printlogo


کد خبر: 258084تاریخ: 1401/8/3 00:00
ژاوی به والورده رحم نکرد
آتش بازی دمبله مصدومیت نگران‌کننده گاوی

عثمان دمبله همه کار کرد تا بارسلونا بتواند فشار را بر رئال مادرید ادامه دهد. بارسا توانست با نتیجه چهار بر صفر، اتلتیک بیلبائو را شکست دهد. آنها در عرض 11 دقیقه در نیمه اول سه گل زدند و کار را تمام کردند و دمبله روی هر چهار گل تأثیر مستقیم داشت. اما برندگان و بازندگان این بازی چه کسانی بودند؟

برندگان

عثمان دمبله
او دارد از احیا در بارسلونا لذت می‌برد. این بازیکن در تابستان در مسیر خروج بود اما حالا یکی از ستار‌ه‌های تیم ژاوی است. او از همان اول مسابقه تأثیرگذار ظاهر شد و روی سانتر روبرت لواندوفسکی با ضربه سری عالی گل زد. معمولاً این او بود که برای لواندوفسکی از این سانترها می‌فرستاد. دمبله البته یک پاس گل به لوا هم داد. او گل سرخی روبرتو و فران تورس را هم با پاس‌هایی دقیق ساخت.
 
الکس بالده
به نظر می‌رسد هر هفته که می‌گذرد، او بهتر می‌شود. ژاوی دارد به او مسئولیت‌های بیشتری در حمله و دفاع می‌دهد. این بازیکن هم مرتباً نشان می‌دهد که چرا شایسته حضور در ترکیب ثابت است. یادگیری از خوردی آلبا برای این بازیکن 19ساله عالی خواهد بود، اما در حال حاضر بالده عملکردی بهتر از آلبا دارد. جالب آنکه بارسلونا مارکوس آلونسو را هم در پست مدافع چپ در اختیار دارد ولی به بالده بازی می‌دهد. به نظر می‌رسد او هر زمان که آماده باشد، در ترکیب ثابت قرار خواهد گرفت و مسیر پیشرفت او هم مشخص است.
 
پابلو توره
یکی از آینده‌دارترین بازیکنان بارسلونا سرانجام فرصت حضور در میدان را یافت. او در دقیقه 77 جانشین عثمان دمبله شد. بارسلونا در آن هنگام با چهار گل پیش بود و این بهترین فرصت برای این هافبک جوان بود که در نوکمپ، حضور در زمین را تجربه کند. البته این بازیکن لمس توپ کمی داشت اما این تجربه بسیار به کارش خواهد آمد و این در مراحل پایانی فصل که ژاوی به او نیاز خواهد داشت، مهم است.

بازندگان

ارنستو والورده
بازی با بارسلونا برای مربی سابق این تیم خوب پیش نرفت. تیم او در 22 دقیقه ابتدایی مسابقه سه گل دریافت کرد و دیگر راهی برای بازگشت نداشت. او بازیکنانی مانند ایکر مونیایین و اویهان سانست را در ترکیب ثابت قرار نداد، هرچند که آنها قبل از بازی با بارسلونا هم عملکرد خوبی نداشتند. آندر اررا هم تنها کمی بیش از 20 دقیقه دوام آورد و جایش را به دنی گارسیا داد. به این ترتیب والورده با دردسرهای زیادی روبه‌رو بود. البته طرفداران از او استقبال گرمی به عمل آوردند.
 
گاوی
این بازیکن 18ساله ضربه سختی خورد. او پس از برخورد با گارسیا به‌شدت درد می‌کشید و این خبر بدی برای بارسلونا و اسپانیا است. بسیار بعید است که او به بازی با بایرن مونیخ برسد و البته بارسلونا بازی‌های مهم دیگری هم در پیش رو دارد. تیم ملی اسپانیا هم که باید در جام جهانی بازی کند. مشخص نیست گاوی در آن دیدارها به میدان برود.
 
رافینیا
از زمانی که این بازیکن با قیمتی بالا از لیدز یونایتد خریداری شده، نتوانسته ضرباهنگ خود را پیدا کند. او در همه بازی‌های لالیگا، دست‌کم برای دقایقی بازی کرده بود، اما این بار به میدان نرفت و خط حمله بارسلونا هم دچار مشکل نشد. بهترین عملکرد فصل بارسلونا بدون این بازیکن برزیلی رقم خورد. آنسو فاتی و فران تورس در نیمه دوم به رافینیا ترجیح داده شدند و حتی وقتی دمبله تعویض شد هم ژاوی ترجیح داد به توره بازی بدهد. به این ترتیب شاید تنها مصدومیت بازیکنان خط حمله بارسلونا باعث شود به رافینیا در هفته‌های آینده بازی برسد.
 


Page Generated in 0.0057 sec