printlogo


کد خبر: 258381تاریخ: 1401/8/7 00:00
خارجی ناآماده، بهتر از ایرانی روی فرم!


ایمان شیرازی
خبرنگار ورزشی
 در استانداردهای جهانی ایجاد موقعیت‌های گل و تعداد گل‌های هر هفته یکی از ملاک‌های ارزیابی لیگ به شمار می‌روند. نمی‌توان به‌صورت دقیق گفت که لیگ برتر ایران در بین لیگ‌های جهان در رده چندم است اما اگر فقط همین یک معیار را در نظر بگیریم قطعاً وضعیت خوبی نخواهیم داشت. در هر هفته شاید بازی‌های کم‌گل و کم‌موقعیت از تیم‌های حاضر در لیگ برتر شاهد هستیم و خیلی کم پیش می‌آید که بیش از دو گل در یک بازی ببینیم. اما داستان زمانی ترسناک‌تر می‌شود که تأثیرگذارترین بازیکنان لیگ هم ایرانی نیستند.
 در سه فصل اخیر آقای گلی لیگ برتر دو بار به‌نام خارجی‌ها زده شده و تنها سجاد شهباززاده در لیگ بیستم به این عنوان دست یافته.
این فصل نیز به نظر می‌رسد لوکادیا شانس اول آقای گلی لیگ باشد. نکته قابل توجه اما این است که بازیکنان خارجی که در حال درخشش هستند اصلاً روی فرم نیستند! یعنی بازیکن خارجی که با اضافه وزن و عدم شرایط ایده‌آل بدنی به مسابقه می‌رود درخشش بالاتری نسبت به بازیکنان داخلی دارد. این قضیه یک زنگ هشدار بسیار جدی برای بازیکنان ایرانی و لیگ ایران به حساب می‌آید. این داستان علاوه بر ضعیف‌تر شدن روز به روز لیگ باعث خروج بیشتر ارز و قدرت گرفتن دلال‌های فوتبال ایران نیز می‌شود!
 


Page Generated in 0.0045 sec