سال زمان نیاز است. در هر رشته‌ای هر وقت زمان دادیم نتیجه گرفتیم. آخرین نتایج مسابقات جهانی نشانگر موجودیت کشتی فرنگی ماست. شرایط خاصی پیش رو داریم‌. ابتدا رقابت‌های قهرمانی جهان که کسب سهمیه المپیک است را پیش رو داریم که با سال گذشته به لحاظ کیفی تفاوت زیادی دارد، پس از آن بازی‌های آسیایی را در پیش داریم که برای ورزش ما اهمیت زیادی دارد. ۲ هفته بعد رقابت‌های امیدهای جهان، بعد رقابت‌های داخل سالن در تایلند و سپس جام جهانی را پیش رو داریم. در ۲ ماه ۵ رویداد مهم را در پیش داریم که کار را بیش از پیش سخت می‌کند.»
 
پشتوانه‌سازی نداریم
رنگرز در ادامه از نبود پشتوانه‌سازی در تیم ملی گلایه کرد و آن را حلقه مفقودی کشتی دانست: «حلقه مفقودی کشتی فرنگی ما پشتوانه‌سازی است. با توجه به اینکه ۵ رویداد نزدیک به هم را در سال آینده داریم باید ۲ تیم در تراز نزدیک به هم تشکیل دهیم تا بتوانیم حضور مؤثری در مسابقات داشته باشیم که کار بسیار سختی است. اولین اولویت ما این است که در جام جهانی آذربایجان که هفته آینده برگزار می‌شود بدون حضور مدال‌آوران و با تغییرات ۸۰ درصدی نسبت به ترکیب تیم ملی در مسابقات جهانی حاضر شویم. باید جوانان ما در رویدادهایی مثل جام جهانی و قهرمانی آسیا حاضر شوند تا بتوانیم پشتوانه‌سازی کنیم. جهانی سال آینده به مراتب سخت‌تر از جهانی ۲۰۲۲ خواهد بود.»
 
جزو سه تیم برتر دنیا هستیم!
در حالی‌که رئیس فدراسیون کشتی در مصاحبه‌های خود بارها تأکید کرده بود، کشتی فرنگی ایران بهترین تیم دنیاست اما سرمربی جدید تیم ملی اعتقاد دیگری دارد: «در مسابقات قهرمانی جهان چهارم دنیا شدیم ولی شایستگی تیم ما بالاتر بود. پتانسیل وجود دارد ولی جهانی سال قبل از المپیک را نمی‌شود با هیچ مسابقه جهانی مقایسه کرد. کسب مدال طلا و حداکثر سهمیه و ایستادن روی سکو، در برنامه ماست. سه مدال‌آور داشتیم و عده‌ای در اوج شایستگی دست‌شان از مدال کوتاه ماند. تلاش ما این است از داشته‌های‌مان استفاده کنیم. باورم این است تیم ایران جزو سه تیم برتر دنیاست اما به شرط داشتن برنامه مدون. اولویت اول ما المپیک، سپس مسابقات جهانی و بعد از آن بازی‌های آسیایی است. قهرمانی در جام جهانی تهران هم در اولویت‌های بعدی ماست.»
 
نتیجه بلگراد شکست نبود
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی درباره چند دستگی تیم ملی در بلگراد و اینکه چطور می‌خواهد این تیم را در مسیر قرار دهد، گفت: «وقتی موفقیتی حاصل می‌شود همه دخیل هستند و شکست هم دلایل متعدد دارد. هر چند کسب سه نشان در بلگراد شکست نیست؛ در فرنگی که قبلاً برهوت مدال داشتیم، کسب سه مدال شکست محسوب نمی‌شود. تلاش می‌کنیم کادر همدل و هم‌وزن با درک متقابل داشته باشیم.»

ZOOM
کشتی فرنگی به حمید احتیاج دارد

رنگرز که از استعفای سوریان شوکه شده بود، از او خواست که به فدراسیون کشتی برگردد: «از استعفای حمید سوریان شوکه شدم و از حمید عزیز خواهش می‌کنم که برگردد، کشتی فرنگی به او احتیاج دارد. از همه زوایا حضور او برای ما ضرورت دارد و از او قول شفاهی گرفته بودم که تا المپیک باشد که امیدوارم در تصمیم خود تجدیدنظر کند.»


 


Page Generated in 0.0057 sec