printlogo


کد خبر: 257998تاریخ: 1401/8/2 00:00
افول زودهنگام بازیکنان
قربانیان لیگ بیست و دوم

اکبر منتشلو
خبرنگار

یک‌سوم بازی‌های بیست و دومین دوره لیگ برتر فوتبال کشورمان برگزار شده و حالا با دقت در ترکیب تیم‌ها می‌توان به این نتیجه رسید که بسیاری از تیم‌ها به ترکیب اصلی دست پیدا کرده‌اند و بازیکنانی که می‌توانند کمک‌حال تیم و عصای دست سرمربیان باشند، شناخته شده‌اند. البته به طور معمول هنوز هم برخی تیم‌ها هستند که نمی‌توان به طور قاطع گفت آنها نیز ترکیب اصلی‌شان را شناخته‌اند، چرا که هنوز شاهد تغییرات مداوم در به کارگیری بازیکنان هستیم.
شاید بتوان یک نمونه از این تیم‌ها را سپاهان معرفی کرد که با وجود کسب نتایج قابل قبول در ده هفته گذشته و رسیدن به جایگاه دوم در جدول رده‌بندی، هنوز به نظر می‌رسد سرمربی این تیم نتوانسته شناخت خوبی از بازیکنان کسب کند و همچنان در حال آزمون و خطا است.
در هر حال تا اینجای لیگ که تقریباً یک‌سوم بازی‌ها سپری شده است می‌توان برخی قربانیان لیگ بیست و دوم را شناسایی کرد. بازیکنانی که در فصل گذشته معمولاً در ترکیب اصلی تیم‌هایشان بودند و روزهای خوبی را سپری می‌کردند. این بازیکنان معمولاً سهم بزرگی در موفقیت‌های تیمشان داشتند و در بسیاری از تنگناها توانسته بودند برای تیمشان، چاره‌ساز باشند، اما همین بازیکنان در لیگ بیست و دوم انگار اوضاع خوبی ندارند و تقریباً قربانی این فصل از رقابت‌ها شده‌اند. فارغ از تیم‌های استقلال و پرسپولیس که معمولاً کار بازیکنان در این دو تیم بسیار سخت است و حتی درخشش بازیکنان در این تیم گاهی به یک فصل هم نمی‌کشد، اغلب تیم‌ها در لیگ بیست و دوم، قربانیانی داشتند که برعکس فصل گذشته، در این فصل از رقابت‌ها نتوانسته‌اند خودی نشان دهند و در اغلب بازی‌های تیمشان غایب بودند.
امیرمهدی جانملکی، محمد‌مهدی نظری و مسعود شجاعی بازیکنان نساجی هستند که اتفاقاً در روزهایی که نساجی خوب نتیجه می‌گیرد، این بازیکنان سهمی در این موفقیت ندارند و نسبت به فصل گذشته، اصلاً در شرایط خوبی نیستند.
سعید واسعی و مهدی کیانی هم در روزهای خوب تراکتور فعلاً نقشی ندارند و مورد توجه سرمربی جدید تراکتور نیستند. نادر محمدی و مسعود ابراهیم‌زاده هم در ذوب‌آهن نیمکت‌نشین هستند و به نظر می‌رسد روزهای آخر فوتبال‌شان را سپری می‌کنند. اسماعیل شریفات و علی دشتی هم در آلومینیوم اراک اوضاع خوبی ندارند و نتوانسته‌اند سهمی در کسب امتیازات آلومینیوم داشته باشند.
 ابراهیم صالحی و محمد بلبلی هم در پیکان حال و روز خوبی ندارند و مجتبی حسینی فعلاً اعتمادی به آنها ندارد. یوسف وکیا در صنعت نفت قعرنشین و معین عباسیان در هوادار هم برعکس فصل گذشته، جایگاهشان را در این تیم‌ها از دست داده‌اند. وحید حیدریه در فولاد و فراز امام علی در مس رفسنجان هم انگار دیگر به کار مربیان تیمشان نمی‌آیند و در اغلب بازی‌ها حضور نداشته‌اند. در بین سنگربانان هم رشید مظاهری و شهاب گردان فعلاً قربانیان لیگ بیست و دوم هستند و به نظر می‌رسد در این فصل نتوانند به ترکیب اصلی تیمشان بازگردند و احتمالاً سال آخر فوتبالشان سپری خواهد شد. به طور حتم این شرایط فعلاً اول کار است و بیست و دومین دوره لیگ برتر باز هم قربانیانی خواهد داشت و با تغییرات احتمالی روی نیمکت تیم‌ها، به نظر می‌رسد بازیکنان هم شرایط متفاوتی را تجربه خواهند کرد.
هر چند اغلب بازیکنان روزهای خوب و بد را در فوتبال تجربه می‌کنند و امکان بازگشت دوباره بازیکنان به شرایط ایده آل وجود دارد، شرایط سخت لیگ برتر، بسیاری از این بازیکنان را قربانی خواهد کرد و آنها شانس بسیار کمی برای بازگشت به شرایط ایده‌آل گذشته خواهند داشت.


Page Generated in 0.0053 sec