printlogo


کد خبر: 258162تاریخ: 1401/8/4 00:00
فاجعه‌های کشتی یکی پس از دیگری
مسئــــــــول کیست؟

یک اتفاق عجیب در مسابقات کشتی آزاد امیدهای قهرمانی جهان به داستان پرحاشیه این روزهای کشتی تبدیل شده است. سجاد غلامی از سوی اتحادیه جهانی به‌دلیل یک تخلف پزشکی دیسکالیفه شد و حالا کسی نیست که مسئولیت این ماجرای عجیب را گردن بگیرد. علیرضا دبیر به‌عنوان رئیس فدراسیون کشتی در مراسم تقدیر از قهرمانان کشتی در کرج ابتدا از گاف محسن کاوه و پژمان درستکار نام برد اما بعد حرف خود را عوض کرد و از دروغ گفتن کشتی‌گیر کرجی گفت ولی واقعیت این است که یک سؤال مهم وجود دارد؛ در این ماجرا چه کسی مقصر بود؟

1- در مسابقات کشتی آزاد نوجوانان قهرمانی جهان مجید ترکان به‌عنوان سرمربی تیم ملی یک اشتباه عجیب را مرتکب شد. نوجوانان قهرمانی آسیا اول تیر در بحرین برگزار می‌شد اما با توجه به اشتباه کادرفنی تیم ملی در زمان‌بندی شروع مسابقات و وزن‌کشی کشتی‌گیران، دو کشتی‌گیر تیم ملی یعنی محمدمهدی ممیوند در ۶۵ و رضا سلیمانیان در وزن ۸۰ کیلوگرم به وزن قانونی نرسیدند و از جدول مسابقات کنار رفتند. این در حالی است که از ماه‌ها قبل برنامه مسابقات از سوی اتحادیه جهانی کشتی اعلام می‌شود اما این تیم که سرپرست نداشت، به‌دلیل اشتباه سرمربی خود با یک شکست بزرگ مواجه شد و البته حواشی زیادی هم سر این ماجرا به راه افتاد. البته که فدراسیون وعده رسیدگی به این موضوع را داد اما بعد از بازگشت تیم، مجید ترکان مسئولیت کار را برعهده گرفت تا کمی حاشیه‌ها بخوابد ولی خبری از رسیدگی و برخورد فدراسیون نشد.
2- تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی نوجوانان ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان حضور داشتند. این بار برخلاف مسابقات قهرمانی آسیا این تیم‌ها سرپرست دارند. سرپرست تیم فرنگی فرد پولداری است که رئیس هیأت یکی از استان‌ها هم هست اما کمترین شناخت و دلسوزی را به کشتی ندارد ولی به‌دلیل اینکه هزینه تیم را پرداخت می‌کند، مسئولیت این تیم را برعهده گرفته اما به‌دلیل برخی از مشکلات تیم فرنگی که اتفاقاً قهرمان جهان شد بعد از جشن قهرمانی به هتل برمی‌گردد و به‌دلیل برخی از ناهماهنگی‌ها اعضای این تیم بدون شام می‌خوابند! کادرفنی که تا روز آخر به‌دنبال خرید آب‌میوه بود این‌بار از فرط خستگی در اتاق‌ها خواب هستند اما سرپرست تیم کجاست؟ این بار سر و صدایی به پا نشد اما مشخص بود که اینگونه تیم فرستادن به مسابقات بالاخره یک روز از یک جایی بیرون می‌زند و جنجال بزرگی به پا می‌کند.
3- تیم ملی کشتی آزاد امیدها در قهرمانی جهان به میدان رفته اما اتفاقی عجیب برای این تیم رخ داده است. این‌بار سرپرست تیم یک رستوران‌دار علاقه‌مند به کشتی است اما اتفاقی رخ می‌دهد که همه کشتی ایران را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این بار سجاد غلامی کشتی‌گیر وزن 86 کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد به‌دلیل تزریق سرم تقویتی آن‌هم بدون اطلاع اتحادیه جهانی، دیسکالیفه می‌شود و تیم ملی کشتی آزاد که فقط 7 امتیاز برای قهرمانی لازم داشت را از رسیدن به این عنوان مهم محروم می‌کند. علیرضا دبیر در مراسم تقدیر از قهرمانان کشتی در کرج ابتدا از گاف محسن کاوه و پژمان درستکار گفت اما بعد مشخص نشد چرا لحنش را عوض کرد و از دروغ گفتن کشتی‌گیر گفت ولی واقعاً باید این ‌را باور کرد؟ اصلاً کشتی‌گیر دروغ گفته اما مگر می‌شود مسئولیت پژمان درستکار و محسن کاوه را نادیده گرفت؟ سرپرست رستوران‌دار تیم که اتفاقاً فرد باسواد و محترمی هم هست، بعید است در جریان قوانین اتحادیه جهانی باشد اما نمی‌توان پذیرفت که محسن کاوه و پژمان درستکار با این همه سابقه قوانین را ندانند. اصلاً کجا بودند که در غیاب آنها این کشتی‌گیر به دروغ پزشک تیم را مجاب به انجام این کار کرده است؟ اسپانیا همانجایی بود که بالاخره مشکلات کشتی بیرون زد و جنجالی بزرگ به پا شد. اینکه گاهی اوقات ممکن است در هر مجموعه‌ای یک اشتباهی یا اتفاقی رخ بدهد، طبیعی است اما غیر طبیعی این است که حاضر به پذیرش اشتباه و پیدا کردن دلیل اصلی آن نباشی و برای رفع آن چاره‌اندیشی نکنی.

 


Page Generated in 0.0043 sec