printlogo


کد خبر: 258010تاریخ: 1401/8/2 00:00
انتظاری: لیگ بدون تماشاگر ارزشی ندارد
بازی با مس پیش‌درآمد حضور در دربی است

ناصر قراگزلو
روزنامه‌نگار

سهراب انتظاری مهاجم سابق پرسپولیس معتقد است تیم‌ها با شرایطی که در آن قرار دارند قادر به ارائه بازی‌های خوب و مورد نظرشان نیستند و در چنین شرایطی فشار روی تیمی که مدعی اول قهرمانی است را بیشتر می‌داند.
چرا پرسپولیس با وجود برد در خارج از خانه نتوانست بازی شادابی را ارائه دهد؟
پرسپولیس از هفته دوم تا ششم خوب بازی کرد و تیممان به نوعی راه افتاد. هم خوب بازی می‌کرد و هم در نتیجه‌گیری موفق عمل می‌کرد اما تعطیلات و یکسری از مسائل حاشیه‌ای موجب شد به تیم پرسپولیس لطمه وارد شود و قادر نباشد نتایج خوبی کسب کند. در حال حاضر حتی با وجود برد پرسپولیس این یک حقیقت است که پرسپولیس خوب و سرحال و به نوعی شاداب بازی نمی‌کند اما با وجود این خوشبختانه پرسپولیس بیشتر امتیازات بازی‌های ابتدایی را که ارزش زیادی دارد کسب کرده است. در این وقفه یکماهه ممکن است بازسازی خوبی روی تیم پرسپولیس انجام شود و تیم از شرایطی که داشت به شکل خوبی تغییر مسیر دهد و به دنبال آن نتایج مثبتی کسب کند.
چرا با این همه بازیکن خوب، پرسپولیس نمی‌تواند نمایشی در خور نام و توانایی بازیکنانش ارائه دهد؟!
مربی و بازیکنان تا حدودی تحت فشار هستند و در مجموع شرایط تیم خوب نیست هر چند که شاید با وجود بضاعت فنی که تیم پرسپولیس دارد توجیه خوبی نباشد، اگرچه ممکن است مسأله شاداب بازی نکردن تنها شامل حال پرسپولیس نباشد و بقیه مدعیان هم به نوعی درگیر بازی بد تیمشان باشند که نتوانستند به شکل کامل خواسته‌های تیمشان را برآورده کنند. در رابطه با خریدهای بهتر پرسپولیس نسبت به بقیه مدعیان هم من موافقم اما به هر حال بازیکنانی مانند صادقی، رفیعی و دانیال و بقیه بازیکنان جدید نتوانستند به طوری که از آنها انتظار می‌رود خواسته‌های سرمربی و هواداران تیمشان را برآورده کنند.
سرمربی پرسپولیس زمین بد محل تمرین‌شان را هم یکی از دلایل بد بازی کردن تیمش عنوان کرده بود!
به هر حال برای بد بازی کردن تیم دلایل زیادی می‌تواند وجود داشته باشد از جمله اینکه بدن‌های بازیکنان پرسپولیس به نظر خسته است و شادابی و سرحالی لازم در تیم پرسپولیس وجود ندارد.
فکر نمی‌کنید با یک مهاجم بازی کردن یکی از دلایل سخت پیروز شدن پرسپولیس باشد!
به نظرم سرمربی پرسپولیس به نوعی گیر افتاده است؛ از یک طرف وقتی با حداقل گل می‌برد از او انتقاد می‌شود که اقتصادی نتیجه می‌گیرد و تیمش برنده می‌شود و از طرف دیگر می‌ماند که با دو مهاجم بازی کند یا با همان روش قبلی به کارش ادامه دهد با این حال به نظر می‌رسد یحیی باید در روش کاری تیمش تنوعی به وجود بیاورد.
در روش کاری تیم پرسپولیس در بازی مقابل مس این تیم باید با چه روشی بازی کند؟
برای بازی مقابل مس در ورزشگاه آزادی حتماً تیم باید با یک سیستم دیگر بازی کند؛ سیستمی که می‌تواند برای بازی دربی هم یک آزمون خوب باشد. بازی با دو فوروارد می‌تواند پلن خوبی برای پرسپولیس باشد اما به هر حال همه این مسائل به تصمیم سرمربی تیم بستگی دارد. تمام این مسائل را گفتم اما می‌خواهم موضوعی را مطرح کنم؛ با شرایطی که لیگ ما داشت و تماشاگری هم در آن حضور نداشت کاش بازی‌های لیگ را هم در هفته‌های اخیر تعطیل می‌کردند. بازی‌هایی که نه به دل هواداران می‌چسبید و نه بازیکنان و کسانی که بازی‌ها را دنبال می‌کردند. مثلاً در بازی ملوان مقابل پرسپولیس هواداران این تیم می‌توانستند حضوری مثبت داشته باشند چون بازی با پرسپولیس و استقلال دیدارهای خاصی است که تماشاگر هر تیمی دوست دارد در آن حضور داشته باشد.
در خصوص دیاباته که هنوز نتوانسته به فرم مطلوب برسد چه نظری دارید؟
امیدوارم تعطیلی یکماهه بتواند مهاجم تیم را به شکل ایده‌آل برساند البته دیاباته در استقلال و فوتبال ایران جواب داده و به نظرم باز هم قادر خواهد بود در پرسپولیس هم به گونه‌ای بازی کند که کار را برای تیمش درآورد و من با توجه به توانایی که از دیاباته سراغ دارم مشکلی از بابت این بازیکن و به فرم مطلوب رسیدنش احساس نمی‌کنم و این حرف را قبول ندارم که دیاباته نمی‌تواند در پرسپولیس جواب دهد و به فرم مطلوب برسد.
چرا مهاجمان داخلی پرسپولیس نمی‌توانند به فرم مطلوب برسند؟
فکر می‌کنم یحیی به همه مهاجمان داخلی پرسپولیس فرصت کافی داد اما آنها نتوانستند خودشان را نشان دهند و انتظارات را برآورده کنند با وجود این آنها نباید کار را برای خودشان تمام شده بدانند و باید بیشتر زحمت بکشند و انگیزه کافی داشته باشند تا به جایگاهی برسند که از آنها انتظار می‌رود.


Page Generated in 0.0060 sec