printlogo


کد خبر: 258116تاریخ: 1401/8/3 00:00
شیاطین شیاد!



آیسان سعیدی
روزنامه‌نگار

بلژیک برای جام‌جهانی نقشه‌های فراوانی دارد. تیمی که با مشتی ستاره ریز و درشت که جملگی در بهترین تیم‌های اروپا نقش محوری دارند و حالا قرار است زیر پرچم قرمز و زرد و مشکی بدرخشند. تیمی که در سال‌های اخیر با اتکا به همین ستاره‌ها توانسته سری میان سرها دربیاورد و جایی در میان بزرگان برای خود دست و پا کند. 4 سال پیش در روسیه آنها تنها در سد قهرمان پرستاره جام گیر افتادند و به فینال نرسیدند تا به مدال برنز قناعت کنند در حالی که می‌شد پیش‌بینی کرد هر کدام از 2 تیم دیگر مرحله پایانی برای بلژیک یک راحت‌الحلقوم بودند. انگاره‌ای که با شکست دادن انگلیس در بازی رده‌بندی نیمی از آن اثبات شد. کرواسی فینالیست نیز آنگونه که در فینال له شد، قطعاً برابر بلژیک سپر می‌انداخت.
شیاطین سرخ قاره سبز در روسیه 2018 ثابت کردند که با این کلونی پرستاره و تیغدار حتی می‌توانند در هر تورنمنتی سودای جام داشته باشند. حالا و 4 سال بعد کلونی بلژیک تقریباً با همان اسکواد 2018 به قطر 2022 می‌رود؛ تیمی که نسبت به 4 سال گذشته باتجربه‌تر شده. با وجود این، این تمام ماجرا نیست. دار و دسته بلژیکی‌ها نسبت به دوره پیش با چند مشکل ریز و درشت روبه‌رو هستند که بی‌تردید مهمترین آنها ادن آزارد باشد. هافبک کلیدی آنها و قلب تپنده بلژیک آشکارا همان ستاره غیرقابل مهار 4 سال پیش نیست. ادن آزارد 4 سال پیش در چلسی یک ستاره بدون گفت‌و‌گو بود که یک تنه شیرهای لندن را به قهرمانی رساند و آنقدر درخشید که رئال مادرید برایش قلک شکست اما بعد از پیوستن به رئال مادرید ناگهان از عرش به فرش رسید و بدل به یک نیمکت‌نشین صرف شد. او مدتهاست که در ترکیب رئال مادرید حتی به عنوان بازیکن تعویضی و وقت تلف کن نیز به میدان نمی‌رود و به طور کامل به نیمکت پیچ شده. ستاره‌ای که به اندازه‌ای افت کرده که هیچ تیمی در اروپا حتی با یک چهارم قیمت نیز خواهان او نیست و از فرم تماشایی 4 سال پیش فرسنگ‌ها فاصله دارد. با وجود این بلژیک به اندازه‌ای پرستاره هست که حتی با آزارد ناآماده هم آنها باز مدعی باشند. بویژه اینکه روی نیمکت آنها مربی کاربلد و تئوریسینی به نام مارتینز حضور دارد که می‌تواند از کاه کوه بسازد.

ستاره‌های بلژیک

یانیک کاراسکو

بلژیکی‌ها در سمت چپ خود روی فرارهای سرعتی یانیک کاراسکو حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند. کاراسکو 29 ساله در حال حاضر در اتلتیکو و زیر نظر سیمئونه بازی می‌کند و در کارنامه ملی خودش 59 بازی، 8 گل و 13 پاس گل ثبت کرده است.

ادن آزارد

شاید اگر یک نفر هنوز به ادن آزارد ایمان داشته باشد روبرتو مارتینز سرمربی بلژیک باشد. وینگر 31 ساله رئال مادرید که این روزها روی نیمکت بازی‌ها را دنبال می‌کند 122 بازی ملی در کارنامه دارد و 33 گل و 36 پاس گل به نام خود ثبت کرده است.

