printlogo


کد خبر: 258057تاریخ: 1401/8/3 00:00
26 روز تا جام جهانی

محرومیت 4 ساله بابت غیبت در تست دوپینگ

روزنامه الاقتصادیه عربستان نوشت فیفا به تمامی بازیکنان حاضر در جام جهانی اعلام کرده است که پس از دریافت کارت قرمز، تا زمان مشخص شدن قرعه‌کشی نفرات منتخب برای انجام تست دوپینگ، حق ترک ورزشگاه را ندارند و باید در رختکن یا اتاق دوپینگ با یک همراه یا روی سکوها منتظر بمانند.
فیفا همچنین اعلام کرد چنانچه نام هر بازیکنی برای انجام تست دوپینگ مشخص شود و فرد مذکور از انجام این آزمون فرار کند، با محرومیت و جریمه‌ای چهارساله روبه‌رو خواهد شد، چرا که قرعه‌کشی برای تعیین نفرات مورد نظر، با حضور مدیران دو تیم و در بین دو نیمه برگزار می‌شود.
ضمن اینکه فقط ناظر رسمی بازی حق دارد به بازیکنی اجازه خروج از زمین و استادیوم را بدهد، از جمله بازیکن مصدومی که باید به بیمارستان منتقل شود.
بخشنامه فدراسیون بین‌المللی حاکی از آن است که بازیکن اخراجی به شرط حفظ ایمنی و امنیت، قرار نگرفتن نام او در میان بازیکنان انتخاب شده برای انجام تست دوپینگ و عدم استفاده از تجهیزات فوتبالی، می‌تواند روی سکوها بنشیند.
فیفا همچنین در مورد مدیر یا مربی که در مسابقه کارت قرمز دریافت می‌کند اعلام کرد که فرد مذکور، حق حضور در نشست خبری بعد از بازی یا هر فعالیت رسانه‌ای دیگری که در ورزشگاه انجام می‌شود را ندارد. وی همچنین حق ندارد وارد رختکن شود یا در راهروی منتهی به رختکن یا محوطه فنی بماند یا با افراد شرکت کننده در مسابقه ارتباط برقرار کند یا شخصی به طور خاص با او تماس بگیرد. اعم از اینکه بازیکن باشد یا یکی از اعضای کادر فنی یا اداری و هر پست و مقامی داشته باشد و فقط تا پایان بازی در سکوها می‌ماند.

مجریان «تور جام جهانی فوتبال» مشخص شدند

 وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، با مشخص کردن مجریان و شرکت‌های مجاز برگزارکننده تور جام جهانی، برای جلوگیری از هرگونه تخلف یا سوءاستفاده احتمالی از سوی اشخاص غیرمجاز، نکاتی را یادآور شد. این وزارتخانه در اطلاعیه‌ای اسامی پنج شرکت گردشگری را به‌عنوان کارگزار اصلی تورهای جام جهانی فوتبال قطر مشخص کرد که اسامی و مشخصات آنها در سامانه اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اعلام شده است.
سایر دفاتر یا شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری دارای مجوز صرفاً در صورت بستن قرارداد با یکی از این شرکت‌ها و دریافت عاملیت رسمی می‌توانند نسبت به فروش تور جام جهانی اقدام کنند؛ لذا هموطنان علاقه‌مند سفر به قطر برای بازدید بازی‌های جام جهانی فوتبال می‌توانند به‌صورت مستقیم از طریق پنج شرکت کارگزار اصلی یا از طریق دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در سراسر کشور که قرارداد عاملیت با دفاتر منتخب را دارند، نسبت به خرید بسته سفر اقدام کنند.
اسامی دفاتر و شرکت‌های مجاز در سایت www.mcth.ir منتشر شده است.
به گفته رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی در حال حاضر تورهای جام جهانی از ۵۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان به فروش گذاشته شده که به اعتقاد حرمت‌الله رفیعی، رئیس این تشکل خصوصی، برخی مداخلات، بویژه از سوی فدراسیون فوتبال باعث ایجاد بازار سیاه در فروش بلیت بازی‌ها و افزایش نرخ تورهای جام جهانی شده است.

 


Page Generated in 0.0056 sec