printlogo


کد خبر: 258012تاریخ: 1401/8/2 00:00
گربه‌سیاه دور گروهی لاروخا



سام ستارزاده
روزنامه‌نگار

از آخرین پیروزی رسمی مانشافت‌ها مقابل اسپانیا بیش از ۱۲۵۰۰ روز می‌گذرد. هرچند آلمان در هزاره جدید در دو بازی دوستانه در سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۱۴ اسپانیای خوزه آنتونیو کاماچو و ویسنته دل‌بوسکه فقید را مغلوب ساخته، اما در میادین رسمی، فینال یورو ۲۰۰۸ و نیمه‌نهایی جام‌جهانی ۲۰۱۰ را در دوران اوج ماتادورها به آنان واگذار کرده و در آخرین رویارویی مستقیم نیز در لیگ ملت‌های اروپا با 6 گل مغلوب اسپانیا شد؛ در روزی که فران تورس ۲۰ساله نخستین هت‌تریک تاریخ رویارویی دو تیم را ثبت کرد. با این حال، آلمان همواره در دور گروهی تورنمنت‌های بزرگ، گربه‌سیاه ماتادورها بوده است.
فینالیست‌های یورو ۲۰۰۸ تاکنون دو بار در سال‌های ۱۹۶۶ و ۱۹۹۴ با یکدیگر در یک گروه قرار گرفته ‌بودند. اسپانیایی‌ها در هیچ‌یک از این دو دوره از پس رقیب قدرتمند خود برنیامدند. باخت به آلمان در سال ۱۹۶۶، موجب حذف زودهنگام لاروخا از چهارمین جام‌جهانی تاریخ‌شان شد. به‌اضافه، اسپانیایی‌ها در سال ۱۹۸۲ که میزبان مسابقات بودند نیز در دور گروهی دوم به مانشافت رسیدند و پس از شکست ۲ بر یک، از دور مسابقات کنار رفتند. دو سال بعد، تراژدی حذف از گروه با باخت به ژرمن‌ها، در یورو ۱۹۸۸ که به میزبانی خود آلمان برگزار می‌شد، برای اسپانیایی‌ها تکرار شد.
بی‌شک بیست‌وششمین هماوردی اسپانیا و آلمان انتظار می‌رود نبردی پایاپای باشد. ژرمن‌ها نسبت به تیمی که در شکست 6 ‌گله مقابل اسپانیا در اختیار داشتند، ستارگان تأثیرگذاری همچون مارک آندره تراشتگن، آنتونی رودیگر، داوید رام و جاشوآ کیمیچ را در ترکیب خود دارند. لاروخا در تاریخ خود هیچ‌گاه در دیدار رسمی به مصاف دو همگروهی دیگر خود، ژاپن و کاستاریکا نرفته ‌است و در دیدارهای دوستانه نیز به هیچ‌یک از این دو تیم‌ ملی نباخته ‌است. رویارویی با آلمان نه تنها تعیین‌کننده‌ترین بازی این گروه، بلکه یکی از تماشایی‌ترین بازی‌های دور گروهی به شمار می‌رود؛ اگر نخواهیم از کلمه جذاب‌ترین استفاده کنیم.

ستاره‌های اس‍پانیا

کوکه

یکی دیگر از بازیکنان مهم اسپانیا در خط هافبک کسی نیست جز کوکه.
کاپیتان اتلتیکو مادرید سابقه حضور در تمام رده‌های سنی اسپانیا را در کارنامه دارد. این بازیکن 30 ساله 67 بازی با تیم اصلی اسپانیا به میدان رفته که نتیجه آن 8 پاس گل بوده است.

رودری

هافبک دفاعی بلندقامت اسپانیا در جام جهانی کسی نیست جز رودری. هافبک 26 ساله منچستر‌سیتی در قطر یکی از مهره‌های اصلی اسپانیا خواهد بود. رودری در 34 بازی که برای اسپانیا به میدان رفته یک گل و یک پاس گل را نیز به‌نام خود ثبت کرده است.

