printlogo


کد خبر: 258163تاریخ: 1401/8/4 00:00
تغییر در ترکیب تیم ملی تکواندوی بانوان
دو نفر بلیت مکزیک را پس دادند

تیم ملی تکواندوی بانوان با 8 نفر برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان در مکزیک بسته شد اما حالا هنگام اعزام اسامی دو نفر از این تیم خط خورده است.
رقابت‌های انتخابی تیم ملی تکواندوی بانوان روز شنبه 23 مهر ماه برگزار شد و در پایان 8 تکواندوکار برتر اوزان مختلف از سوی کادر فنی تیم ملی معرفی شدند.
در وزن 46- کیلوگرم مهلا مؤمن‌زاده، در وزن 49- کیلوگرم غزل سلطانی، در وزن 53- کیلوگرم ناهید کیانی، در وزن 57- کیلوگرم نرگس میرنوراللهی، در وزن 62- کیلوگرم کوثر اساسه، در وزن 67- کیلوگرم زینب اسماعیلی، در وزن 73- کیلوگرم زهرا پوراسماعیل و در وزن 73+ کیلوگرم اکرم خدابنده نفرات برتر انتخابی تیم ملی بودند که اعلام شد برای مسابقات قهرمانی جهان انتخاب شده‌اند.
حالا در آستانه مسابقات قهرمانی جهان در مکزیک اما به یکباره دو نفر از ترکیب این تیم کنار گذاشته شدند. مینو مداح و دستیارانش تصمیم گرفتند در 6 وزن اعزام به رقابت‌های جهانی مکزیک انجام شود و در 2 وزن 57- کیلوگرم و 73- کیلوگرم تکواندوکاری در این رویداد شرکت نکند.
البته نکته مهم این تصمیم تغییر وزن نرگس میرنوراللهی است. تکواندوکار وزن 57- کیلوگرم تیم میرنوراللهی است اما وقتی تصمیم گرفتند که این وزن در مسابقات جهانی حضور نداشته باشد، نام کوثر اساسه تکواندوکار وزن 62- کیلوگرم خط خورد و به جای او میرنوراللهی در این وزن برای جهانی انتخاب شد. اتفاقی عجیب و باور نکردنی که باز هم فلسفه برگزاری انتخابی را زیر سؤال می‌برد.
 دیگر تکواندوکار ایران هم که نامش از سفر به مکزیک خط خورد زهرا پوراسماعیل در وزن 73- کیلوگرم بود. شاید اگر قرار بود که تیم با 6 نفر به مسابقات اعزام شود، بهتر بود انتخابی هم به همین شکل انجام شود.
این وزن کم کردن و آماده شدن برای مسابقه آن‌هم در شرایطی که قرار نبوده به مسابقات اعزام شود هم به لحاظ جسمانی به این نفرات آسیب زد و هم به لحاظ روحی روانی. بیست و پنجمین دوره رقابت‌های تکواندوی قهرمانی جهان 22 تا 29 آبان ماه به میزبانی مکزیک برگزار می‌شود و باید دید تیم ملی تکواندو در این مسابقات چه نتیجه‌ای را کسب می‌کند.
 


Page Generated in 0.0048 sec