printlogo


کد خبر: 258323تاریخ: 1401/8/5 00:00
24 روز تا جام جهانی

وضعیت تدارک تلویزیون برای پخش جام جهانی

ظاهراً صداوسیما برخلاف سالیان گذشته تصمیم گرفته‌ امسال مسابقات جام جهانی را به‌صورت قانونی و بسیار زودتر از همیشه بخرد تا نگرانی علاقه‌مندان فوتبال برای تماشای مهم‌ترین مسابقات ملی دنیا رفع شود.
دیروز ابتدا حمید دهقانی، سفیر ایران در قطر طی توئیتی در صفحه شخصی خود از توافق برای پخش مستقیم بازی‌های جام جهانی از رسانه ملی خبر داد: «امروز بعد از چند هفته تلاش و دو روز مذاکره مستقیم، صداوسیما و مجموعه Bin Media Group»» توافق کردند تا بازی‌های جام جهانی از صداوسیما به‌صورت مستقیم پخش شود.»
با اینکه آقای سفیر اسم لاتین شبکه بین اسپور را اشتباه توئیت کرده بود اما این خبر مایه خوشحالی هواداران و البته خبرنگاران اعزامی تلویزیون و رادیو شد. چرا که حالا تیم اعزامی صداوسیما می‌تواند بدون دغدغه و در داخل استادیوم‌ها دست به تهیه گزارش بزنند.
روز گذشته البته مصاحبه‌ای هم از علی فروغی، مدیر شبکه سه و رئیس شورای ورزش صداوسیما بیرون آمد که او این مسأله را تأیید کرده بود: «این اتفاق پس از مذاکره با شبکه «بین اسپورت قطر» و خرید پخش کامل دیدارهای جام جهانی میسر شده است. این قرارداد در چند مرحله مذاکره مستقیم بررسی و پیش‌نویس آن صورت گرفته است و تمامی دیدارهای جام جهانی قطر پخش خواهد شد.»
هنوز مشخص نیست شبکه سه سیما برای جام جهانی چه تدارکی در نظر گرفته و قرار است چه کسی اجرای تهران و چه کسی اجرای برنامه قطر را بر عهده داشته باشد. تا ۲ماه پیش قرار بود حسین زکایی، تهیه‌کننده برنامه «گزارش ورزشی» ویژه‌برنامه جام جهانی شبکه سه را بسازد اما ظاهراً این روزها مهدی هاشمی، تهیه‌کننده برنامه «فوتبال برتر» در حال ساخت برنامه است. شبکه ورزش اما شفاف‌تر کار کرده. آنها جواد خیابانی را به استودیو قشم فرستاده‌اند، رسول مجیدی را مجری ویژه‌برنامه اصلی در تهران کرده‌اند و قرار است عبدالله روا و محمد میر را هم به قطر بفرستند.
 
کدام کشورها به قطر نیروی امنیتی می‌فرستند؟

فرانسه، بریتانیا، امریکا، ترکیه و چند کشور دیگر به قطر برای حفظ امنیت حدود ۱/۲ میلیون گردشگری که برای تماشای جام جهانی ۲۰۲۲ به این کشور سفر می‌کنند، یاری می‌رسانند.
به گزارش بی‌بی‌سی عربی، فرانسه طبق قرارداد امنیتی که سال گذشته با قطر امضا کرده ۲۲۰ نفر از نیروهای امنیتی‌اش را به قطر می‌فرستد.
بریتانیا هم چند ماه قبل اعلام کرده بود که افرادی از نیروی هوایی و نیروی دریایی خود را برای کمک به قطر خواهد فرستاد. یک منبع در وزارت دفاع بریتانیا تأکید کرده که نیروهایش را برای مقابله با اقدامات تروریستی و دیگر تهدیدات در خلال جام جهانی قطر اعزام خواهد کرد. امریکا هم تأیید کرده است که به طرق مختلف برای حفظ امنیت در قطر در خلال برگزاری مسابقات جام جهانی خواهد کوشید.
در این میان ترکیه نیز که یک پایگاه نظامی در قطر دارد، با اعزام ۳۲۰۰ نیرو و ۵۰ سگ بمب‌یاب به قطر، در حفظ امنیت قطر برای هزاران گردشگر و تماشاچی شریک خواهد بود. ۳۰۰۰ نفر از این افراد نیروهای ضد شورش، ۱۰۰نفر نیروهای ویژه ترکیه، ۵۰ نفر کارشناس بمب و بقیه نیروهای دیگری هستند که همگی به‌مدت ۴۵ روز در قطر مستقر خواهند بود.
ناتو هم اعلام کرده در حفظ امنیت بزرگترین رویداد فوتبالی جهان مشارکت خواهد داشت.

 


Page Generated in 0.0053 sec