printlogo


کد خبر: 258223تاریخ: 1401/8/4 00:00
حاشیه‌نگاری‌های خبرنگار ایران ‌ورزشی از حضور هوگو آلمیدا در شبکه ورزش
علاقه به بریونی و امیدوار به ایران

دوشنبه شب برنامه «جام 22» که ویژه ‌برنامه جام جهانی شبکه ورزش است و کار خود را دو هفته است آغاز کرده، هوگو آلمیدا، ستاره پیشین فوتبال پرتغال را به استودیو خودش دعوت کرده بود تا از خاطرات شماره 9 پرتغال در جام‌های جهانی 2010 و 2014 بپرسد.
آلمیدا که در زمان سرمربیگری کی‌روش در پرتغال (سال 2010) ‌در لیست این تیم قرار داشت، گزینه جالبی برای صحبت درباره جام جهانی و تیم ملی ایران به حساب می‌آمد. او که چند ماهی است به عنوان دستیار مورایس به ایران آمده و در اصفهان ساکن است، فضای فوتبال ایران را هم به خوبی می‌شناسد.
آلمیدا و مترجمش ساعت 8 شب دوشنبه به استودیو ویژه‌ برنامه جام 22 آمدند که در غرب دریاچه چیتگر قرار دارد. آنها به صورت زمینی و با یک دستگاه تویوتا از اصفهان خودشان را به تهران رسانده بودند. آلمیدا که به وضوح هنوز ورزش را ترک نکرده و هیکلش را روی فرم نگه داشته، قبل از شروع مصاحبه به رسول مجیدی، مجری برنامه گفت که 5 بچه دارد که به همراه همسرشان در پرتغال زندگی می‌کنند و فعلاً می‌ترسند به ایران بیایند. او البته گفت خودش هم قبلاً درباره زندگی در ایران مردد بوده اما از وقتی آمده و در ایران ساکن شده، از اینجا خوشش آمده. او گفت درک می‌کند که قوانینی وجود دارد و به طور کلی با زندگی در ایران راحت است.
آلمیدا هم قبل از استودیو و هم در حین مصاحبه گفت غذای مورد علاقه‌اش «بریونی» است. غذای مخصوص اصفهانی‌ها که البته ستاره سابقه پرتغال اسمش را نمی‌دانست و اینطور توضیحش می‌داد: «یک نان است که رویش یک گوشت قرار می‌گیرد.»
او قبل از مصاحبه می‌گفت رابطه‌ای با کی‌روش ندارد و هیچ‌وقت صمیمی نبوده‌اند. می‌گفت فازشان با هم یکی نیست اما در حین مصاحبه از او به عنوان یک مربی حرفه‌ای یاد کرد.
کمک مربی تیم سپاهان که در زمان حضور مورینیو در پورتو در این تیم توپ می‌زد، وقتی با سؤال شباهت اندیشه‌های مورایس و مورینیو مواجه شد، گفت: «مورایس هم خیلی از مورینیو یاد گرفته ولی شخصیت کاملاً متفاوتی با او دارد. مورایس الان مورایس است و این چیزی است که خیلی مهم است.»
او البته اعتقاد داشت ایران می‌تواند با کی‌روش دست به کارهای بزرگی بزند: «کارلوس کی‌‌روش شانس فوق‌العاده زیادی برای صعود از گروه دارد. ایران بازیکنان بسیار فوق‌العاده‌ای دارد که در خارج بازی می‌کنند. به نظر من ایران شانس زیادی برای صعود از گروه خود دارد. جام جهانی است و هیچ وقت نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم اما اگر بخواهم در مورد شانس صحبت کنم، ایران شانس زیادی دارد.»
آلمیدا صحبت جالبی هم درباره لیگ ایران داشت: «در ایران همه دنبال توپ‌های بلند هستند. اینجا بازی کاملاً متفاوت است و مدام توپ در هواست.»


Page Generated in 0.0055 sec