printlogo


کد خبر: 258158تاریخ: 1401/8/4 00:00
خبر



شروع لیگ وزنه‌برداری از 23 آبان حضور سایپا قطعی شد
هفته نخست لیگ برتر وزنه‌برداری با مسجل شدن حضور باشگاه سایپا در لیگ امسال از تاریخ 23 و 24 آبان در تالار وزنه‌برداری آزادی آغاز می‌شود. بنا‌ بر اعلام کمیته لیگ و مسابقات فدراسیون وزنه‌برداری، تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان، سایپا، مناطق نفت‌خیز جنوب، ملی حفاری، نیروی زمینی ارتش، عقاب نیروی هوایی، رعد پدافند تیم‌های حاضر در رقابت‌های فصل جدید لیگ برتر وزنه‌برداری هستند. این در حالی است که امسال اگرچه تیم فولادین ذوب آمل که سال گذشته در لیگ وزنه‌برداری باشگاه‌های کشور با هدایت بهداد سلیمی عنوان نایب قهرمانی این رقابت‌ها را کسب کرد، از ادامه حضور در این پیکارها انصراف داده است. اما قرار است در لیگ وزنه‌برداری امسال به جای فولادین ذوب آمل، باشگاه قدیمی و شناسنامه‌دار سایپا که در سال‌های ابتدایی لیگ در وزنه‌برداری تیمداری می‌کرد مجدداً با رایزنی‌های صورت گرفته در لیگ برتر امسال (1401) مجدداً به چرخه باشگاهی وزنه‌برداری برگشته و در لیگ این رشته المپیکی تیمداری کند. هفته دوم مسابقات لیگ برتر باشگاه‌های کشور در دی ماه و هفته سوم (نهایی) در بهمن برگزار می‌شود. همچنین بنا بر اعلام کمیته لیگ، موعد تحویل قراردادهای باشگاه‌های شرکت‌کننده در مسابقات لیگ برتر تا پایان روز چهارشنبه 11 آبان تمدید شد.
 
ترکیب جهانی ملی‌پوشان کوراش زنان مشخص شد
با هماهنگی کادرفنی تیم ملی کوراش بانوان ترکیب ملی‌پوشان این بخش برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان معرفی شد. رقابت‌های انتخابی مدعیان تیم ملی کوراش زنان، جهت حضور در مسابقات قهرمانی جهان هندوستان که طی روزهای ۲ لغایت ۷ آذر در شهر پونام هندوستان برگزار می‌شود، با معرفی نفرات برتر اوزان مختلف به پایان رسید. بر همین اساس به ترتیب، لیلا سیاهوشی از همدان در وزن ۴۸- کیلوگرم، طاهره آذرپیوند از کهگیلویه ‌و بویراحمد در ‌وزن ۵۲- کیلوگرم، پردیس عیدی‌وندی از اصفهان در وزن ۵۷- کیلوگرم، فاطمه فتاحی از مازندران در وزن ۶۳- کیلوگرم، دنیا آقایی از سمنان در وزن ۷۰- کیلوگرم، صبا کرمعلی از همدان در وزن ۷۸- کیلوگرم، زهرا باقری از لرستان در وزن ۸۷- کیلوگرم و فاطمه‌ برمکی از مازندران در وزن ۸۷+ کیلوگرم ملی‌پوشانی هستند که برای اعزام به رقابت‌های قهرمانی جهان گزینش شدند.
 
میزبانی تهران از جام جهانی شمشیربازی
فدراسیون شمشیربازی قرار است در پایتخت (تهران) از روز 14 آبان میزبان جام جهانی شمشیربازی جوانان در اسلحه سابر باشد. مسابقات شمشیربازی جام جهانی اسلحه سابر در بخش جوانان قرار است طی روزهای 14 و 15 آبان در تهران و سالن شهید افراسیابی و با حضور کشورهای مختلف برگزار شود. این رقابت‌ها که دارای رنکینگ جهانی است، در بخش انفرادی و تیمی خواهد بود و تاکنون تیم‌های کره جنوبی، ترکیه، عراق، چین تایپه، لهستان و ازبکستان برای حضور در آن اعلام آمادگی کرده‌اند. ایران با 20 شمشیرباز در این مسابقات شرکت می‌کند.
 


Page Generated in 0.0058 sec