printlogo


کد خبر: 258102تاریخ: 1401/8/3 00:00
شریفات: از نساجی انتقام سختی می‌گیریم
داور به خاطر لجبازی اخراجم کرد!

سمیرا شیرمردی
خبرنگار

اسماعیل شریفات وینگر آلومینیوم اراک که سابقه بازی در استقلال را دارد، در چند فصل اخیر بدشانسی‌های عجیبی مقابل تیم سابقش می‌آورد. شریفات فصل گذشته مقابل استقلال پنالتی داد و این فصل با اینکه دیر به زمین آمد اما خیلی زود اخراج شد تا تیمش کار سختی مقابل آبی‌های پایتخت داشته باشد. وینگر باتجربه آلومینیوم اراک که از این اتفاقات ناراحت است، فکر می‌کند داور نتوانست در این بازی مهم، مدیریت لازم را داشته باشد و به گونه‌ای از قبل برای اخراجش برنامه داشت. اسماعیل شریفات درباره اتفاقات بازی با استقلال، اخراج زودهنگامش، بازی با نساجی و... توضیح می‌دهد.
 
 بازی عجیبی با استقلال داشتید که در نهایت یک امتیاز گرفتید...
بازی خوبی بود و مهم نتیجه بود که نبازیم. ما 4 بازی قبلی نباخته بودیم و مقابل استقلال هم نمی‌خواستیم ببازیم. برای امتیاز به تهران رفته بودیم و خدا را شکر نتیجه را گرفتیم. هر اتفاقی افتاد مهم نیست و مهم نتیجه بود.
 برای برد به زمین رفتید یا به همان مساوی هم راضی بودید؟
مسلماً برای یک امتیاز رفته بودیم. ما یک امتیاز را از اول بازی داشتیم و تلاش می‌کردیم 3 امتیاز را هم بگیریم که نشد اما تساوی هم راضی‌کننده بود.
 شما هم دیر به زمین آمدی و زود اخراج شدی...
اگر در بازی می‌ماندم بدون شک تأثیر متفاوتی داشت. موقعی که به زمین آمدم تیم هجومی‌تر شد و بهتر شدیم اما خیلی زود کارت گرفتم که دیگر باعث شد فشار روی تیم زیاد شود. اگر من در بازی می‌ماندم تا این حد به تیم فشار نمی‌آمد اما چند دقیقه آخر به تیم فشار عجیبی آمد. مسلماً داوران در زمین باید آرامش بیشتری داشته باشند اما آقای کاظمی این‌طور نبود. من چند شب پیش داشتم بازی چلسی و منچستریونایتد را می‌دیدم که برونو فرناندز و میسون مونت با داور داشتند بحث می‌کردند. من متوجه می‌شدم چه می‌گفتند اما داور مدیریت کرد. در حالی که آقای کاظمی برعکس بود. شاید همه این اتفاقات به فصل گذشته برمی‌گردد. فصل گذشته جلوی نفت مسجدسلیمان یک پنالتی روی من شد که آن را اعلام کرد، بعد از آن هر وقت داور شد جور دیگری سوت زد. در واقع سوتی که در آن عدالت باشد، برای من نزده است. در بازی با استقلال هم کارت زرد گرفتم که درست بود چون توپ را زدم که در بازی تأخیر به وجود بیاید. نمی‌خواستم بازی زود شروع شود اما جوری سمت من آمد که انگار به او بدهکار بودم. با دعوا و عصبانیت آمد و گفت «می‌اندازمت بیرون» من هم گفتم نمی‌توانی بندازی. بعد کارت زرد دوم را به من داد و اخراجم کرد. انگار مثلاً دوست داشت بگوید من فلانی را اخراج کردم. او نتوانست یک بازی معمولی را مدیریت کند و همه بازی دنبال دعوا و درگیری بود و از مهدی رحمتی گرفته تا تدارکات تیم ما کارت زرد گرفتند. واقعاً کسی راضی نیست از داوری‌ها و فعلاً جوری شده که انگار تا زمانی که VAR نیاید، اشتباهات داوری تمام نمی‌شود.
 بعد از کارت اول، فحاشی کردی؟
نه، به هیچ وجه. من هیچ‌وقت در زندگی‌ام حتی به بازیکن فحش ندادم چه برسد به داور. هیچ توهینی نکردم. فقط گفتم نمی‌توانی من را بیرون بیندازی. تنها چیزی بود که بین ما رد و بدل شد و از خود آقای کاظمی هم می‌توانید بپرسید اما ایشان زورش بیشتر بود و من را اخراج کرد.
