printlogo


کد خبر: 258015تاریخ: 1401/8/2 00:00
پیشنهاد حضور نکونام در تیم ملی مانور سیاسی است
شاهرخی: جواد نباید به دره بیفتد!

امیر اسدی
amirasadijournalist@gmail.com

بحث حضور جواد نکونام در تیم ملی ایران و به‌عنوان دستیار ایرانی کارلوس کی‌روش از حدود یک ماه قبل مطرح شده اما هنوز به سرانجام نرسیده. اینکه خود نکونام مخالف است یا باشگاه فولاد، بر کسی پوشیده نیست اما مسئولان فدراسیون فوتبال مصرند که این همکاری انجام شود. همایون شاهرخی که سابقه مربیگری و سرپرستی در تیم ملی را در کارنامه دارد، معتقد است انتخاب نکونام یک مانور سیاسی است. او که مربی نکونام در پاس و تیم ملی بوده، بهترین راهکار را پیش روی سرمربی فولاد می‌گذارد و اعتقاد دارد او نباید این پیشنهاد را بپذیرد و وارد دره‌ای بزرگ شود.
این روزها بحث حضور جواد نکونام در تیم ملی ایران مطرح شده؛ البته به‌عنوان دستیار ایرانی کارلوس کی‌روش. نظر شما در این رابطه چیست و آیا این همکاری به نفع طرفین است؟
این مسأله به اعتقاد من یک مانور سیاسی است. اگر تیم ملی در جام جهانی موفق شود که به‌نام خودشان می‌نویسند اما اگر نتیجه نگیرد، آن وقت یقه مربی ایرانی را می‌‌گیرند و اعتبار او زیر سؤال می‌رود. اگر نتایج جام جهانی همراه با موفقیت باشد که خودشان می‌مانند و منطقی هم همین است اما اگر شکست بخورند، بازنده قطعاً مربی ایرانی خواهد بود.
یعنی بهتر است جواد نکونام به تیم ملی نرود؟
اصلاً نباید برود. هر شغلی یک سلسله مراتبی دارد که اگر در مراحل حساس تصمیم درستی نگیری، با سر زمین می‌خوری. من که جای خودم هستم اما اگر شرایطی مشابه نکونام داشتم، هرگز این پیشنهاد را قبول نمی‌کردم. دوست ندارم شاگرد سابقم و بازیکن قدیمی تیم ملی که حالا مربی قابلی هم شده، اسیر سیاست‌بازی فدراسیون شود.
اما در مورد نکونام می‌گویند فدراسیون در نظر دارد تا او در جام جهانی تجربه کسب کند و بعداً سرمربی تیم ملی شود.
اینها همه قصه است. من جام جهانی را تجربه کرده‌ام و می‌دانم آنجا چه خبر است. در این تورنمنت مهم همه نگاه‌ها به سرمربی است و بازیکنانی که در زمین حضور دارند. بقیه فقط به آنها کمک می‌کنند. جواد نکونام احتیاجی ندارد که الان مرحله به مرحله به سرمربیگری تیم ملی برسد. به اعتقاد من الان اگر بخواهند برای تیم ملی سرمربی ایرانی انتخاب کنند، جواد یکی از بهترین گزینه‌ها است. او شخصیت دارد و مربی خوبی هم هست. وقتی نکونام جوانتر بود، به او گفتم کاپیتان تیم ملی می‌شوی که شد. چند وقت قبل هم گفتم مربی تیم ملی می‌شوی که الان می‌تواند بشود. او الان در پیچ خطرناکی قرار گرفته. ممکن است به دره برود و یا اتفاقی خوب برای او بیفتد. به نظر شما مسأله حضور نکونام سیاسی‌بازی نیست؟
شما بهتر می‌دانید.
کی‌روش به لحاظ فنی مربی خوبی است اما نکونام اگر به تیم ملی برود و در جام جهانی نتیجه نگیریم، اعتبار خود را از دست می‌دهد. آن وقت او شانس کمی برای آینده و سرمربیگری تیم ملی خواهد داشت. از نظر من حیف است نکونام در این مقطع به تیم ملی برود و دستیار شود. تصمیم اما با خود اوست. ضمن اینکه مخالفت فولاد هم یک توفیق اجباری برای نکونام است و به نفع او.
البته نکونام هم فرد باهوشی است و احتمالاً تمام این مسائل را کنار هم می‌گذارد تا بهترین تصمیم را بگیرد. این‌طور نیست؟
اگر تصمیم بگیرد به تیم ملی برود، یعنی تغییر کرده است. در غیر
این صورت او همان نکونام باهوش است که شما می‌گویید. نکونام نباید آینده شغلی‌اش را به خطر بیندازد و به همین دلیل هم هست که می‌گویم بهتر است این پیشنهاد را نپذیرد.
 


Page Generated in 0.0064 sec