printlogo


کد خبر: 258096تاریخ: 1401/8/3 00:00
رودربایستی پژمان با مازیار
صدای پای احمدزاده می‌آید

اکبر منتشلو
خبرنگار

هفته پایانی لیگ آزادگان فصل گذشته با رقابت نزدیک و داغ تیم‌های ملوان بندرانزلی و مس کرمان برای قهرمانی در این رقابت‌ها همراه بود که در نهایت شاگردان مازیار زارع (با ۷۱ امتیاز) به قهرمانی فصل گذشته لیگ آزادگان رسیدند و توانسته ضمن برپایی جشن قهرمانی به لیگ برتر نیز صعود کنند. حتی آخرین دیدار ملوان در مقابل ویستاتوربین هم با برد این تیم همراه شد و مازیار زارع توانست با حمایت هیأت مدیره ملوان و بخصوص مدیرعامل این تیم یعنی پژمان نوری، با اقتدار به لیگ برتر صعود کند.
اما حالا با گذشت10 هفته از رقابت‌های لیگ برتر اوضاع کاملاً متفاوت شده است. مس کرمان تازه‌وارد که به‌عنوان تیم دوم به لیگ برتر صعود کرد حالا 9 امتیازی است و بالاتر از تیم‌های نفت مسجدسلیمان، ملوان و صنعت‌ نفت آبادان قرار گرفته است. اما ملوان اوضاع خوبی ندارد، شاگردان مازیار زارع هم امتیاز با قعرنشین جدول و فقط با 5 امتیاز از 10 بازی گذشته در رده پانزدهم جدول هستند. انزلی‌چی‌ها انگار اصلاً تیم فصل گذشته نیستند و توان رویارویی با حریفان را ندارند.
شاگردان مازیار زارع در اولین بازی خود در لیگ برتر به مصاف استقلال رفتند و انگار این تیم برای قوی سپید خوش‌یمن نبود و در همان بازی اول با 3 گل خورده بازی را واگذار کردند. انزلی‌چی‌ها در دومین و سومین بازی مقابل تیم‌های نساجی مازندران و ذوب‌آهن اصفهان به تساوی رسیدند تا امیدها درباره این تیم زنده شود. اما این وضعیت هم طول نکشید و ملوان در سومین و چهارمین بازی خود مقابل گل‌گهر سیرجان و آلومینیوم اراک بازی را واگذار کرد تا کار برای شاگردان زارع در این دور از رقابت‌ها، سخت‌تر شود. ملوان در رویارویی با صنعت نفت آبادان در خانه خود با اختلاف یک گل آبادانی‌ها را شکست داد تا تنها پیروزی خود را کسب کند. این پیروزی هم چنگی به دل نزد و ملوان در رویارویی با هوادار و پرسپولیس هم بازی را واگذار کرد تا نشان دهد نیازمند تغییراتی است تا بتواند خود را در جدول بالا بکشد.
جالب است انزلی‌چی‌ها در همه بازی‌ها غیر از بازی با استقلال در هفته اول، سایر بازی‌ها را با اختلاف یک گل از دست داده‌اند. اما به هر حال این تیم به لحاظ فنی و روحی دارای مشکلاتی است و این مشکلات به ملوان اجازه نمی‌دهد روند رو به رشدی را طی کند. باید بپذیریم نگرانی هواداران این تیم برای آینده تیمشان کاملاً طبیعی است.
ادامه روند فعلی ملوان نهایتاً به بازگشت این تیم به لیگ دسته اول آزادگان و خارج شدن از لیگ برتر خواهد انجامید که به هیچ وجه برای هواداران انزلی قابل تحمل نیست. پژمان نوری به‌عنوان مدیرعامل این تیم با حمایت از انزلی‌چی‌های واقعی مثل مازیار زارع تلاش کرد تیم را به لیگ برتر برساند و اتفاقاً موفق هم بود، اما حالا انگار در رودربایستی عجیبی گیر کرده است.
 مدیرعامل ملوان به نظر می‌رسد حالا برای تصمیم‌گیری باید جرأت بیشتری به خرج دهد تا بتواند ملوان را از این شرایط خارج کند و این روزهای سختی را برای ملوان رقم خواهد زد.
به نظر می‌رسد نوری در ادامه راه مجبور به تغییرات روی نیمکت خواهد شد و با این شرایط او راه دیگری نخواهد داشت. اما این موضوع در صورت تعلل مدیران باشگاه، احتمالاً فرصت‌های زیادی را از ملوان خواهد گرفت و باید خیلی زود تصمیم‌گیری شود. ملوان در دیدار آتی خود بازی سختی مقابل تراکتور خواهد داشت؛ تیمی که توانسته بود تیم‌های سرسختی مثل پرسپولیس را در آزادی از پیش رو بردارد، اما هفته گذشته در رویارویی با سپاهان در یک مصاف بسیار سخت، بازی را واگذار کرده و به طور حتم برای شکست ملوان در هفته یازدهم به میدان خواهد رفت.
 ملوان در ادامه باید به مصاف فولاد برود که اتفاقاً این تیم هم هفته‌های اخیر نتایج خوبی کسب نکرده و به نظر برای برد مقابل ملوان برنامه‌ریزی خواهد کرد.
شرایط فعلی و نتایج 10 هفته گذشته، انگار حرف و حدیث‌هایی را هم به وجود آورده و در حالی که هنوز پژمان نوری نتوانسته تصمیم قاطعی بگیرد، صحبت از بازگشت احمدزاده به ملوان به میان می‌آید.
مربی که سابقه کار طولانی در ملوان دارد و اتفاقاً هم پژمان نوری و هم مازیار زارع جزو شاگردان این سرمربی هستند. به هر حال ملوان نیازمند یک شوک بزرگ است و شاید با تغییرات روی نیمکت، این تیم شرایط بهتری کسب کند.


Page Generated in 0.0043 sec