printlogo


کد خبر: 258119تاریخ: 1401/8/3 00:00
عزت‌اللهی: فعل خواستن در تیم ملی هست
دفاع آخر شدم تا بازیسازی کنم



امیر اسدی
amirasadijournalist@gmail.com

در نقل و انتقالات تابستانی باشگاه وایله برای فروش عزت‌اللهی و درآمدزایی از هافبک دفاعی تیم ملی ایران اقدام کرد اما در نهایت سعید ترجیح داد در دانمارک بماند و برای این تیم بازی کند.
موضوعی که سبب شد تا عزت‌اللهی ابتدای فصل و همچنین دوران آماده‌سازی پیش ‌فصل را از دست بدهد.
با وجود این سعید تمرینات انفرادی خود را در انگلیس و ایران دنبال کرد و وقتی فهمید که همچنان باید برای وایله بازی کند، به دانمارک رفت و خیلی زود هم به ترکیب اصلی تیمش رسید. او در این مدت دو بازی ملی هم مقابل اروگوئه و سنگال انجام داد تا از نظر بدنی شرایط بهتری پیدا کند.
حالا سعید چند هفته‌ای است که به ترکیب وایله اضافه شده و در پست‌های مختلف برای تیم دانمارکی بازی می‌کند. او در گفت‌و‌گو با ایران ورزشی درباره شرایط این روزهایش می‌گوید: «شرایط مناسب است و من هم تلاش می‌کنم بهترین عملکرد را در ترکیب وایله به نمایش بگذارم. بعد از اینکه از اردوی تیم ملی برگشتم، رفته رفته و با انجام تمرینات گروهی و انفرادی تلاش کردم تا به سایر بازیکنان تیم برسم. الان وضعیت رو به راه است و من هم در 4 بازی اخیر به ترکیب اصلی رسیده‌ام. با اینکه سرمربی وایله تاکتیک‌هایش را بدون حضور من برنامه‌ریزی کرده بود اما توانستم نظر او را جلب
 کنم.»
سرمربی وایله در بازی‌های اخیر از سعید عزت‌اللهی در پست‌های مختلف استفاده کرده. شماره 6 تیم ملی درباره دلایل این موضوع می‌گوید: «ما با روش 2-5-3 بازی می‌کنیم و سرمربی هم از من در پست‌های مختلف استفاده می‌کند. در یکی از بازی‌ها دفاع آخر بودم و بازی بعد از آن را در پست دفاع یارکوب سمت راست به میدان رفتم. این هم به خاطر بازیسازی از عقب زمین بود که سرمربی تشخیص داد من می‌توانم این وظیفه را بر عهده بگیرم. در بازی آخر که 3 بر یک هم بردیم، به پست اصلی‌ام برگشتم و هافبک دفاعی بودم. این تغییر تاکتیک و تغییر پست بازیکنان در هر باشگاهی وجود دارد و وایله هم از این قاعده مستثنی نیست.»
سعید در تیم ملی یکی از بازیکنان مهمی است که کارلوس کی‌روش از او در پست هافبک دفاعی استفاده می‌کند. آیا حضور او در خط دفاع وایله منافاتی با پست بازی‌اش در تیم ملی ندارد و نگرانی ایجاد نمی‌کند؟
عزت‌اللهی می‌گوید: «واقعیتش برای من فرق ندارد در کدام پست بازی کنم. هر جا باشم سعی می‌کنم بهترین عملکرد را ارائه بدهم. این تغییر پست باعث نگرانی من نمی‌شود. ضمن اینکه در بازی آخر هم هافبک دفاعی بودم و سرمربی از عملکرد من رضایت داشت. برای من مهم این است که با توجه به شرایط موجود بازی کنم، آمادگی بدنی‌ام حفظ شود و بتوانم هم به وایله کمک کنم و هم به تیم ملی.»
در شرایطی که تنها 26 روز تا آغاز جام جهانی زمان باقی مانده، آیا تیم ملی شانسی برای صعود از گروه دارد؟
عزت‌اللهی می‌گوید: «شانس که قطعاً داریم. امیدوارم با توجه به زمانی که باقی مانده، نقاط ضعفی که در بازی‌های تدارکاتی داشتیم را برطرف کنیم. باید بهترین عملکرد را به نمایش بگذاریم. الان فعل خواستن در تیم ملی وجود دارد و بچه‌ها و کادرفنی همدل هستیم تا بهترین فوتبال را به نمایش بگذاریم.»

 


Page Generated in 0.0057 sec