printlogo


کد خبر: 258396تاریخ: 1401/8/7 00:00
۲۲ روز تا جام جهانی



لغو تست کرونا برای ورود به قطر
جام جهانی 2022 قطر که از 29 آبان تا 27 آذر برگزار می‌شود، اولین رویداد ورزشی مهم جهان از زمان شیوع همه‌گیری کرونا است که با حضور گسترده تماشاگران همراه خواهد بود.
با وجود اینکه انتظار می‌رود بیش از یک میلیون هوادار برای این مسابقات به قطر سفر کنند، وزارت بهداشت این کشور اعلام کرد از 20 روز قبل از شروع جام جهانی فوتبال، شرط منفی بودن نتیجه تست کووید-19 برای کسانی که مایل به سفر به این کشور هستند، لغو می‌شود.
در حال حاضر، شهروندان و مسافران قطر، باید طی 24 ساعت پس از ورود به این کشور، با انجام آزمایش، نتیجه منفی تست خود را ارائه بدهند اما وزارت بهداشت قطر اعلام کرد: «با توجه به کاهش مداوم تعداد موارد ویروس کووید-19 در سراسر جهان و قطر، این تصمیم گرفته شده است.»
همچنین استفاده از اپلیکیشن «احتراز» که از زمان همه‌گیری ویروس کرونا برای تمام ساکنان قطر الزامی شده بود تا افراد مبتلا به کووید، اجازه حضور در مکان‌های عمومی بسته مانند قطار مترو یا مراکز تجاری را نداشته باشند، از سه‌شنبه هفته آینده اجباری نخواهد بود.
 
خط خوردن چیچاریتو و ولا
جراردو مارتینو سرمربی تیم ملی مکزیک لیست اولیه تیم ملی مکزیک برای جام جهانی را اعلام کرد و همان‌طور که انتظار می‌رفت خاویر «چیچاریتو» هرناندز از لس‌آنجلس گلکسی و کارلوس ولا از لس‌آنجلس اف سی در این لیست حضور ندارند و به این ترتیب این دو بازیکن جام جهانی را از دست دادند.
مکزیک قرار است به خیرونا اسپانیا برود و در بازی‌های دوستانه مقابل عراق و سوئد قرار گیرد.
فهرست اولیه تیم ملی مکزیک برای جام جهانی به شرح زیر است:
دروازه‌بان‌ها: گیلرمو اوچوا، آلفردو تالاورا، رودولفو کوتا
مدافعان: خورخه سانچز، کوین آلوارز، خسوس آلبرتو آنگولو، نستور آرائوخو، هکتور مورنو، سزار مونتس، یوهان واسکز، خسوس گالاردو و جراردو آرتیاگا
هافبک‌ها: ادسون آلوارز، هکتور هررا، آندرس گواردادو، اریک گوتیرز، لوئیس چاوز، اریک سانچز، لوئیس رومو، کارلوس رودریگز، دیگو لاینز، اوربلین پینهدا، روبرتو آلوارادو و اوریل آنتونا
مهاجمان: خسوس مانوئل کورونا، هیروینگ لوزانو، رائول خیمنز، الکسیس وگا، روجلیو فونس موری، هنری مارتین و سانتیاگو خیمنز.
 
نویر به جام جهانی می‌رسد
مانوئل نویر دروازه‌بان تیم ملی فوتبال آلمان مدتی است به‌دلیل مصدومیت کتف از فوتبال دور است و بازی نکرده اما او مطمئن است که برای جام جهانی آماده خواهد شد و در ترکیب آلمان به میدان می‌رود. دروازه‌بان آلمانی مشتاق حضور در این رویداد است زیرا به احتمال زیاد این آخرین جام جهانی او با آلمان خواهد بود.
بر این اساس نویر احتمالاً در آخرین بازی گروهی لیگ قهرمانان اروپا مقابل اینترمیلان در ترکیب اصلی تیم بایرن مونیخ حضور خواهد داشت.
نویر روز پنجشنبه یک جلسه تمرین کوتاه در فضای باز داشت و سپس برای ادامه تمرین به داخل سالن رفت. یولیان ناگلزمن اصرار داشت که هیچ مصدومیت جدیدی برای نویر وجود ندارد.
بازگشت به ترکیب اصلی مقابل اینتر آزمون بسیار خوبی برای نویر پس از سه هفته دوری از ترکیب خواهد بود.
 


Page Generated in 0.0054 sec