printlogo


کد خبر: 258298تاریخ: 1401/8/5 00:00
همه نگاه‌ها به مهاجم هلندی برای یک دبل استراتژیک
لوکادیا با 8 گل از 8 بازی رویایی می‌شود

مسعود قراگزلو
خبرنگار

پرسپولیس روی کاغذ کار سختی برای شکست مس کرمان ندارد اما به نظر می‌رسد حتی مقابل تیم‌های کم بنیه و ته جدولی هم همچنان به گلزنی لوکادیا چشم دوخته باشد و همه منتظر این باشند که اصطلاحاً او کار را برای پرسپولیس در بیاورد.
مهاجم هلندی از هفته سوم لیگ این فصل به لیست تیمش اضافه شد و در دقیقه 71 دیدار با آلومینیوم در اراک برای اولین بار با پیراهن شماره 4 پرسپولیس به میدان رفت که البته بسیار سنگین و کند نشان می داد. در آمار این بازیکن آمده که او در هشت بازی 6 گل زده اما آمار درست این است که او در 7 بازی 6 گل به ثمر رسانده چرا که در 6 مسابقه این فصل تیمش بازیکن اصلی بوده.
از هفته چهارم تا ششم لوکادیا در سه بازی چهار گل زد و محبوبیت زیادی برای خودش خرید. البته ناآمادگی بدنی باعث شد او در هر سه مسابقه در دقایق 75 و 77 و 88 تعویض شود. موتور گلزنی او در دو بازی هفته‌های هفتم و هشتم مقابل تراکتور و سپاهان خاموش شد و جالب اینکه در هر دو مسابقه تعویض نشد. با این حال او با گل کردن یک پنالتی مقابل مس رفسنجان دوباره آمارش را بهتر کرد و در انزلی هم گل زد تا گل ششمش
سه امتیازی باشد.
اما با توجه به کیفیت حریف امروز پرسپولیس و بازی در تهران شاید انتظار دبل از لوکادیا چندان بیراه وعجیب نباشد. لوکادیا اگر بتواند امروز دبل کند به آمار خیره کننده 8 گل در 8 بازی خواهد رسید که فوق‌العاده خواهد بود.
آمار نشان می‌دهد لوکادیا امید اول گلزنی پرسپولیس مقابل مس خواهد بود. در تیم یحیی او نفر شوت به دروازه حریفان است و البته نفر اول شوت در چهارچوب به حساب می‌آید. او اهل کارهای تدافعی نیست و روی خط دفاعی حریف فشار زیادی نمی‌آورد. حتی تکنیکی هم نیست و با اینکه نفر پنجم تیمش در دریبل موفق به حساب می‌آید اما کارهای تکنیکی عجیبی از او ندیده‌ایم. در پاس کلیدی و دقت پاس هم او جزو نفرات آخر تیم است. اما عجیب‌ترین آمار مربوط به لمس توپ اوست و همین است که خاصش می‌کند. در آماری جالب او نفر یازدهم تیم در لمس توپ است اما با این حجم از لمس توپ بهترین عملکرد را در شوت و شوت در چهارچوب دارد که همین مسأله کیفیت بالای او را نشان می‌دهد. با استناد به همین آمار شاید انتظار دبل کردن مقابل مس کرمان از لوکادیا چندان هم عجیب و غیرمعقول نباشد. اتفاقی که باعث خواهد شد او احتمالاً به تنهایی در صدر جدول گلزنان قرار بگیرد و البته تیمش را با صدرنشینی به تعطیلات طولانی مدت بفرستد.
آمار لوکادیا در ده بازی گذشته از نگاه متریکا را در جدول ببینید:


Page Generated in 0.0054 sec