printlogo


کد خبر: 258166تاریخ: 1401/8/4 00:00
آینتراخت فرانکفورت- مارسی؛ ساعت 22:30
شگفتی‌سازان از جام نمی‌روند

آینتراخت فرانکفورت امشب مقابل المپیک مارسی بازی می‌کند و می‌خواهد جای این تیم را در گروه D بگیرد. میهمان به‌دلیل برتری مستقیم نسبت به اسپورتینگ لیسبون در رده دوم قرار گرفته و میزبان آلمانی دو امتیاز از هر دو تیم کمتر دارد.
آینتراخت بعد از باخت نزدیک 3 بر 2 در شمال لندن، سه برد متوالی در رقابت‌های داخلی (2 تا در لیگ و یکی در جام حذفی) کسب کرده و تیم الیور گلاسنر تا رده چهارم بوندس‌لیگا بالا رفته است. این نخستین حضور آینتراخت در لیگ قهرمانان مدرن است و این تیم تنها یک بار در جام باشگاه‌های اروپا بازی کرده که در فینال فصل 1960-1959 به رئال مادرید باخت. حالا که آینتراخت فصل قبل معجزه‌وار قهرمان لیگ اروپا شده و به لیگ قهرمانان آمده، مصمم است حضورش در مرحله گروهی تمام نشود. پیروزی بر مارسی و اسپورتینگ در دو بازی باقیمانده تقریباً صعود را قطعی می‌کند البته به بازی‌های پیش روی تاتنهام هم بستگی دارد.
از آن طرف، مارسی در فرانسه عملکردی افتضاح داشته و با سه باخت تا رده پنجم سقوط کرده. این تیم تا هفته نهم تنها دو امتیاز با پاری‌سن‌ژرمن فاصله داشت اما شکست مقابل آژاکسیو، لانس و رقیب پاریسی امیدها برای حضور در کورس قهرمانی را کمرنگ کرده. تیم ایگور تودور در رقابت‌های اروپایی با دو پیروزی مقابل اسپورتینگ به صعود امیدوار شد. اگر مارسی در فرانکفورت به پیروزی برسد و تاتنهام، اسپورتینگ را شکست دهد، مارسی به‌دلیل برتری نسبت به اسپورتینگ حداقل از دومی مطمئن می‌شود و چه انگیزه‌ای برای بازیکنان تودور بهتر از این.
 
اخبار تیمی
توتا، مدافع آینتراخت مقابل اسپرز اخراج شد و محروم است ضمن اینکه آنسگار کناوف و ماکوتو هاسبه مصدومند. گلاسنر باید تصمیم بگیرد در دفاع سه نفره کنار اوان اندیکا و کریستین یاکیچ از هرووی اسمولچیچ استفاده کند یا کاپیتان تیم، سباستین روده را به بازی بگیرد.
مارسی نگران وضعیت مدافع سابق منچستریونایتد، اریک بایی است و جز او تودور همه بازیکنانش را در اختیار دارد. امثال ژرسون، دیمیتری پایه، لوییس سوارس و چنگیز اوندر مقابل لانس تعویضی بودند و امید دارند به ترکیب اصلی برگردند.

ZOOM

ترکیب احتمالی
آینتراخت فرانکفورت:
تراپ؛ اسمولچیچ، یاکیچ، اندیکا؛ ابیمبه، کامادا، سو، پلگرینی؛ لیندستروم، گوتزه؛ موانی
مارسی: لوپس؛ امبمبه، گیگو، بلاردی؛ کلاوس، رونژیه، ورتو، تاوارس؛ ژرسون، اوندر؛ سانچس
گنابری؛ مانه

 
 


Page Generated in 0.0048 sec