printlogo


کد خبر: 258400تاریخ: 1401/8/7 00:00
محورهای جلسه هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال مشخص شد
تسویه حساب با اصولی؛ ادامه بلاتکلیفی امید

بهناز میرمطهریان
روزنامه نگار
دومین جلسه هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال بعد از برگزاری انتخابات، امروز (شنبه) در محل فدراسیون برگزار می‌شود. منصور قنبرزاده، نایب رئیس دوم فدراسیون، محورهای این جلسه را تعیین تکلیف برخی مسائل مالی، پشتیبانی فدراسیون و وضعیت برخی تیم‌های ملی اعلام کرده است.
با این حال اما مسائل مهم دیگری مطرح است که در این جلسه به رأی‌گیری گذاشته خواهد شد و همچنین بسیاری مسائل مهم و اساسی هم هست که در دستورجلسه این نشست، جایی نداشته است و در این گزارش به مرور آنها خواهیم پرداخت.
صورتجلسه
12 موردی جلسه امروز
صورتجلسه دومین نشست هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال به طور کلی شامل 12 مورد است که بیشتر رسیدگی به موارد اداری و مالی فدراسیون فوتبال را در بر گرفته است. مواردی مانند بررسی صورت‌های مالی فدراسیون در سال‌های مالی منتهی به 1399 و 1400 و همچنین رسیدگی به برخی بدهی‌های فدراسیون فوتبال که در زمان ریاست شهاب عزیزی‌خادم برای فدراسیون فوتبال پیش آمده است. انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی و تیم زیر 14 سال پسران هم از دیگر انتخاب‌هایی است که در این جلسه باید انجام شود. ضمن اینکه بعد از درگذشت عنایت‌الله دهمیانی، عضو کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، در این جلسه قرار است جایگزینی برای او جهت اضافه شدن به جمع اعضای کمیته انضباطی انتخاب شود.
 
ریاست اصولی
به رأی گذاشته می‌شود
در کنار همه اینها چیزی که در صورتجلسه نیامده این است که در جلسه امروز (شنبه) بدون شک از سوی مهدی تاج مطرح خواهد شد، موضوع ریاست احسان اصولی بر سازمان لیگ فوتسال است. بعد از برکناری آرش جابری و پیش از اعلام رسمی این موضوع، احسان اصولی که رئیس کمیته فوتسال است، وسایل خود را به اتاق جابری منتقل کرده و جای رئیس سازمان لیگ فوتسال را تصاحب کرده است. او مدعی است که براساس آیین‌نامه فوتسال، رئیس کمیته فوتسال می‌تواند همزمان رئیس سازمان لیگ فوتسال هم باشد اما این اقدام خودسرانه اصولی، موضوعی است که چندان به مذاق تاج به‌عنوان رئیس فدراسیون فوتبال خوش نیامده و او از اختیارات خود در جلسه امروز استفاده می‌کند و ریاست اصولی بر سازمان لیگ فوتسال را در هیأت رئیسه به رأی خواهد گذاشت. اصولی که هیچ تجربه‌ای در مدیریت فوتسال ندارد، همزمان سخنگوی فدراسیون، عضو هیأت رئیسه و رئیس هیأت فوتبال خراسان رضوی است و همین تعدد مشاغل او نقدهای زیادی را به‌دنبال داشته است که احتمالاً امروز تاج با افزایش این مشاغل مقابله خواهد کرد.
 
سرمربی امید و نایب رئیس زنان چه می‌شود؟
دو مورد مهمی که انتظار می‌رود هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال هرچه سریع‌تر به آنها ورود کند و تصمیم مناسبی درباره‌شان بگیرد، موضوع سرمربیگری تیم امید و تعیین نایب رئیس زنان است که جایی در صورتجلسه فدراسیون فوتبال ندارد. درباره نایب رئیس زنان گفته می‌شود تا زمانی که او در جلسات هیأت رئیسه 4 جلسه غیبتش کامل نشود، هیأت رئیسه نمی‌تواند او را برکنار کند! حتی بازداشت بودن شهره موسوی و حضور نداشتن در محل کار هم بنا به ادعای اعضای هیأت رئیسه دلایل حقوقی مناسبی برای برکناری او نیست و همه این موارد دست هیأت رئیسه را در زمینه تصمیم‌گیری درباره او بسته است. تصمیم‌گیری درباره سرمربی تیم امید که شامل این محدودیت‌ها نمی‌شود. چرا فدراسیون فوتبال در این رابطه فکری نمی‌کند و درباره بلاتکلیفی تیم امید تصمیمی نمی‌گیرد؟

ZOOM
محورهای جلسه امروز

دومین جلسه هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال بعد از برگزاری انتخابات، امروز (شنبه) برگزار خواهد شد. جلسه‌‌ای با محوریت مسائل مالی و اداری که عموماً به رسیدگی به صورت‌های مالی و بدهی‌های فدراسیون فوتبال می‌پردازد. ضمن اینکه بحث بلیت‌های جام جهانی هم موضوع دیگری است که در این نشست مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. با توجه به اتفاقات پیش آمده احتمالاً موضوع ریاست احسان اصولی بر سازمان لیگ فوتسال هم در این جلسه با نظر رئیس فدراسیون به رأی‌گیری گذاشته خواهد شد اما سؤال اصلی این است که چرا به موضوعات مهمی چون تعیین تکلیف نایب رئیس زنان و سرمربی تیم امید رسیدگی نمی‌شود؟
 


Page Generated in 0.0057 sec