printlogo


کد خبر: 258407تاریخ: 1401/8/7 00:00
نگاه متفاوت به غرولند لیگ برتری‌ها
فوتبال ما اندازه VAR نیست



بحث روز چیست؟ اهالی فوتبال به‌شدت از نبود سیستم کمک داوران ویدیویی گلایه دارند و قبل و بعد از هر هفته اگر گوش‌تان را تیز کنید، بارها نام VAR را می‌شنوید. همه مربیان و اکثر بازیکنان معتقدند تا وقتی VAR نباشد، وضعیت داوری ما با همین بحران‌های همیشگی مواجه است.
 در اینکه اشتباهات داوری و سوت‌های نادرست و گاها ناعادلانه چند برابر بیشتر از گذشته شده و اعصاب همه فوتبالی‌ها را خرد کرده، حرفی نیست. این موضوع باید به‌صورت ریزبینانه و تخصصی مورد ارزیابی قرار بگیرد تا ریشه‌های این حد از اشتباه‌ها پیدا شود اما آیا شما هم فکر می‌کنید اضافه شدن سیستم VAR می‌تواند کمکی به فوتبال ما کند؟
خیلی خوب است که لیگ برتر به هر سیستم یا تکنولوژی روز مسلح شود اما آیا قبل از رسیدن به VAR همه مشکلات‌مان را حل کرده‌ایم؟ ما هنوز زمین چمن قابل استفاده برای مدت طولانی در کل ایران نداریم. سکوی استادیوم‌های ما استاندارد نیست. هیچ سیستم قابل اتکایی برای بلیت فروشی وجود ندارد. هنوز بحث حق‌پخش حل نشده و بازی‌های فوتبال در اکثر شهرستان‌ها با دو دوربین ضبط می‌شود.
 غیر از بازی‌های استقلال و پرسپولیس، باقی تیم‌ها برای پخش بازی‌ها باید به صداوسیما پول کلانی بدهند (میانگین بین 10 تا 25 میلیون تومان برای هر بازی!)، موضوع هتلینگ یا اسکان تیم‌ها در شهرهای دیگر، یک شوخی به نظر می‌رسد. بعضی از شهرهای ایران، حتی یک هتل یا خوابگاه و هاستل هم ندارند. بحث پروازها را پیش نکشیم، بهتر است! گاهی پرواز نیست، گاهی هم که هست، تأخیر دارد. حالا بماند که بعضی از مسیرهای پروازی یا هواپیماها به شکلی است که مسافران را در طول مسیر جان به لب می‌کنند.
کوچک‌ترین موضوع تاکتیکی روز دنیا را در لیگ نمی‌بینیم و تیم‌ها با تاکتیک «یک گل بزن، دفاع کن» مشغول پر کردن تقویم مسابقات هستند.
 از سوی دیگر، رفتار مربیان و بازیکنان در طول یک مسابقه فوتبال، تأسف برانگیز و شاید رقت‌انگیز است. آن وقت انتظار داریم با این شرایط، جدیدترین تکنولوژی فوتبال در جهان را به لیگ بیاوریم.
سیستم VAR متعلق به فوتبال در کشوری است که 70 درصد از مشکلات گفته شده را حل کند نه فوتبال ایران که سر تا پای
آن مشکل و بحران دارد. نه دوستان؛ فوتبال ما اندازه VAR نیست!

 


Page Generated in 0.0045 sec