آلوارو موراتا


موراتای 30 ساله گزینه اول انریکه در خط حمله لاروخا در جام جهانی قطر خواهد بود. آلوارو که پس از ماجراجویی‌های زیاد در اروپا این فصل در اتلتیکو مادرید توپ می‌زند 57 بازی ملی در کارنامه دارد که 27 گل و 6 پاس گل را نیز به همراه داشته است.

ستاره‌های آلمان

جاشوا کیمیچ

جاشو قطعاً بازیکن غیر قابل جایگزین آلمان در جام جهانی 2022 قطر خواهد بود.
مهره تأثیرگذار بایرن مونیخ در چند فصل اخیر در 27 سالگی جام جهانی را بار دیگر تجربه خواهد کرد تا رکورد 70 بازی، 5 گل و 19 پاس گلش را بهبود ببخشد.

توماس مولر

بازیکنی مثل توماس مولر که شاید آخرین جام جهانی خود را تجربه می‌کند، نمی‌خواهد با خاطره‌ای بد این رقابت‌ها را ترک کند. مهاجم 33 ساله بایرن یکی از با سابقه‌های مانشافت به حساب می‌آید. او در 118 بازی که برای آلمان‌ها به میدان رفته است 44 گل زده و 40 پاس گل به‌نام خودش ثبت کرده.

ایلکای گوندوغان

منچستر سیتی یکی از تیم‌هایی است که نمایندگان زیادی را در قطر خواهد داشت. ایلکای 31 ساله در خط هافبک آلمان‌ها در جام جهانی ایفای نقش خواهد کرد. گوندوگان 62 بازی ملی در کارنامه دارد که 16 گل و 7 پاس گل نیز به‌نام خود ثبت کرده است.

ستاره‌های کاستاریکا:

جوئل کمپل

کمپل 30 ساله که سابقه بازی در آرسنال را نیز در کارنامه خود دارد وینگر راست کاستاریکا در جام جهانی خواهد بود، بازیکن حال حاضر باشگاه لئون در 118 بازی که برای کاستاریکا به میدان رفته، 25 گل زده و 20 گل به‌نام خود زده
است.

برایان رویز

برایان رویز بازیکن کهنه‌کار کاستاریکا در قطر نیز بازوبند این تیــــــــم را بر بازو خواهد بست.
برایان 37 ساله در حال حاضر در باشگاه آلاخودلنزه بازی می‌کند و در 144 بازی که برای کاستاریکا به میدان رفته است 29 گل زده و 23 پاس گل به ثبت رسانده است.

کیلور ناواس

دروازه‌بان پر افتخار سابق رئال مادرید که در حال حاضر پیراهن پی اس جی را بر تن می‌کند با چالش سخت و جذابی در مرحله گروهی جام جهانی در تقابل با آلمان و اسپانیا همراه خواهد بود. کیلور 35 ساله تاکنون 107 بازی ملی داشته و 41 کلین شیت به‌نام خودش به ثبت رسانده است.

ستاره‌های ژاپن

گنکی هاراگوچی

یونیون برلین که این فصل شگفتی‌ساز بوندس‌لیگا به حساب می‌آید، یک لژیونر ژاپنی در ترکیب خود دارد. هاراگوچی 31 ساله در پست هافبک هجومی برای ژاپن در جام جهانی به میدان خواهد رفت. این بازیکن در 75 بازی 11 گل به ثمر رساند و 7 پاس گل داد.

واتارو اندو

در خط میانی ژاپن واتارو اندو قرار دارد، اندو که در حال حاضر در اشتوتگارت بازی می‌کند، در 29 سالگی پا به جام جهانی قطر خواهد گذاشت.
واتارو 44 بازی تا به حال با پیراهن ژاپن به میدان رفته و حاصل آن 2 گل و 2 پاس گل بوده است.

مایا یوشیدا

مایا یوشیدا مدافع با سابقه سامورایی‌ها در جام جهانی رهبری خط دفاع تیمش را بر عهده خواهد داشت.
یوشیدا 34 ساله در حال حاضر در تیم شالکه بازی می‌کند و 122 بازی همراه با 12 گل و یک پاس گل در کارنامه ملی خودش دارد.





 


Page Generated in 0.0062 sec