printlogo


کد خبر: 258368تاریخ: 1401/8/7 00:00
درخشان: یحیی عیار واقعی پرسپولیس را شناخته است


ناصر قراگزلو
خبرنگار

حمید درخشان مربی و بازیکن سابق پرسپولیس معتقد است پرسپولیس بعد از تعطیلات طولانی جام جهانی شرایط سختی را برای بازگشت پر قدرت به بازی‌ها خواهد داشت.

نکته عجیب بازی پرسپولیس مقابل مس کرمان به بازی نکردن پرسپولیس از ابتدای بازی با دو مهاجم باز‌می‌گشت!
ما در این رابطه نمی‌توانیم نظرمان را به سر‌مربی پرسپولیس تحمیل کنیم که ایشان با دو مهاجم بازی کند. سال‌هاست که مربی پرسپولیس معمولاً با یک مهاجم تیم پرسپولیس و سایر تیم‌هایی که در اختیار داشته را به میدان فرستاده است.
اما به نظر سرمربی پرسپولیس به این نکته رسیده که برای نتیجه‌گیری باید با دو مهاجم بازی کند؟
من فکر می‌کنم در هر حالتی و با هر سیستمی نکته مهم به این موضوع بازمی‌گردد که تیم برنده باشد.  با روش و تغییراتی که پرسپولیس در نیمه دوم بازی کرد و به نتیجه هم رسید عیار تیم دست سرمربی پرسپولیس آمد که در سیستم با دو مهاجم تیم بهتر می‌تواند فرصت خلق کند و به نتیجه هم برسد.
دیاباته را چگونه ارزیابی کردید؟
دیاباته خوب بود و با حضورش تیم حریف را به سختی تحت فشار قرار داد. او گل سه امتیازی زد و تأثیرگذاری‌اش را نشان داد. بازیکنی که حتماً در ادامه فصل هم می‌تواند برای تیمش مفید واقع شود.
خط میانی پرسپولیس در موقعیت‌سازی خوب کار کرد؟
خط هافبک پرسپولیس بازیکنان خیلی خوبی دارد و من از این نکته تعجب می‌کنم که چرا بهتر از اینها بازی نمی‌کنند. در این بین می‌توانم بازیکنی مانند ترابی را مثال بزنم. بازیکنی که خیلی افت کرده، در حالی که می‌تواند خیلی بهتر از اینکه نشان داده بازی کند. سعید صادقی هم  توانایی‌های بالایی دارد. او هم قادر است خیلی بهتر از آنکه دیدیم ظاهر شود و من فکر می‌کنم بازیکنان باید در زندگی شخصی‌شان و تمرینات به گونه‌ای باشند که نمایشی بهتر از آنکه هستند را شاهد باشیم.
تحلیل‌تان از دو نیمه متفاوت بازی مقابل مس کرمان چه بود؟
پرسپولیس در نیمه اول اصلاً خوب نبود و کار فنی خوبی را ارائه نداد اما در نیمه دوم پرسپولیس با دو مهاجم فشار بیشتری را به تیم حریفش وارد ساخت. پرسپولیس پیروز شد اما نشان داد که یکسری از اشتباهات را دارد که باید برطرف شود و با نفراتی که دارد خیلی بهتر باید بازی کند و سه امتیازها را کسب کند. پرسپولیس در شکل بازی و خلق موقعیت باید تغییراتی را لحاظ کند و در واقع به این نکته برسد که با یک گل زدن و بسنده کردن به آن ممکن است با مشکلاتی در بعضی بازی‌ها مواجه شود. در نیمه دوم پرسپولیس 20 دقیقه به حریفش فشار آورد و مزد زحماتش را هم گرفت. با وجود این پرسپولیس باید به بازی سرعت دهد و شکل بازی‌اش را تغییر دهد.
به نظر در بین دو مهاجم خارجی بهتر است لوکادیا مهاجم هدف بازی کند و دیاباته مهاجم نوک؟
این مسأله به نظر کادر فنی بستگی دارد و در این مسأله که کدام بازیکن در پست هدف و مهاجم دیگر در پست مهاجم نوک بازی کند جزو تشخیص سر‌مربی است که در چه زمانی و با توجه به نوع بازی و خصوصیات حریف، آن را انتخاب کند.
در رابطه با تعطیلی طولانی‌مدت و دربی بعد از این تعطیلات طولانی چه صحبتی دارید؟
تعطیلی بیش از پنجاه روز برای فوتبال ما خوب نیست و ساکن بودن تیم‌ها شرایط فنی آنها را تحت تأثیر خودش قرار خواهد داد و در این بین همه تیم‌ها ضرر می‌کنند، خصوصاً پرسپولیس که در بهترین فرم ممکن است. دربی هم بعد از تعطیلات طولانی قطعاً دربی خوبی نخواهد شد چون دو تیم سرخابی بعد از تعطیلات طولانی رودرروی هم قرار می‌گیرند، در حالی که از شرایط آرمانی دور هستند.


Page Generated in 0.0056 sec