 اما خیلی‌ها تصور می‌کردند به خاطر فحاشی اخراج شدی!
نه، اصلاً. من فکر می‌کنم به خاطر لجبازی بود. بازی اول مقابل هوادار را هم ببینید متوجه می‌شوید همین‌طور سوت زد. در آن بازی دفاع چپ هوادار روی من خطا کرد و حتی آمد و معذرت خواست اما داور خطا نگرفت. از موقعی که یک سوت زد و برای من پنالتی گرفت که کاملاً هم درست بود رفتارش اینچنین شد. در آن بازی یکسری گفتند خطا بیرون بود و یکسری گفتند داخل. در نهایت هم بازی را 2 بر یک بردیم اما بعد از آن هر وقت داور بود با من لجبازی داشت. در حالی که من کاری به کارش ندارم. متأسفانه آن بازی مهم مقابل استقلال که هیچ، بازی مهم مقابل نساجی هم محروم شدم. خیلی دوست داشتم مقابل نساجی بازی کنم اما آقای کاظمی نگذاشت.
 کادر فنی به خاطر این اخراج از شما گلایه نکرد؟
چرا اتفاقاً سید (رحمتی) ناراحت شده بود و اولش آمد و در رختکن سر من داد و بیداد کرد. گفت فحش دادی؟ گفتم نه. گفت تیم ما را بردی زیر فشار. خیلی عصبی بود اما بعد از آن آرام شد و با هم صحبت کردیم و گفت مشکلی ندارد و پیش می‌آید. طبیعی بود ناراحت شود چون بازی مهمی بود. من هم دعا دعا کردم گل نخوریم و بچه‌ها واقعاً عالی کار کردند. کل بازی عالی بودند اما بعد از اخراج من خیلی زحمت کشیدند که دست تک تک آنها را می‌بوسم چون اجازه ندادند گل بخوریم.
 اگر گل می‌خوردید حتماً عذاب وجدان می‌گرفتی...
عذاب وجدان می‌گرفتم اما بیشتر حاشیه‌ها سمت من می‌آمد چون بازی روبه‌روی استقلال بود. کلاً همیشه جلوی استقلال یک اتفاقاتی می‌افتد. پارسال پنالتی دادم و امسال هم اخراج شدم. خوشحالم گل نخوردیم اما اول به خاطر اینکه از ابتدای بازی در ترکیب نبودم ناراحت بودم که بعد از آن به خاطر اتفاقاتی که پیش آمد اصلاً ناراحتی اولم یادم رفت. خدا را شکر که نباختیم. من به بحث عمدی یا سهوی بودن اشتباه داور کاری ندارم و باز هم می‌گویم شاید لجبازی بود اما حرفی نزدم. می‌توانید از خود آقای کاظمی بپرسید. فکر می‌کنم عجله کرد. اتفاقاً میلاد فخرالدینی گفت نتوانستی مدیریت کنی. به هر حال این اتفاقات گذشت و امیدوارم نساجی را ببریم.
 بردن نساجی کار سختی شده.
ما می‌توانیم نساجی را ببریم. نساجی تیمی نیست که بتواند در اراک مقابل آلومینیوم دوام بیاورد و می‌توانیم با 2، 3 گل ببریم. درست است بازی سختی است اما ما همیشه جلوی این تیم خیلی خوب کار می‌کنیم و فقط گل نمی‌زنیم که در واقع به خاطر بدشانسی است. پارسال بازی‌مان در قائمشهر یک بر یک شد. در فینال حذفی و بازی برگشت پارسال هم ما تیم برتر بودیم اما نتیجه برخلاف روند بازی رقم خورد. در این بازی‌ها واقعاً نساجی تسلیم بود و چیزی برای گفتن نداشت اما ما بدشانس بودیم اما این بار می‌توانیم با اختلاف 2، 3 گل ببریم. حیف که من در این بازی نیستم.
 پس می‌خواهید انتقام بازی حذفی را بگیرید؟
مسلماً همین‌طور است و انتقام سختی می‌گیریم. البته اگر بدشانس نباشیم و توپ‌هایمان گل شود. حقیقی واقعاً جلوی تیم ما خوش‌شانس است. هم پارسال و هم امسال که روبه‌روی ما بازی کرد خوش‌شانسی آورد که توپ‌هایمان به تیر خورد یا با اختلاف کم به بیرون رفت اما این بار می‌خواهیم متفاوت باشیم.


Page Generated in 0.0048 sec