printlogo


کد خبر: 258220تاریخ: 1401/8/4 00:00
فتح‌الله‌زاده قبل از مسی به سراغ کدامیک از ستاره‌های دنیا رفته بود؟
بمب‌های عمل نکرده

فتح‌الله‌زاده عاشق ترکاندن بمب در فصل نقل و انتقالات است. این را همه می‌دانند و حتی خودش هم از تکرار آن کیف می‌کند. او اخیراً دوباره وعده خریدن مسی در سن 37 سالگی را تکرار کرده. البته گوش استقلالی‌ها از شنیدن چنین وعده‌هایی پر است. می‌گویید نه؟ پس این گزارش را بخوانید.
 
 پائولو سرجیو و کرستن
در سال 1381 علی فتح‌الله‌زاده که تیم استقلال را برای جام باشگاه‌های آسیا آماده می‌کرد و روابط خوبی هم با فوتبال آلمان و بایر لورکوزن داشت، در مصاحبه‌ای اعلام کرد اگر لازم باشد، کرستن، دروازه‌بان بایر لورکوزن که دیگر داشت بازنشست می‌شد و تا همین سال گذشته به تیم ملی آلمان دعوت می‌شد را به ایران می‌آورد. او همچنین اسم پائولو سرجیو، مهاجم برزیلی وقت بایرن مونیخ که این باشگاه در لیست فروشش قرار داده بود را هم در مصاحبه‌‌اش تکرار کرد ولی خب این دو هیچوقت به آبی‌های تهران نزدیک نشدند.
 
عابدی پله
مهاجم تند و تیز غنایی در تیم‌های اماراتی و قطری بازی کرد. حتی جلوی استقلال هم به میدان رفت. در فصلی که ناصر حجازی سرمربی استقلال بود و نیاز به یک مهاجم 6 دانگ بود، فتح‌الله‌زاده در رسانه‌ها اسم عابدی پله را آورد اما خب قیمتش آنقدر بالا بود که فقط عرب‌ها از پس دستمزدش برمی‌آمدند.
 جانارو گتوسو
استقلال در ابتدای لیگ دوازدهم به‌دنبال جذب یک هافبک دفاعی بود و شایعاتی از جذب گتوسو شکل گرفته بود که توسط خود فتح‌الله‌زاده تأیید شد. این در حالی بود که او پس از جدایی از میلان به تیم سیون سوئیس پیوسته بود و جذبش کار شدنی به نظر نمی‌رسید.
 
شواین اشتایگر
«من با اشتایگر صحبت کردم. اگر در کورس قهرمانی آسیا باشیم برای مرحله نهایی این لیگ، اشتایگر را به‌صورت قرضی می‌گیریم. زمان آن رسیده که استقلال در خریدهایش یک چهره سرشناس بزرگ را داشته باشد.» این صحبت‌هایی بود که فتح‌الله‌زاده 9 سال پیش انجام داد اما در نهایت مثل همه وعده‌های دیگر این مدلی‌اش عملی نشد.
 
روبینیو
زمانی که جدایی استراماچونی از استقلال قطعی شده بود و هنوز آمدن فرهاد مجیدی شکل جدی به خودش نگرفته بود، فتح‌الله‌زاده برای مدتی سرپرست موقت این باشگاه شده بود و می‌خواست دی‌بیاسی را سرمربی استقلال کند. گفته می‌شد قرار است این سرمربی ایتالیایی همراه خود یک بازیکن سرشناس برزیلی هم بیاورد. بازیکنی که بعداً مشخص شد روبینیو بوده و حتی خودش هم این ماجرا را تأیید کرد. در این مورد نه بمب روبینیو کار کرد و نه بمب دی‌بیاسو!


Page Generated in 0.0083 sec