printlogo


کد خبر: 258334تاریخ: 1401/8/7 00:00
عبور آبی‌ها از هوادار، بدون تلفات
جنگ صدرنشینی به دربی کشید



رضا حمیدی
روزنامه نگار
 تقابل استقلال و هوادار تهران چندان جذاب نبود و دو تیم به دلیل احتیاط بیش از حد نتوانستند بازی تماشاگرپسندی را به نمایش بگذارند. شاید اگر بازی سوپرجام یا جام‌جهانی پیش روی بازیکنان استقلال قرار نداشت، آبی‌ها با ارائه فوتبالی هجومی‌تر بر گرمی این بازی می‌افزودند و هوادار نیز ناچار به ارائه تاکتیک‌های هجومی‌تر می‌شد اما استقلال نیز برای حملات گسترده به سمت دروازه هوادار از خود خساست به خرج می‌داد و هوادار نیز که چنین تاکتیکی برایش مطلوب بود، تلاش می‌کرد بازی را در همین حالت حفظ کند و با یک فوتبال محتاطانه به سمت کسب حداقل امتیاز این بازی برود. بازیکنان هوادار اما به خواسته خود نرسیدند و محمد محبی در دقیقه 8 روی پاس در عمق ارسلان مطهری با دروازه حریف تک به تک شد و توانست گل تیمش را به ثمر برساند. گلی که شاید در آن دقایق تصور نمی‌شد برای استقلال نقش 3 امتیاز را بازی کند اما هر چه از بازی گذشت و حملات دو طرف به درهای بسته خورد مشخص شد که به ثمر رساندن آن گل چه ارزش‌هایی داشته است. مطهری که سازنده تک گل 3 امتیازی این بازی بود، در دقیقه 33 نیز می‌توانست خودش در نقش گلزن قد‌علم کند اما ضربه او را میلاد فراهانی گرفت؛ دروازه‌بانی که تا پایان بازی فعال‌ترین بازیکن هوادار بود و بارها حملات استقلال را خنثی کرد تا شمار گل‌های آبی در این میدان افزایش نیابد.
تا قبل از به صدا در آمدن سوت پایان بازی البته هواداری‌ها نیز با حملات نصفه و نیمه خود در تلاش بودند استقلال را تحت فشار قرار دهند اما حربه آنها برای رسیدن به گل هرگز جواب نداد و در معدود حملات آنها حسینی واکنش‌های مناسبی نشان داد تا همچون همتایش فراهانی جزو آماده‌های این بازی لقب بگیرد. استقلال دقیقه 53 نیز با مهدی قایدی می‌توانست طعم شیرین گل دیگری را بچشد اما این بازیکن که در فرم بدنی مناسبی قرار ندارد، فرصتی طلایی که بعد از خروج نامناسب فراهانی ایجاد شده بود را از دست داد و توپ به تیر دروازه خورد. در دقایق پایانی نیز یامگا تیمش را تا آستانه گل پیش برد که همانطور که مشخص بود هیچ‌یک از این حملات ضرب لازم را نداشت تا بار دیگر توپ از خط دروازه‌ عبور کند.
هرچه بود این 3 امتیاز طعم شیرینی برای استقلال داشت. آبی‌ها که می‌خواستند با روحیه و بدون تلفات به دربی برسند حالا می‌توانند با خیال آسوده و فارغ‌البال بازی سوپر جام را برگزار کنند و بعد از جام جهانی نیز با تمام نفرات خود مقابل پرسپولیس قرار بگیرند. این برد برای استقلال بسیار حیاتی بود چون اگر آبی‌ها دوباره امتیاز از کف می‌دادند به لحاظ جدولی با مشکل مواجه می‌شدند.

سرمربی استقلال پشیمان نیست
یک کارت زرد تا محرومیت دوباره ساپینتو!

ریکاردو ساپینتو، سرمربی استقلال خیال آرام شدن ندارد و در شرایطی که به تازگی از بند محرومیت و جریمه مالی سنگین رها شده، بازهم با اعتراض‌هایش داور را مجبور به دادن کارت زرد کرد! ساپینتو در جریان بازی با هوادار از همان ابتدای مسابقه به تصمیم‌های داور اعتراض می‌کرد تا اینکه سرانجام حسن اکرمی، داور این بازی به او کارت زرد نشان داد.
سرمربی استقلال پیش از این مقابل مس کرمان و نساجی کارت گرفته بود که با احتساب کارت زردی که مقابل هوادار گرفت، اگر یک کارت زرد دیگر دریافت کند، چهار اخطاره خواهد شد و حضور در کنار تیمش را از دست خواهد داد. البته ساپینتو به طور قطع دربازی با پرسپولیس که بعد از جام جهانی برگزار می‌شود، حضور خواهد داشت، اما هیچ بعید نیست به دلیل حساسیت‌های این بازی دوباره کارت بگیرد و یا اخراج شود و در نهایت بازی هفته سیزدهم را از دست بدهد.  
بدون شک ادامه این روند به سود استقلال نیست و تیم استقلال را با مشکلات زیادی تا پایان لیگ مواجه خواهد کرد. ساپینتو تا پایان هفته یازدهم بار‌ها کارت زرد گرفته و یک محرومیت سه جلسه‌ای را سپری کرده است اما به نظر می‌رسد توجه چندانی به عقبه خود ندارد. ساپینتو اگر نگاهی به برنامه لیگ کند، به عمق فاجعه پی خواهد برد. او بازی‌های زیادی تا پایان لیگ دارد و باید خودش را مدیریت کند.


Page Generated in 0.0066 sec