printlogo


کد خبر: 258227تاریخ: 1401/8/4 00:00
25 روز تا جام جهانی

مظنه قیمت آب و غذا در قطر
جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر تا چند هفته دیگر آغاز می‌شود و کشور قطر به مدت یک ماه مرکز فوتبال جهان خواهد بود. دیروز روزنامه استارنیوز انگلیس گزارش جالبی از اقلام خوراکی معمول در قطر داد که خواندنش خالی از لطف نیست: قیمت یک بطری 5/1 لیتری آب که در مغازه‌ها فروخته می‌شود، ارزشی معادل 85/1 ریال قطر (حدود ۱۵ هزار تومان) دارد.
خیلی از هواداران و علاقه‌مندان در قطر می‌توانند از رستوران‌های مختلف دیدن کنند یا ترجیح دهند به گزینه دم دست مثل «مک دونالد» مراجعه کنند. یک ساندویچ مک دونالد در قطر حدود هفت دلار (حدود ۲۱۰ هزار تومان) قیمت دارد، در حالی که هزینه یک وعده غذای دو نفره در یک رستوران متوسط، تقریباً ۵۵ دلار است.
البته باید در نظر گرفت که گزارش این روزنامه انگلیسی مربوط به زمان حال است و ممکن است در ایام برگزاری جام جهانی همه چیز گران‌تر شود.
 
گزارش فیفا
از کشته‌های
ساخت و ساز قطر
فیفا اعلام کرد ۳ نفر به طور مستقیم به خاطر کار در ورزشگاه‌های میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ جان باخته‌اند. عددی که فرسنگ‌ها با چیزی که رسانه‌های غربی می‌گفتند فاصله دارد.
روزنامه بیلد آلمان در این باره گزارش جالبی نوشته: فیفا در مجموع تأیید کرد در محل ساخت و ساز استادیوم‌های جام جهانی ۳ نفر کشته شدند. گفته می‌شود که ۳۷ مرگ دیگر به طور مستقیم به کار مرتبط نیستند. این آمار با آمار مرگ و میر گزارش شده در رسانه‌های بریتانیا که چند سال پیش اعلام شد فاصله زیادی دارد.
در گزارش‌های رسانه‌های بریتانیا در چند سال گذشته پس از اهدای جام جهانی در دسامبر ۲۰۱۰ اعلام شده بود، هزاران کارگر جام جهانی در طول ساخت ورزشگاه‌ها در این کشور کشته شده‌اند. آماری که قطر آن را قبول ندارد. عفو بین‌الملل و دیده‌بان حقوق بشر نیز خواستار ایجاد صندوق غرامت شدند که اتحادیه فوتبال آلمان نیز از آن حمایت می‌کند.

قیمت بلیت‌های جام‌جهانی قطر شنبه اعلام می‌شود
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه قیمت بلیت‌های جام جهانی قطر شنبه اعلام می‌شود، شرط فروش بلیت پروازهای دوحه در ایام جام جهانی را داشتن بلیت‌ بازی‌های این مسابقات عنوان کرد.
محمد محمدی‌بخش در یک برنامه تلویزیونی گفت: اکنون پرواز از شهرهای تهران، کیش، شیراز، اصفهان، مشهد و لار به مقصد دوحه قطعی شده و شرط فروش بلیت پروازهای دوحه در ایام جام جهانی داشتن بلیت‌های بازی‌های این مسابقات است. شرکت‌های ایران‌ایر و قطر ایرویز مسئولیت مستقیم گرفتند تا از ۲۸ آبان‌ماه تا آذرماه در قالب پروازهایی تماشاگران را از شهرهای ایران به شهر دوحه جابه‌جا کنند. پیش‌تر حدود ۲۰ پرواز قطر ایرویز و ۱۳ پرواز ایران‌ایر داشت و با مذاکرات صورت گرفته این تعداد پرواز ارتقا یافته و مقرر شد تا ۸۴ پرواز به ایران ایر و ۱۹۸ پرواز به قطرایرویز افزوده شود.»
محمدی‌بخش افزود: «برای بازی‌های ایران که روزهای دوشنبه ۳۰ آبان، جمعه ۴ آذر و دوشنبه ۸ آذر است به ‌صورت ویژه برنامه‌ریزی شده تا بتوانیم تماشاگران را روزانه به دوحه جابه‌جا کنیم و سپس بازگردانیم.»


 


Page Generated in 0.0055 sec