printlogo


کد خبر: 258247تاریخ: 1401/8/5 00:00
استقلال - هوادار؛ ساپینتو امیدوار به آینده
مأموریت؛ بازگشت به صدر

استقلال و هوادار یازدهمین بازی خود در لیگ بیست و دوم را مقابل هم برگزار خواهند کرد. هوادار در جایگاه دهم جدول قرار دارد. 8 گل زده دارد و10 گل خورده که نشان می‌دهد از نظر دفاعی تیم قابل قبولی نیست و در خط حمله نیز کج‌دار و مریز پیش می‌رود. البته وضعیت استقلال هم در خط آتش چندان تعریفی ندارد.
تیم ساپینتو تاکنون 11 بار موفق به گلزنی شده که یکی از گل‌ها نیز با کمک بازیکن حریف به دست آمده است. بازی با هوادار یک فرصت طلایی است تا استقلال میانگین گل زده خود در لیگ برتر را افزایش دهد.
بدون شک ساکت الهامی در بازی با استقلال به‌دنبال حداقل‌ها است و بنا دارد با بستن منفذهای حریف به تک امتیاز این بازی دست یابد.
الهامی معمولاً تیم‌هایش را به شکل انتحاری مقابل تیم‌های بزرگ قرار می‌دهد.
او ابتدا بازی دفاعی را از شاگردانش طلب می‌کند و در ادامه سعی بر گلزنی و زدن تیر خلاص بر پیکر حریف دارد.
استقلال قطعاً برای عبور از هوادار باید در خط میانی تیم بی‌نقصی باشد. با نهایت اعتماد به نفس و سختگیر در کار دفاعی و بسیار هوشیار و موقعیت‌شناس در اجرای عملیات هجومی.
روزبه چشمی یکی از عناصری است که در این بازی به‌شدت به کار ساپینتو خواهد آمد و در راه پیروزی در این میدان می‌شود روی او عمیقاً حساب کرد.
مهدی مهدی‌پور نیز باید در ارسال پاس‌های آخر که منجر به خلق موقعیت می‌شود نهایت دقت را انجام دهد تا آبی‌ها بتوانند بارها با دروازه حریف تک به تک شوند. شاید ساپینتو روی قایدی هم حساب کرده باشد اما مهدی در بازی قبل نشان داد چندان روی اوج نیست و قدری افت کرده است اما این بازی برای او نیز یک فرصت طلایی است تا پیش از تعطیلی لیگ برتر شایستگی‌های خود را دوباره به رخ بکشد.
 در میان عناصر هجومی استقلال پیمان بابایی هم وضعیت مناسبی در هفته‌های اخیر نداشته است. او برای تداوم حضور در ترکیب آبی‌ها و نیمکت‌نشین ماندن بازیکنانی همچون مطهری و شهباززاده نیاز به گلزنی دارد. بابایی و قایدی به‌عنوان مهاجمان تخصصی هرکدام یک گل برای استقلال به ثمر رسانده‌اند که این آمار نمی‌تواند قابل قبول باشد و مردان آبی‌ باید در این میدان همه ناکامی‌های گذشته را جبران کنند.

ZOOM
محمد محبی
در هفته‌های اخیر با‌وجود تلاشی که در ترکیب استقلال از خود به خرج داد اما نتوانست گلی به ثمر برساند. محبی که برای رسیدن به جام جهانی نیز این روزها به‌شدت امیدوار شده، می‌تواند با گلزنی مقابل هوادار خودش را بیش از پیش به جام جهانی نزدیک کند. از سوی دیگر امید هواداران استقلال هم به ساق‌های این بازیکن دوخته شده تا با درخشش در خط آتش بتواند استقلال را به تیمی جذاب‌تر بدل سازد. محبی آنقدر ظرفیت دارد که در بازی با هوادار انتظار گلزنی از او را داشت. هوادار تیمی است که با‌وجود ارائه فوتبالی دفاعی اما دچار اشتباهات بزرگی در خط دفاع می‌شود و اگر بازیکنان استقلال بخصوص محبی قدر موقعیت‌های به دست آمده را بدانند، پیروزی پرگل مقابل این تیم دور از انتظار نخواهد بود. محبی این روزها به‌دلیل انتقال پرهزینه‌اش هم مورد توجه است و باید از خودش دفاع کند.
 


Page Generated in 0.0054 sec