printlogo


کد خبر: 258208تاریخ: 1401/8/4 00:00
خلیلی: پرسپولیس اول باید امتیاز بگیرد و بعد زیبا بازی کند
لوکادیا گل می‌زند چون بقیه بازیکنان کمکش می‌کنند

پرسپولیسی‌ها حالا شرایط بهتری برای خود ایجاد کرده‌اند. آنها شاید گران‌ترین تیم سال‌های گذشته خود را دارند و وضعیتی ساخته‌اند که سایر باشگاه‌ها به آن حسادت می‌کنند. آنها مثل فصلی که قهرمان شدند، روند گل نخوردن را در پیش گرفته‌اند و با یک مهاجم گلزن خارجی، مشغول پیشروی هستند. همین امر کمک کرده تا پرسپولیس جزو مدعیان اصلی قهرمانی باشد. به همین بهانه با محسن خلیلی برای دقایقی به صحبت پرداختیم؛ مهاجمی که روزگاری با هر ضربه خود، گل می‌زد و سکوها را به وجد می‌آورد.

مجتبی حسین مرشدی
روزنامه‌نگار

وضعیت پرسپولیس در این فصل را چطور می‌بینی؟
تیم توانسته شرایط خوبی را رقم بزند. بازیکنانی در سطح تیم ملی اضافه شده‌اند و به تیم کمک می‌کنند. شما وقتی ابزار کافی در اختیار داشته باشید، می‌توانید از تاکتیک‌های متفاوتی هم استفاده کنید. البته مشکلاتی هم وجود دارد که انرژی تیم را گرفته اما این پرسپولیس شانس‌های زیادی را برای خودش ساخته و فکر می‌کنم بتواند بار دیگر قهرمانی‌هایش را تکرار کند.
شرایط تاکتیکی تیم دلچسب شما بوده؟
در فوتبال امروز که اکثر امتیازات با یک گل ثبت می‌شود، یک تیم باید توان کسب پیروزی داشته باشد. شما باید در دو فاز کار کنید؛ اول گل بزنید و بعد از گل خودتان حفاظت کنید. می‌دانم که شاید می‌خواهید به بازی زیبا اشاره کنید اما در شرایط فعلی، کسب امتیاز کامل از هر بازی، اهمیت بیشتری نسبت به بازی زیبا دارد. من فکر می‌کنم الان شرایطی است که پرسپولیس باید امتیاز بگیرد و بعد به فکر بازی زیبا و تماشاگرپسند باشد. البته من هم طرفدار بازی زیبا هستم ولی به شرط آنکه همراه با امتیاز باشد؛ هر چند معتقدم پرسپولیس هم زیبا بازی می‌کند و هم امتیازات خود را می‌گیرد.
با این حال انتقادات در مورد شکل و شیوه بازی پرسپولیس هم وجود دارد!
بله این یک موضوع طبیعی و شاید سلیقه‌ای است. من هنوز هم می‌گویم پرسپولیس توان بازی زیبا را دارد اما باید به فکر جمع کردن امتیاز در نیم فصل اول باشد. از طرفی، برخی تیم‌ها در لیگ هستند که بازی را خراب می‌کنند که مقابل چنین تاکتیک‌هایی، شما فقط باید به‌دنبال زدن گل باشید.
در بین حرف‌هایت گفتی احتمال می‌دهی پرسپولیس دوباره قهرمان شود. این پیش‌بینی چقدر جدی است؟
با توجه به روند و شرایطی که امسال می‌بینیم، کار پرسپولیس بسیار سخت است چون تعداد مدعیان بیشتر شده و فقط یک اشتباه کافی است که معادلات بالای جدول تغییر کند اما تیم گل‌محمدی تمرکز زیادی روی کارش دارد که نباید نقش بازیکنان ملی‌پوش و مهره‌های ارزنده این فصل را کمرنگ جلوه دهیم.
این روزها همه در مورد لوکادیا صحبت می‌کنند. تو در گذشته، گلزن قهار تیم بودی. چه نظری در مورد این بازیکن داری؟
مشخصاً لوکادیا با کارنامه پربار به پرسپولیس آمده و یکی از انتخاب‌های بسیار خوب سال‌های گذشته فوتبال ایران به شمار می‌رود. یک بازیکن خارجی که هنوز انگیزه‌های زیادی برای فوتبال دارد و می‌تواند به پیشرفت پرسپولیس کمک کند. ما بازیکنان خارجی زیادی را دیدیم که هرگز نتوانستند در تیم‌های خود عملکرد درخشانی داشته باشند اما وضعیت برای لوکادیا کاملاً متفاوت است. این بازیکن با کمترین ضربه به توپ، گل می‌زند و همین موضوع باعث دلگرمی است. البته شاید در مورد او هم انتقاداتی وجود داشته باشد ولی تا وقتی یک فوتبالیست گل بزند، از انتقادات به دور است. فراموش نکنید باقی بازیکنان هم کار خودشان را بخوبی انجام می‌دهند که اگر غیر از این بود، قطعاً روند گلزنی لوکادیا را با مشکل مواجه می‌ساخت.


Page Generated in 0.0057 sec