printlogo


کد خبر: 258353تاریخ: 1401/8/7 00:00
شایعه‌ای ترسناک برای صربستان
ولا در حسرت قطر 2022 می‌ماند؟


امیررضا همایون
خبر نگار

سه‌شنبه شب هفته گذشته دو تیم یوونتوس ایتالیا و بنفیکا پرتغال در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف یکدیگر رفتند. مسابقه‌ای که در پایان با نتیجه 4 بر 3 به سود بنفیکا به پایان رسید تا شاگردان مکس آلگری وداع تلخی با مهمترین تورنمنت قاره سبز داشته باشند. البته اخبار ناگوار این رقابت برای گورخرها به همین موضوع ختم نشد، بلکه دوشان ولاهوویچ ستاره صربستانی خط حمله یوونتوس و تیم ملی فوتبال صربستان که هواداران این تیم منتظر درخشش او در قطر بودند با مصدومیت مواجه شد، مصدومیتی که به نظر می‌رسد ضمن اینکه این بازیکن را در حسرت سفر به قطر بگذارد، شرایط صربستان را هم در آستانه آغاز رقابت‌های قطر 2022 بحرانی‌تر از قبل کند.
ولاهوویچ مشهورترین بازیکن صربستان است و طرفداران این تیم و همچنین کادر فنی روی درخشش او در قطر و باز کردن دروازه تیم‌هایی همچون برزیل و سوئیس که به نظر می‌رسد مهمترین رقبای صربستان در راه صعود به مرحله بعد مسابقات هستند، حساب کرده‌اند. اما به نظر می‌رسد پس از رسانه‌ای شدن این خبر امید مردم صربستان برای صعود تیم کشورشان از مرحله گروهی به کمترین حد ممکن رسیده است. تیم ملی فوتبال صربستان که در سال 2018 نخستین حضور خودش در جام جهانی پس از استقلال از یوگسلاوی را تجربه می‌کرد، نتیجه خوبی کسب نکرد. به همین خاطر هواداران این تیم امیدوار بودند تیم کشورشان با تکیه بر درخشش این مهاجم سرشناس در بیست و دومین دوره جام جهانی نتیجه بهتری از دوره گذشته کسب کند و به عنوان یکی از تیم‌های برتر گروهش به مرحله حذفی صعود کند.
 نمایش ولاهوویچ و صربستان در بازی نهایی انتخابی مقابل یاران کریس رونالدو که شب درماتیکی را برای هواداران صربستان رقم زد و با صعود این تیم به جام جهانی همراه بود آنها را به کسب نتیجه امیدوار کرده بود. از طرف دیگر ولاهوویچ در تیم باشگاهی خودش هم نقش تعیین کننده‌ای دارد. مکس آلگری که اول فصل با مصدومیت ناگهانی پل پوگبا و سپس در چند هفته اخیر با مصدومیت آنخل دی ماریا مواجه شده بود، امیدوار بود با تکیه برقدرت دوشان ولاهوویچ موفق به کسب نتایج مطلوب تا رسیدن به زمان تعطیلات جام جهانی شود اما می‌توان گفت آلگری سه‌شنبه شب دو چیز را از دست داد. اول ادامه حضور در لیگ قهرمانان اروپا که ممکن است آینده کاری خودش را تهدید کند، دوم هم بهترین مهاجم تیمش.
اما حسرت اصلی برای ولاهوویچ بود که حضور در قطر با تیم ملی کشورش و تجربه حضور در مهمترین تورنمنت فوتبالی جهان را ممکن است از دست بدهد.
 


Page Generated in 0.0058 sec