کوین دی بروینه

مغز متفکر شیاطین در جام جهانی کوین دبروینه خواهد بود. هافبک 31 ساله سیتیزن‌ها بازیکن محبوب پپ گواردیولا نیز به حساب می‌آید. کوین تا کنون 93 بازی ملی به نام خودش ثبت کرده است که با 25 گل و 46 پاس گل همراه بوده است.

ستاره‌های مراکش

اشرف حکیمی

حکیمی 23 ساله یکی از گرانقیمت‌ترین دفاع راست‌های دنیا به حساب می‌آید. فول بک پاریسی‌ها در جام جهانی قطر دومین حضور خود را در این رقابت‌ها تجربه خواهد کرد. اشرف 53 بازی ملی دارد و 8 گل و 7 پاس گل به نام خودش ثبت کرده است.

منیر الحدادی

امید گلزنی مراکشی‌ها در قطر منیر الحدادی 27 ساله خواهد بود. الحدادی که سابقه بازی در بارسلونا را نیز دارد در حال حاضر در ختافه بازی می‌کند و در 11 بازی که برای مراکشی‌ها به میدان رفته 2 گل زده و یک پاس گل به نام خود ثبت کرده است.

حکیم زیاش

مراکشی‌ها پس از ناکامی در جام جهانی 2018 امسال می‌آیند که حداقل بتوانند از مرحله گروهی صعود کنند. حکیم زیاش هافبک تهاجمی مهم این تیم به حساب می‌آید. زیاش 29 ساله در لیگ برتر انگلیس برای چلسی به میدان می‌رود و در 42 بازی ملی خودش آمار 17 گل و 10 پاس گل را ثبت کرده است.

ستاره‌های کرواسی

ایوان پریشیچ

ایوان 33 ساله یکی دیگر از چهره‌های برجسته کرواسی در جام جهانی خواهد بود. هافبک چپ تاتنهام 115 بازی ملی در کارنامه خود دارد و موفق شده است که 32 گل و 26 پاس گل به نام خود در تاریخ بازی‌های ملی‌اش ثبت کند.

متئو کواچیچ

کرواسی از بابت خط هافبک حالا حالاها خیالش راحت است و متئو کواچیچ خلاق یکی دیگر از هافبک‌های کرواسی در جام جهانی خواهد بود. بازیکن 28 ساله چلسی 83 بازی ملی در کارنامه دارد و موفق شده 3 گل و 8 پاس گل به نام خودش ثبت کند.

لوکا مودریچ

یکی از بازیکنانی که قطعاً آخرین جام جهانی‌اش خواهد بود لوکا مودریچ 37 ساله است. مودریچ که همچنان در حال درخشش با رئال مادرید است کاپیتان کروات‌ها در قطر خواهد بود. مودریچ 154 بازی ملی در کارنامه دارد که حاصل آن 23 گل و 24 پاس گل است.

ستاره‌های کانادا

جونیور هویلت

وینگر چپ سفید و قرمزپوشان در جام جهانی قطر هویلت خواهد بود. این بازیکن 32 ساله این فصل در ریدینگ بازی می‌کند و در کارنامه ملی خود 49 بازی همراه با 14 گل و 16 پاس گل دارد.

آلفونسو دیویس

دفاع چپ کانادا در جام جهانی از بایرن مونیخ خواهد بود. دیویس در 21 سالگی اولین جام جهانی خود را تجربه خواهد کرد و در کارنامه خود 34 بازی ملی به ثبت رسانده که با 12 گل و 17 پاس گل همراه بوده است.

سایل لارین

کلوپ بروژه یکی از تیم‌های شگفتی‌ساز لیگ قهرمانان اروپای این فصل به حساب می‌آید. مهاجم باشگاه بلژیکی یکی از امیدهای گلزنی کانادایی‌ها در جام جهانی خواهد بود. سایل 27 ساله 54 بازی ملی دارد و 25 گل و 2 پاس گل به نام خود زده است.





 


Page Generated in 0.0057 sec