printlogo


کد خبر: 257982تاریخ: 1401/8/2 00:00
آتش‌بازی کهکشانی‌‌ها در غیاب بنزما

کریم بنزما به‌دلیل مصدومیت غایب بود اما غیبتش ذره‌ای از انگیزه رئال مادرید برای کسب دهمین بازی بدون باختش در این فصل لالیگا کم نکرد. کهکشانی‌ها برای کسب دهمین برد خود در یازدهمین هفته لالیگا، به ستاره‌های خط میانی‌شان اتکا کردند و آنها هم کارلو آنچلوتی و هواداران تیم را سرافراز کردند. یک گل از لوکا مودریچ در دقیقه 5، یکی دیگر از لوکاس واسکز و در نهایت فدریکو والورده سبب شد تک گل اریک لاملا در دقیقه 54 که آن هم برخلاف جریان بازی رقم خورد، برای آندلسی‌ها بی‌ثمر باشد. به این ترتیب رئال مادرید 31 امتیازی شد و موقتاً حاشیه امنیتش در صدر جدول را به 6 امتیاز افزایش داد.
با وجود بارش شدید باران در پایتخت اسپانیا، حس خوبی که رونمایی از جوایز تیبو کورتوا به‌عنوان بهترین دروازه‌بان و کریم بنزما به‌عنوان توپ طلای فرانس فوتبال به کهکشانی‌ها داد، انگیزه‌شان را برای کسب نتیجه در حضور اسطوره‌هایی مانند ایکر کاسیاس و زین‌الدین زیدان دوچندان کرد.
رئال مادرید در حالی برابر سویا صف‌آرایی کرد که در هیچ یک از 7 بازی قبلی‌اش برابر این تیم نباخته بود و در سه تای آنها هم کلین‌شیت کرده بود. به این ترتیب بهترین روند شکست‌ناپذیری رئالی‌ها برابر حریف آندلسی در قرن بیست و یکم به ثبت رسید. همچنین این سیزدهمین بازی متوالی رئال مادرید در خانه برابر سویا بود که در آن تن به شکست نمی‌داد. رئال مادرید از 30 امتیاز ممکن در این فصل لالیگا 28 امتیاز گرفته که بهترین شروعش در 10 هفته نخست لالیگا از فصل 92-1991 است.
رئال مادرید تا قبل از دریافت گل تساوی کاملاً بر بازی سوار بود اما بعد از آن داستان فرق کرد و تا 11 دقیقه به پایان احتمال اینکه به تقسیم امتیازات رضایت بدهد بسیار زیاد بود. کارلو آنچلوتی اما تغییراتی در شیوه بازی تیمش اعمال کرد و ورق را به سود کهکشانی‌ها برگرداند و آن به میدان فرستادن مارکو آسنسیو و لوکاس واسکز بود. هر دو بازیکن در گل‌های بعدی که رئال مادرید زد تأثیرگذار بودند. ابتدا آسنسیو توپ را از رافا میر بازیکن سویا پس گرفت تا یک ضد حمله را برای رئال مادرید آغاز کند - ضدحمله‌ای که با گلزنی واسکز همراه شد - و بعد از آن خودش پاس گل سوم تیم را به والورده داد.
این بازی نشان داد کهکشانی‌ها روی نیمکت آنقدر مهره دارند که حتی غیبت مهره‌‌ای کلیدی مانند بنزما در ترکیبش به چشم نیاید.
 


Page Generated in 0.0057 sec