printlogo


کد خبر: 258075تاریخ: 1401/8/3 00:00
سجادی: الناز رکابی در یکی از هتل‌های وزارت اقامت داشت!
فدراسیون‌ها بد عمل کنند، دوباره انجمن می‌شوند


افتتاح آکادمی جودو فرصتی است برای پرسیدن چند سؤال از حمید سجادی درباره اتفاق‌های روز ورزش. یکی از موضوعات اصلی این روزها اضافه شدن تعداد فدراسیون‌هاست. ایران ورزشی چند روز قبل نقدی در این رابطه نوشت و تأکید کرد که در شرایط فعلی و با توجه به مشکلات عدیده ورزش، اضافه کردن تعداد فدراسیون‌ها ضرورتی ندارد؛ نکته‌ای که البته وزیر ورزش کاملاً مخالفش است. حمید سجادی در این رابطه می‌گوید: «سعی می‌کنیم با استفاده از ظرفیت‌های وزارت ورزش رشته‌هایی که در قالب انجمن یا کمیته در فدراسیون‌ها محدود شده‌اند را به فدراسیون تبدیل کنیم، البته اگر استانداردهای لازم را داشته باشند. ضمن اینکه خود من معتقدم باید تعداد فدراسیون‌ها را افزایش دهیم و این موضوع به پیشرفت ورزش ایران کمک می‌کند.»
سجادی در پاسخ به این سؤال که آیا برخی رشته‌های رزمی مانند موی‌تای به فدراسیون تبدیل ‌می‌شوند؟ ادامه می‌دهد: «قرار نیست همه رشته‌ها به فدراسیون تبدیل شوند. برخی رشته‌ها قرار است به انجمن مستقل تبدیل شوند و بعد از یک مدت کار کردن می‌توانند به فدراسیون تبدیل شوند. مدت زمان را هم وزارت ورزش تعیین می‌کند و شاخص‌هایی را هم مد نظر دارد. اگر رشته‌ای به فدراسیون تبدیل شد اما انتظارات را برآورده نکرد ممکن است مجدداً به انجمن تبدیل شود.»
وزیر ورزش و جوانان ایران درباره مجمع فدراسیون سوارکاری هم واکنش جالبی دارد: «وضعیت خاصی ندارد و سعی می‌کنیم در بهترین زمان مجمع را برگزار کنیم. کاملاً به فدراسیون‌های سرپرست‌دار اشراف دارم. بنده چهار سال معاون وزارت بودم و باید به همراه آقای پولادگر از تجربیات استفاده کنیم تا بهترین مجمع برگزار شود. ضمن اینکه هر روز در حال رصد این فدراسیون‌های سرپرست‌دار هستیم و مشکلی وجود ندارد.» سجادی درباره موضوع دیدارش با الناز رکابی هم حرف‌های عجیبی می‌زند: «ایشان خودشان علاقه‌مند بودند با بنده خیلی زود حرف بزنند. او سه بامداد رسید و در یکی از هتل‌های ورزشی تحت پوشش وزارت ورزش و کمیته اقامت داشتند. چند دیدار هم با مسئولان و افراد دیگر انجام دادند. حتی ایشان قبل از اینکه به وزارت ورزش بیایند، با آقای توماس باخ دیدار داشتند. او به عنوان نخستین ورزشکار ایرانی در تاریخ که به المپیک نرسیده است، با توماس باخ دیدار داشت که جای افتخار است. آقای باخ سؤالاتی را از ایشان پرسیده بودند چون معاندین اطلاعات غلطی به او داده بودند که گویا وضعیت ایشان در کشور بسیار بد است.»
 


Page Generated in 0.0052 sec