printlogo


کد خبر: 258253تاریخ: 1401/8/5 00:00
محمد نوری: ملی‌پوشان استقلال به تفکرات سرمربی نمی‌خورند!
ساپینتو بیش فعال است


فقط یک بازی تا تعطیلی اجباری لیگ برتر باقی مانده است. پرونده لیگ برتر برای استقلال با بازی هوادار به طور موقت بسته می‌شود تا در تعطیلات خودش را برای بازی دربی آماده کند. بعد از گذشت چند هفته اما در این بازی شرایط برای استقلال تا حدود زیادی متفاوت می‌شود، چون که ساپینتو بعد از پشت سر گذاشتن محرومیت خود در این بازی از سکو به کنار زمین انتقال پیدا می‌کند؛ اما ترس هواداران این است که دوباره هیجان بر سرمربی پرتغالی استقلال غالب شده و او در این بازی رفتاری انجام دهد تا از بازی دربی محروم شود! مسأله دیگری که در خصوص بازی با هوادار وجود دارد این است که این تیم تهرانی هم به قول کارشناسان اتوبوس دفاعی خود را در محوطه جریمه می‌چیند و استقلال برای رسیدن به دروازه این تیم باید از این اتوبوس دفاعی رد شود که قطعاً این مسأله استقلالی‌ها را با مشکل روبه‌رو می‌کند. با محمد نوری پیشکسوت استقلال هم‌کلام شدیم تا در خصوص شرایط استقلال و همچنین هیجانات کاذب ساپینتو گپ بزنیم.

مهدیه دریابیگی
خبرنگار

 تاکنون شرایط استقلال را چطور ارزیابی کردید؟
 ساپینتو از هفته سوم به بعد توانست تفکرات خود را در استقلال پیاده کند و این تیم مقابل حریفان خوب بازی کرد و در بازی با آلومینیوم و چند بازی دیگر در حق استقلال از سوی داوران کم لطفی شد و اگر داوری‌ها به ضرر تیم استقلال نبود می‌توانست برنده شود. استقلال از نظر فنی نسبت به سال قبل بهتر است و زیباتر هم بازی می‌کند و به لحاظ من از نظر فنی استقلال سرتر از تمام تیم‌های لیگ برتر است.
 اما خیلی‌ها معتقدند وقتی استقلال مقابل تیم‌هایی بازی می‌کند که صرفاً دفاعی بازی می‌کنند و به اصطلاح دفاع اتوبوسی می‌چینند، کاملاً به بن‌بست تاکتیکی می‌رسد و نمی‌تواند حریف را شکست دهد!
 این به آن معنا نیست که استقلال پلن دوم یا سوم را برای شکست حریف نداشته باشد. ساپینتو نشان داده که چندین پلن برای شکست حریف دارد. شما نگاه کنید در چند بازی حسینی بیکارترین بازیکن زمین بود و استقلال در محوطه جریمه تیم حریف خیمه زده بود؟ شاید اگر مهاجمان کمی با دقت‌تر عمل می‌کردند، استقلال برنده میدان می‌شد.
 تعدادی از کارشناسان معتقد هستند که استقلال نباید با یک مهاجم به میدان برود و دو مهاجم بیشتر می‌توانند به این تیم کمک کنند.
 شما اگر دقت کرده باشید در اصل استقلال فقط یک مهاجمه نیست. قایدی، محبی و بابایی مهاجمان استقلال محسوب می‌شوند. محبی با اینکه وینگر است اما خیلی خوب به مهاجمان اضافه می‌شود و حتی برای تیم استقلال نیز گل می‌زند. حتی یامگا با اینکه دفاع راست است خیلی خوب به خط حمله اضافه شده و برای استقلال موقعیت می‌سازد. همان‌طور که گفتم باید مهاجمان استقلال کمی دقت داشته باشند. ضمن اینکه استقلال بیش از هر چیزی به یک هافبک بازیساز نیاز دارد.
 استقلال بازی با هوادار را در پیش دارد، تیمی که همانند پیکان و آلومینیوم کاملاً دفاعی بازی می‌کند، به نظر شما استقلال در این بازی نیز به بن‌بست تاکتیکی خورده و نمی‌تواند موفق شود؟
 ساپینتو چندین بار در این موقعیت قرار گرفته و حتماً یاد گرفته چطور گره چنین بازی‌هایی را باز کند. استقلال در بازی با هوادار سه امتیاز کسب می‌کند. استقلال تیم پرمهره‌ای است تا جایی که دو ملی‌پوش استقلال نیمکت‌نشین هستند و ساپینتو اعتقادی به استفاده از آنها ندارد، پس جای نگرانی نیست و سرمربی استقلال می‌تواند فاتح این میدان باشد.
 محرومیت ساپینتو در بازی با هوادار تمام است و این مربی می‌تواند از کنار زمین بازی را دنبال کند اما خیلی‌ها نگران هستند که او دوباره نتواند هیجان خود را کنترل کرده و برای دربی محروم شود.
 ساپینتو قطعاً بیش فعال است. این رفتارها در خون او است و نمی‌تواند خونش را عوض کند اما به هر حال در بازی‌هایی که این مربی نبود استقلال لطمه خورد و اگر او می‌خواهد برای دربی محروم نشود باید کمی خویشتندار باشد.


Page Generated in 0.0057 sec