printlogo


کد خبر: 258190تاریخ: 1401/8/4 00:00
هفته دهم رقابت های لیگ برتر با حضور تماشاگران شیرازی
شمس آذر باخت، معادلات عوض شد

اکبر منتشلو
خبرنگار

با توجه به لغو بازی شهرداری آستارا و امید وحدت به‌دلیل مشکلات عجیب و غریب تیم وحدت بقیه بازی‌های هفته دهم لیگ یک برگزار و نتایج قابل توجهی به دست آمد.
در یکی از مهم‌ترین بازی‌ها تیم خیبر خرم‌آباد توانست در خانه صدرنشین را با شکست سنگین 3-1 بدرقه کند. میزبان نیمه اول را با برتری دو بر صفر به رختکن رفت اما با تعویض‌هایی که سعید دقیقی انجام داد در همان ابتدای نیمه دوم یکی از گل‌ها را جبران کرد. در حالی که قزوینی‌ها برای زدن گل تساوی جلو کشیده بودند، مهرداد قنبری گل سوم را زد تا آب سردی بر پیکره تیم شمس‌آذر باشد.
شکست این تیم بهترین اتفاق برای فجری‌ها بود که در خانه با پیروزی خانگی مقابل خلیج‌فارس ماهشهر به صدر جدول بروند. همین طور هم شد و شاگردان مهدی رجب‌زاده با برتری 3-صفر از زمین بیرون آمدند. با این نتیجه اختلاف امتیاز در صدر به عدد دو رسید.
استقلال ملاثانی هم در زمین شهرداری همدان به تساوی بدون گل رضایت داد. استقلالی‌های ملاثانی با این بازی باز هم رکورد خود را ارتقا بخشیدند و به رکورد ۳۰ بازی مداوم بدون باخت رسیدند. اتفاقی بی‌سابقه در فوتبال ایران که جنوبی‌ها در حال رقم زدن آن هستند. اما مس شهربابک در یک بازی سخت و نزدیک چوکا تالش را با نتیجه 2-1 شکست داد. در حالی که مس نبض بازی را بخوبی در اختیار داشت اما یک سوپر گل از چوکایی‌ها همه چیز را مساوی کرد. میعاد یزدانی پاس در عرض هم‌تیمی‌اش را گرفت و در شرایطی که کسی انتظار نداشت شوتی محکم از پشت محوطه جریمه زد که پس از برخورد به تیرک افقی وارد دروازه مس شد.
نیمه اول با نتیجه مساوی به پایان رسید. در نیمه دوم دو تیم موقعیت‌هایی داشتند اما سماجت شهربابکی‌ها بیشتر بود و از اشتباه خط دفاع حریف نهایت استفاده را بردند. در دقیقه ۵۳ شوت مسی‌ها توسط گلر چوکا دفع شد و جلوی پای مدافع خودی افتاد اما عشایری با یک پاس در عرض اشتباه علیرضا ارجمندیان را در محوطه شش قدم صاحب توپ کرد تا این بازیکن روی اشتباه مسلم حریف گل بزند.
تیم سایپا هم بعد از باخت سنگین هفته گذشته، این بار در خانه با یک گل چادرملو را از پیش رو برداشت. پرگل‌ترین بازی هفته هم در اصفهان برگزار شد. تیم ون پارس در حالی که تا دقیقه 80 با نتیجه 3-1 از استقلال خوزستان پیش بود اما در 10 دقیقه پایانی دو گل دیگر دریافت و پیروزی را با تساوی عوض کرد.
بازی دریا بابل و آرمان گهر گلی به همراه نداشت. اما نکته جالب این بازی محسن ربیع خواه، بازیکن با تجربه حال حاضر دریا و سابق پرسپولیس بود. ربیع‌خواه در این بازی خودش نیز در ترکیب اصلی حضور داشت و تجربه جدیدی را به‌عنوان مربی- بازیکن پشت سر گذاشت.
پارس جنوبی جم هم با یک گل خوشه طلایی را شکست داد. در این بازی پارس جنوبی فشار زیادی به حریف در ابتدای کار وارد کرد و پس از گذشت هفت دقیقه توسط امین رضایی به گل دست یافت. گلی ارزشمند که شاگردان ایمان رزاقی راد بخوبی از آن تا پایان بازی دفاع کردند و این مسابقه با نتیجه یک بر صفر به سود پارس به پایان رسید. سه بازیکن پارس جنوبی جم برای دفاع از این گل در طول بازی با کارت زرد به‌دلیل خطا روی حریف جریمه شدند. جمی‌ها با این برد ۱۵ امتیازی شدند و به رده نهم صعود کردند. خوشه طلایی نیز با همان ۱۳ امتیاز در پایان هفته دهم در رده یازدهم جای گرفت.
دریا بابل صفر      آرمان گهر صفر
مس شهربابک 2    چوکا تالش یک
فجرسپاسی 3     خلیج‌فارس صفر
شهرداری همدان صفر     استقلال ملاثانی صفر
سایپا یک      چادرملو صفر
خیبر خرم‌آباد 3      شمس آذر قزوین 1
ون پارس اصفهان 3      استقلال خوزستان 3
پارس جنوبی جم 1     خوشه طلایی ساوه صفر


Page Generated in 0.0056 sec