printlogo


کد خبر: 258349تاریخ: 1401/8/7 00:00
واکنش ورزشی‌‌ها به حادثه تروریستی حرم شاه‌چراغ
شیــــــــــــــــــــرازم تسلیت!

ایران ورزشی- حادثه تروریستی شیراز و شهید و زخمی شدن ده‌ها نفر از هموطنان‌مان در حرم شاه‌چراغ، تمام ایران را داغدار کرد. حادثه تلخی که تعداد قابل توجهی خون به ناحق ریخته بر جای گذاشت و تمام ایران را عزادار کرد. در این میان ورزشی‌ها هم مانند بسیاری از چهره‌های سیاسی، فرهنگی و ... این حمله بی‌رحمانه و تروریستی را محکوم و با هموطنان داغدیده و خانواده شهدای حرم شاه‌چراغ همدردی کردند.

حوادث تلخی مانند آنچه در شیراز و حرم شاه‌چراغ اتفاق افتاد، از آن دست اتفاق‌هایی است که همه را به یک سمت ماجرا می‌کشاند. این بار دیگر حرف جو متشنج هفته‌های اخیر و مواضع متنوع چهره‌های برجسته و معروف مطرح نیست.
ماجرا آنقدر تلخ و روشن هست که دیگر هیچ حرفی جز تسلیت و همدردی با مردم داغدیده باقی نمی‌ماند. مردمی که در بی‌گناه‌ترین شرایط ممکن به رگبار بسته شده و خون‌شان در حرمی که صدها سال مأمن شیرازی‌ها و میلیون‌ها زائر از سراسر کشور بوده، به زمین ریخته شده است.
به همین خاطر هم از همان دقایق اولیه اعلام این خبر، موضع ورزشی‌ها هم مانند اغلب چهره‌های برجسته کشور، محکوم کردن این حادثه تلخ و همدردی با مردم داغدار شیراز و
ایران بود.
 از منتقدترین ورزشکاران که شاید در گذشته مواضع دیگری داشتند گرفته تا چهره‌های مختلف و محبوب ورزشی، همگی در صفحات شخصی‌شان حادثه تروریستی در حرم شاه‌چراغ را محکوم کرده و با مردم شیراز ابراز همدردی
کردند.
 
از سرخابی‌ها تا لژیونرها
از میان فوتبالیست‌های مطرح، هم لژیونرها خیلی زود به این ماجرا واکنش نشان دادند و هم بازیکنان سرخابی‌های پایتخت.
مهدی طارمی که با درخشش فوق‌العاده‌اش در روزهای گذشته، بازیکن هفته لیگ قهرمانان اروپا هم لقب گرفت، در توئیتر و اینستاگرام این حادثه تلخ را به مردم ایران تسلیت گفت.
از میان بازیکنان آبی و قرمزهای پایتخت هم چهره‌های مختلفی به همدردی با مردم شیراز پرداختند. چهره‌هایی نظیر سروش رفیعی و امید عالیشاه از پرسپولیس و مهدی قایدی و سیدحسین حسینی از استقلال که همگی با انتشار استوری در صفحات شخصی خود، با جملات نظیر «شیرازم تسلیت»، به همدردی با مردم داغدیده این شهر و سطح کشور
پرداختند.
 
از رؤسای فدراسیون‌ها تا مدیران و ورزشکاران
به‌غیر از فوتبالیست‌‌ها، مدیران باشگاه‌ها و رؤسای فدراسیون‌ها هم به ابراز همدردی و تسلیت به حادثه‌دیدگان این اقدام تروریستی پرداختند. علیرضا دبیر یکی از اولین رؤسای فدراسیون بود که این حادثه تروریستی را محکوم کرد.
مدیران باشگاه‌های مختلف ورزشی و چهره‌های رشته‌های مختلف هم همگی به مردم داغدار تسلیت گفته و با خانواده‌ شهدای این حادثه ابراز همدردی کردند.
 
لزوم اتحاد
سعید قمی از ملی‌پوشان سابق جودوی ایران هم از جمله ورزشکاران غیرفوتبالی بود که خواستار وحدت و یکپارچگی در بین مردم و مسئولان شد و نبود این فاکتور مهم را دلیل اصلی افتادن اتفاق‌‌های تلخی از این دست دانست.

همراه روزهای سخت
ورزشی‌ها در روزهای سخت در کنار مردم داغدیده و آسیب‌دیده مهین‌شان بوده‌اند. از سیل و زلزله و بلایای طبیعی گرفته تا حوادثی از این دست، همواره ورزشی‌ها یکی از پیشقراولان حضور در میدان برای کمک و ابراز همدردی بوده و هستند. کمک‌های قابل توجه آنها در دوران کرونا، زلزله و سیل شهرهای مختلف و همین‌طور رسیدگی مستمر به مناطق محروم، همواره جزء جدایی‌ناپذیری از رفتار ورزشی‌ها در روزهای ناخوشی مردم ایران بوده و هست.
حالا در حادثه تلخ اخیر هم یک بار دیگر شاهد حضور ورزشی‌‌ها کنار مردم کشورمان هستیم که نشان دادند مانند تمام مردم کشور، عزادار این حادثه تلخ و به خاک و خون کشیده شدن مردم بی‌گناه هستند.

 


Page Generated in 0.0050 sec