printlogo


کد خبر: 258020تاریخ: 1401/8/2 00:00
سوژه

تمجید آرژانتینی‌هااز ستاره پورتو
تیم ملی ایران روی پاشنه طارمی می‌چرخد

در فاصله کمتر از یک ماه مانده به آغاز مسابقات جام جهانی 2022 قطر، نشریه «ال‌تریتوریو» آرژانتین به ارزیابی تیم ملی فوتبال ایران پرداخته است. در این گزارش که به تمجید ویژه‌ای از مهدی طارمی پرداخته، آمده است: «مهدی طارمی در بهترین فرم و شکل خود است. او در پورتو بازی می‌کند و یکی از چهره‌های مطرح لیگ پرتغال است. این مهاجم ایرانی در 30 سالگی در اوج دوران حرفه‌ای خود است، مهاجمی قدرتمند، هوشمند، با بازی هوایی خوب و توانایی ارتباط‌گیری با هم‌تیمی‌هایش در زمین. به این ویژگی‌های اساسی، فرم و شکل فوق‌العاده‌ کنونی‌اش هم اضافه شده است. امروز کمتر مهاجم قابل اعتمادتری همچون او در فوتبال آسیا وجود دارد و بخش زیادی از امکانات تهاجمی تیم ملی ایران روی پاشنه او می‌چرخد.»
 
پوردارا تا دقیقه 113 در زمین
شکست الکویت با بازیکن ایرانی

تیم الکویت در جام ولیعهد کویت با نتیجه 3-2 برابر تیم السالمیه شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت. در این بازی علی پوردارا بازیکن ایرانی در ترکیب الکویت به میدان آمد و تا دقیقه 113 برای تیمش بازی کرد. الکویت در لیگ برتر کویت با 14 امتیاز از 7 بازی در صدر قرار دارد و تیم کاظمیه و العربی با 13 و 10 امتیاز تیم‌های بعدی لیگ برتر کویت به حساب می‌آیند. علی پوردارا پیش از این از سوی مهدی مهدوی‌کیا به اردوی تیم امید دعوت شده بود اما به‌دلیل شرایط تحصیلی و همچنین کارت پایان خدمت نتوانست در تهران به تمرینات تیم امید ملحق شود. او مورد توجه چند تیم ایرانی هم قرار داشت اما تصمیم گرفت به فوتبال خود در لیگ کویت ادامه بدهد.
 
سیو ولاچودیموس مقابل ستاره پورتو
طارمی اسیریک یونانی

با وجود گذشت بیش از دو روز از دیدار حساس پورتو و بنفیکا همچنان بحث درخصوص این مسابقه جنجالی ادامه دارد. هر چند ساعت، ویدیو و تصاویر جدیدی از حواشی بی‌پایان این مسابقه منتشر می‌شود اما شاید اگر سیو درخشان گلر یونانی نبود، ضربه سر مهدی طارمی سرنوشت بازی را طور دیگری رقم می‌زد. ولاچودیموس در دیدار میان پورتو و بنفیکا ستاره میدان بود. نخستین واکنش این بازیکن، در دوئل با مهدی طارمی بود. جایی که ارسال سانوسی از سمت چپ، در حد فاصل میان محوطه 6 قدم و نقطه پنالتی، به مهاجم ایرانی رسید و ولاچودیموس با یک شیرجه استثنایی، توپ را از روی خط دروازه بیرون کشید و مانع از گلزنی پورتو شد. به هر شکل این دیدار در نهایت با برتری میهمان به پایان رسید. در پایان این مسابقه مهیج، اودیسیاس ولاچودیموس با پنج سیو که سه مورد آنها از داخل محوطه جریمه بود، نمره 6/7 را از سایت گل پوینت پرتغال دریافت کرد و عنوان بهترین بازیکن زمین را به خود اختصاص داد.


Page Generated in 0.0054 sec