printlogo


کد خبر: 258157تاریخ: 1401/8/4 00:00
وعده جالب مسئولان کمیته و وزارت به رستمیان
بررسی می کنیم!


موضوع سلاح قرضی هانیه رستمیان و کسب سهمیه المپیک با این سلاح، سر و صدای زیادی به پا کرد.
دختر تیرانداز ایران که در رقابت‌های جهانی مصر، اولین سهمیه المپیک ایران را برای المپیک 2024 پاریس گرفت، گفت که سلاح ندارد و نمی‌داند در مسیر المپیک باید با چه سلاحی تمرین کند.
کمبود امکانات و تجهیزات موضوع تازه‌ای در ورزش ایران نیست اما این انتظار وجود دارد که حداقل همین تک چهره‌ها و ورزشکارانی که قرار است راهی بزرگترین رویداد ورزشی دنیا شوند، بدون نگرانی تمرین کنند.
نگرانی این روزهای هانیه رستمیان بهانه‌ای شد برای طرح سؤال از مسئولان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش که البته هر دو بخش قول مساعدت دادند اما حمایت را منوط به بررسی بیشتر کردند.
مناف هاشمی، دبیر کل کمیته ملی المپیک در پاسخ به سؤالی درباره وضعیت رستمیان می‌گوید: «نه تنها در مورد رستمیان بلکه برای همه فدراسیون‌ها و ورزشکاران این موارد را در نظر می‌گیریم. ان‌شاءالله گره‌ها باز می‌شود. نیازهای تک تک عزیزانی که کسب سهمیه می‌کنند، بررسی و دغدغه آنها را بر طرف می‌کنیم‌.»
حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان نیز در مراسم افتتاح نخستین شعبه شورای حل اختلاف ویژه ورزش به سؤالاتی درباره رستمیان پاسخ می‌دهد. او در رابطه با سهمیه کسب شده و شرایطی که هانیه داشته، می‌گوید: «در ادوار گذشته نیز اولین سهمیه ورودی را معمولاً در تیراندازی داشتیم.»
وزیر ورزش در ادامه تأکید می کند که فدراسیون گزارشی درباره مشکل رستمیان نداده است که همین مسأله نیز قابل تأمل است. با این حال می‌گوید: «ما وظیفه داریم نیازهای فنی هر فدراسیون را بررسی کنیم و درباره نیاز فنی رستمیان هنوز گزارشی به ما نداده‌اند. حتماً با کمال میل اگر فدراسیون تیراندازی منعکس کند وظیفه داریم در خدمت عزیزان باشیم. تا المپیک پاریس 22 ماه بیشتر نمانده است و از همین امروز که ایشان سهمیه کسب کرده است باید به‌صورت ویژه تمرین کند تا ان‌شاءالله طلای تیراندازی تکرار و این بار نصیب خانم‌ها شود. البته در بخش آقایان نیز امیدوارم تکرار شود.»

 


Page Generated in 0.0069 sec