printlogo


کد خبر: 258238تاریخ: 1401/8/5 00:00
تیم قلعه‌نویی به مانع سخت رسید
گل گهر طلسم نبردن فولاد را می‌شکند؟

بازی عصر امروز فولاد و گل‌گهر به خاطر رقابت نزدیک دو تیم و روبه‌رو شدن قلعه‌نویی و نکونام یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته یازدهم است. اگر از استقلال، پرسپولیس و سپاهان بگذریم، این دو تیم در حلقه دوم مدعیان قهرمانی قرار می‌گیرند و ثابت کرده‌اند که فاصله زیادی با مدعیان سنتی ندارند.
اهمیت این بازی اما فقط به رقابت دو تیم در جدول برنمی‌گردد. گل‌گهر چهارمین فصل حضورش در لیگ برتر را تجربه می‌کند، ولی در این مدت هنوز نتوانسته فولاد را ببرد. 6 بازی قبلی دو تیم در لیگ برتر با سه برد فولاد و سه تساوی به پایان رسیده است.
گل‌گهر در این مدت توانسته خودش را بالا بکشد و به جمع مدعیان نزدیک شود. آنها در لیگ نوزدهم به رتبه دهم رسیدند، لیگ بیستم را در رده پنجم به پایان بردند و فصل گذشته با وجود کسر امتیاز چهارم شدند. تیم سیرجانی اما با‌ وجود پیشرفت در کیفیت بازی و نتایج هنوز نتوانسته فولاد را ببرد.
هدایت تیم سیرجانی در ورود به لیگ برتر به عهده بگوویچ و بعد از آن مجید جلالی بود. گل‌گهر در این فصل بازی رفت را دو بر صفر به فولاد باخت و در بازی برگشت دو تیم به تساوی بدون گل رسیدند.
قلعه‌نویی از شروع لیگ بیستم روی نیمکت این تیم نشست. بازی رفت دو تیم در سیرجان با تساوی یک بر یک به پایان رسید، ولی فولاد در بازی برگشت با پنالتی شیمبا به پیروزی رسید. این ماجرا در بازی رفت فصل گذشته هم تکرار شد و فولاد در سیرجان با پنالتی مهاجم برزیلی سه امتیاز بازی را گرفت. در بازی برگشت فولاد موفق شد با گل پاتوسی پیش بیفتد، ولی گل‌گهر در دقایق پایانی توسط آرتا به گل تساوی رسید.
این هفتمین تقابل دو تیم در لیگ برتر است و قلعه‌نویی امید دارد که طلسم نبردن گل‌گهر مقابل فولاد را بشکند. فرم گل‌گهر در هفته‌های گذشته سینوسی بوده و آنها پنج بازی گذشته را یکی در میان برده و باخته‌اند. آنها در آخرین بازی موفق شدند ذوب‌آهن را با تک گل آرمین سهرابیان ببرند و تیم قلعه‌نویی با 18 امتیاز به رده چهارم صعود کرد.
 
ناکامی‌های فولاد تمام می‌شود؟
این بازی برای فولاد هم حساسیت زیادی دارد. تیم نکونام فصل را خیلی خوب شروع کرد و با تساوی مقابل پرسپولیس در تهران و برد سپاهان در اصفهان نشان داد یکی از مدعیان قهرمانی است، ولی افت این تیم از هفته ششم شروع شد. فولاد در پنج بازی گذشته بردی نداشته و چهار امتیاز گرفته. اهوازی‌ها تا هفته گذشته تنها تیم بدون شکست لیگ برتر بودند، ولی بعد از چهار تساوی متوالی مقابل مس کرمان، مس رفسنجان، استقلال و پیکان مغلوب نساجی شدند. فولاد با این شکست 12 امتیازی شد و به رده نهم سقوط کرد.
بازی برابر یک رقیب مستقیم بهترین فرصت برای نکونام است که از دور نبردن خارج شود. آنها یک بازی عقب‌افتاده هم مقابل ملوان دارند و اگر از این دو بازی 6 امتیاز بگیرند، با شرایط خیلی خوبی به تعطیلات می‌روند.

 


Page Generated in 0.0060 sec