printlogo


کد خبر: 258305تاریخ: 1401/8/5 00:00
به امید صدرنشینی 50 روزه


مس کرمان تا دو سه هفته قبل تیمی بحران‌زده و قعر جدولی به حساب می‌آمد و گزینه اول سقوط به لیگ پایین‌تر و بازگشت به دسته اول بود اما برد شش امتیازی مقابل صنعت نفت، آبادانی‌ها را به قعر فرستاد و مس را بالاخره از سه تیم پایانی جدول جدا کرد. مس کرمان تیم پرستاره‌ای نیست یا اگر بخواهیم صریح‌تر بگوییم تیم بی‌ستاره‌ای است. با نگاه به ترکیب مس به این مهم پی خواهید برد که تعداد بازیکنان شناخته شده با سابقه لیگ برتری آنها حتی از ملوان بندر انزلی هم کمتر است. شاید محمد ستاری یکی از آنها باشد و اگر نفراتی مثل آرمان شهدادنژاد و شروین بزرگ را هم به حساب بیاوریم تعداد نفرات شناخته شده مس به تعداد انگشتان یک دست نمی‌رسد.
مس کرمان در 5 هفته اخیر بد نتیجه نگرفته؛ آنها دو باخت، دو مساوی و یک برد دارند و با پیروزی به مصاف پرسپولیس می‌آیند که البته این دومین بردشان در طول فصل است. چندی قبل حسین خانی چهار بازیکن تیمش را هم کنار گذاشت تا بنیه نفری این تیم کاسته شود و حالا در چنین شرایطی آنها دنبال حداقل امتیاز از این بازی خواهند بود.
پرسپولیس اما برای شکست مس کرمان لحظه‌شماری می‌کند و از همین حالا همه این تیم را روی کاغذ برنده این بازی می‌دانند. پرسپولیس در ورزشگاه آزادی با حضور تمام بازیکنانش به مصاف حریف خواهد رفت و برای تداوم صدرنشینی به نظر کار دشواری ندارد اما به قول مربی برزیلی پرسپولیس تمام بازی‌های لیگ ایران سخت است و البته غیر قابل پیش‌بینی.
همین هفته قبل پرسپولیس برای شکست ملوان دیگر تیم قعرنشین با اندک بازیکنان شناخته شده سختی کشید و در یک بازی پایاپای تنها به خاطر هوش و شم بالای گلزنی لوکادیا به برتری دست یافت، پس طبیعی است که حتی بازی با مس در تهران هم راحت نباشد و پیروزی در این دیدار هم به راحتی حاصل نشود.
در چنین شرایطی و در حالی که پرسپولیس برای معدود دفعات در این فصل با تمام نفراتش آماده بازی خواهد شد یحیی گل محمدی کرونا گرفته و نمی‌تواند پرسپولیس را از کنار زمین هدایت کند. گل‌محمدی در دو هفته ابتدایی فصل هم به خاطر محرومیت قادر به همراهی تیمش نبود و پرسپولیس در هر دو بازی امتیاز از دست داد و حالا و در جنگ صدرنشینی با استقلال شاید این مسأله بتواند تأثیری منفی در کیفیت پرسپولیس بگذارد.
پیروزی مقابل مس کرمان از یک نظر اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد چرا که پرسپولیس می‌تواند برای چیزی حدود 50 روز یعنی تا زمان از سرگیری مسابقات لیگ برتر در صدر جدول بماند و این مسأله از نظر روانی برای اعضای تیم پرسپولیس تأثیر روانی مثبت و برای حریفانش تأثیر روانی منفی خواهد گذاشت.
پرسپولیس از حیث بازی مالکانه با آمار میانگین 58 درصد مالکیت توپ در هر بازی تیم اول لیگ برتر است اما مس کرمان با ثبت آمار 3/42 درصد مالکیت توپ از این حیث جزو تیم‌های ضعیف لیگ به حساب می‌آید. همین تیم ضعیف اما فقط یک گل کمتر از پرسپولیس زده (10 به 9) اما تعداد گل‌های خورده‌اش بیشتر است و تفاضل منفی دارد (3 به 11). پرسپولیس در 7 بازی کلین‌شیت کرده و مس فقط در 4 بازی دروازه‌اش را بسته نگه داشته است. شرایط دو تیم در بحث خشونت تقریباً متعادل است. پرسپولیس 22 کارت زرد گرفته بدون اخراجی اما مس کرمان با 23 اخطاری، یک بازیکن اخراجی هم داشته است. پرسپولیس برعکس مس بیشتر خطا متحمل شده تا مرتکب شده باشد. آمار میانگین خطاهای مرتکب شده پرسپولیس 8/10 در هر بازی است اما مس 4/12 تا است. در نقطه مقابل میانگین خطاهای متحمل شده پرسپولیس در هر بازی 2/18 و برای مس کرمان 9/11 تا است.
با اینکه پرسپولیس در میانگین شوت به دروازه جزو تیم‌های قعرنشین است و میانگین 6/8 شوت در هر بازی را ثبت کرده اما مس کرمان شرایط بدتری دارد و آمار 2/8 را ثبت کرده. در دقت شوت وضعیت مس بهتر است (4/29 به 5/41). در شوت مواجه شده طبیعتاً وضعیت پرسپولیس بهتر است (9 به 5/11) و نرخ تبدیل شوت سرخ‌ها هم تا حدودی بهتر است (9/11 به 11)، مثل بیشتر تیم‌های پایین جدولی مس در نبردهای هوایی آمار بهتری نسبت به پرسپولیس دارد(17 به 5/18) و البته در کل نبردها پرسپولیس شرایط بهتری دارد (58 به 7/48).


Page Generated in 0.0057 sec